Mijn oude naaimachine heeft het begeven. De naaimachine was al op hoge leeftijd, dus het wordt tijd voor een nieuwe.
Maar jeetje wat een keuze. Ik zoek gewoon een degelijke machine met veel armruimte, knoopsgatenstand, een paar borduursteken en het liefst met dubbel transport of verstelbaar transport.
Welke naaimachine kan ik dan het beste kopen. En wat zijn jullie ervaringen met een bepaalde machine.
Ben je voor de standaard line gegaan of de premium line
Ik heb een pfaff, zweer erbij ook. Hij heeft idd dubbel stof transport, veel ruimte onder de arm, een spijkerbroek is geen probleem en smalle broekspijpen krijg ik er ook omheen. Ik kan een aantal siersteken instellen, die bij mij volstaan en er zit een fatsoenlijke knoopsgat functie op.
Ik ben hiervoor naar Amsterdam gereden om bij de zaak waar mijn moeder en oma voor mij altijd al kwamen een nieuwe machine uit te zoeken en het fijne was dat ik daar ter plekke gewoon een aantal machines mocht uit proberen.
Het is de meest uitgebreide uit de basic line van pfaff (2008) en ik naai er al weer 4 jaar met veel plezier van alles mee.
Dus ik zou naar een zaak met veel keuze gaan en uit proberen.
Ik ben vandaag naar de winkel geweest. ooooooooohhh die pfaff waren zo mooi. Ik was niet plan om zoveel geld uit te geven. Maar dit is wel wat ik mooi vind. Ik spaar nog even door…
Een hele goede zaak heeft ook accassions Mijn eerste pfaff was ook een occassion en die heeft het toch maar mooi 15 jaar gedaan zonder morren.
Deze was na inruil van de oude en wat over en weer onderhandelen zo’n 400 euro, niet heel goedkoop, maar als hij 20 jaar meegaat, hoor je mij niet klagen. :thumbup:
Ik zou dan inderdaad kijken naar een 2de handse Pfaff.
Ik zelf heb ook een Pfaff, was ook een duur apparaat maar je haalt dat in gebruiksgemak er wel uit.
Bij minder degelijke machines loop je vaak toch te hannessen met draad die continu klapt, draadspanning die niet goed te stellen valt waardoor stiksels niet van goede kwaliteit zijn en lelijk eruit zien.
ik heb ook een pfaff 1540, deze *****
ik heb hem echt al 10 jaar ofzo, dus er zullen vast veel betere zijn ondertussen, maar ik ben er nog steeds erg blij mee!
edit beheer: link verwijderd
ik heb een toyota, is mijn eerste machine en wilde niet meteen super duur omdat ik niet wist of ik het echt leuk vind.
Maar … hij doet het echt goed, een winterjas maken ( 2 katoentjes, 2 lagen fleece) Geen probleem. Ook geen probleem om mouwen aan die jas te maken (dan dus alles keer 2). Kortom, zeer tevreden met mijn “goedkope” naaimachine! Maakt wel meer lawaai dan een pfaff, maar goed naaien doet hij prima!
Ik heb ook een toyota jeans, maar 2 dikke lagen tent met dubbel laag plastic (van raam) gingen moeiteloos door mn machine heen. Ik vind het een prima machine voor de prijs, maar droom ook nog van een pfaff Ben vorig jaar pas begonnen en wilde eerst wel eens even kijken of ik het wel leuk vond, dus niet meteen heel veel uitgeven. Hij heeft 21 steken en maakt ook prima een knoopsgat.
maar als je kam snaps kent heb je knoopsgat functie niet nodig, kam snaps zijn geweldig!!! (ff off topic haha)
Ik maak een knoopsgat vaak nog gewoon op de ouderwetse manier.
Netjes kopse kant korte zig zag beide zijden 2x, dan de lange kanten korte zig zag 2x en dan netjes inknippen.
En soms maak ik een passe-partout knoopsgat.