Wij willen de babykamer binnenkort omtoveren tot peuterkamer. Nu heb ik al heel veel ideetjes in m’n hoofd, het gaat echt compleet anders worden. Nu lijkt het me geweldig om onze dochter van 2,5 jaar een weekje op een andere kamer te laten slapen, zodat ze helemaal niks van de verbouwing meekrijgt. We vertellen haar dan wel dat ze een andere kamer krijgt, maar ze mag dus niks zien. Lijkt me geweldig om te zien hoe ze dan reageert als het klaar is. Maar nu vraag ik me af, is dit verstandig voor een peuter? Ze heeft totaal geen moeite met slapen, slaapt altijd 's nachts door en zal het ook geen enkel probleem vinden om een weekje ergens anders te slapen. Maar is het slim als we het zo aanpakken of zal een peuter er toch moeite mee kunnen hebben dat haar vertrouwde kamertje ineens weg is en een andere kamer is geworden (wat ze minder snel zal hebben als ze bij de verbouwing wordt betrokken)? Laten meehelpen is natuurlijk ook wel erg leuk, maar haar volledig verrassen, lijkt me nog leuker!
Wat vinden jullie? Misschien ervaringen?