Gister heb ik nieuwe gympies gekocht voor mijn zoontje van Rucanor. Het materiaal stinkt echt behoorlijk. Zijn klasgenoten hadden er ook last van… Iemand een tip hoe dit minder kan worden?
Wasmachine is ook meteen weer zo radicaal, of zou dit de enige oplossing zijn? Knappen ze niet van op.
Even met deo bespuiten??
Nachtje buiten zetten?
Geurzooltje erin als die bestaan.
Het is echt het materiaal wat zo heftig ruikt. Ik had ergens gevonden ze een nachtje in de vriezer te zetten.
Deo spuiten kan ik ook wel doen :thumbup:
thanks
Wie weet werkt beide, succes! Wel vervelend hoor dat ze zo stinken. :thumbdown: Had je dat in de winkel niet geroken?
Ik had ze uit een rekje, maar kreeg daarna een nieuw paar in doos. Die heb ik niet geroken. Volgende keer ga ik er met mijn neus bovenhangen, het kan echt heel erg uitmaken. Dan zijn die merkloze schoentjes toch niet zo stinkerig, helaas waren die niet in zijn maat. :roll:
Owzo haha, goeie voor de volgende keer :lol:
Wij hadden dat met gympen van k3… heel chemisch rubber en helaas… het ging niet over, na wassen stonken ze nog en… mijn wasmachine ook… pas na 2x wassen zonder iets en met azijn rook de wasmachine schoon.
Ik heb ze uiteindelijk in de kliko gemieterd en een klacht ingediend over de schoenen bij de aktiesport, want ik vond het echt belachelijk…
Zijn het van die linnen schoentjes?
Ik maak nl zelf vaak alle schoenen schoon aan de binnenkant,
even heet water of een sopje met biotex…
hahaha, wil je mijn gympen ruiken…gegarandeerd dat je de nieuwe gympjes naar rozen vind ruiken :mrgreen:
serieus nu …ik zou ze ook in de wasmachine mikken of een nachtje in een emmer sop zetten
in de wasmachine, met een oude kussensloop erom heen :thumbup:
Thanks voor de tips meiden. Maar goed, zo een stank verwacht je toch ook niet van nieuwe schoenen.
Ik denk dat het een rondje wasmachine wordt. Maar serieus, zo een lucht als dit chemische materiaal heb ik niet eerder geroken. :shock: Je moet ze echt ver weg bergen en als ze ergens tegenaan hebben gelegen, stinkt dat ook… Hoop dat de wasmachine niet gaat stinken, misschien niet met sloop erom? Ik denk dat ik even terug ga naar de winkel en die verkoper de gympen onder zijn neus duw.
Knapt ie vast van op :lol:
Ben benieuwd wat hij zal zeggen. En anders maar andere kopen. :think:
euh nieuwe gympen van Rucanor stinken altijd… er mee terug gaan lijkt me beetje overbodig, is gewoon zo dus wat kan de verkoper eraan doen?
Heb zelf al ondervonden dat het ene merk harder stinkt dan het andere, zal van het materiaal of de bewerkign ervan afhangen vermoed ik.
Rucanor gympen blijven stinken… Ik koop er voor de kids nu speciaal altijd van andere merken, die minder erg stinken… ze steken ze op school bij hun sportkleren en anders stinken die ook.
Ik wist het niet dat het zo erg was met Rucanor.
De gympen in het rek, stinken niet zo, dus flink luchten helpt wel.
Ik heb laatst hetzelfde gehad. Het was veel erger dan de vorige gympen. Ik heb ze teruggebracht. Ze zeiden dat alle laatste zendingen erg stonken (ik dacht dat ze in een magazijn hadden gestaan waar brand was geweest). Ik mocht ze inleveren en kreeg mijn geld terug.
Vervolgens in een andere winkel nog een oud paar kunnen vinden dat niet stonk. Daar vertelden ze me dat het de nieuwe manier van verven was, maar dat de witte gymen ook stinken. Had nu dus geluk dat ik een oud paar heb kunnen vinden.
Hopelijk passen ze de verfmethode aan, anders zullen ze snel geen gympen meer verkopen, denk ik.
Thanks Stella. Ik denk dat ik hetzelfde ga proberen.