Nieuwe dagindeling psz

Noëlle moet na de zomervakantie naar een middag en een ochtend toe op de psz ipv de 2 ochtenden die ze nu gaat. Hoe doen jullie dat met slapen dan?

@jet1981 wrote:

Noëlle moet na de zomervakantie naar een middag en een ochtend toe op de psz ipv de 2 ochtenden die ze nu gaat. Hoe doen jullie dat met slapen dan?




Maar waarom Moet dat dan een ochtend en een middag ?



wij hebben uiteindelijk gewoon ochtenden gehad , omdat die van mij ook nog sliep in de middag… nu niet meer, maar nog steeds gewoon de ochtenden.

jayden gaat vanaf mei ook naar de psz. Kan bij ons alleen een ochtend en een middag. Maar hij slaapt 's middags nog, dus tja zal dan in het begin alleen in de ochtend gaan.

Hier gingen ze aan het einde van de ochtend, van te voren dus, slapen of ze sloegen het een keertje over. Als ze echt heel moe thuis kwamen vielen ze op de bank nog even in slaap. Ik vond de slaapjes altijd er belangrijk, maar als ze eenmaal 2 vind ik 1x niet best kunnen. Ik heb er in ieder geval nooit aangedacht om ze dan maar de middag niet te laten gaan. Is hier ook altijd prima gegaan trouwens…

@janet76 wrote:

Hier gingen ze aan het einde van de ochtend, van te voren dus, slapen of ze sloegen het een keertje over. Als ze echt heel moe thuis kwamen vielen ze op de bank nog even in slaap. Ik vond de slaapjes altijd er belangrijk, maar als ze eenmaal 2 vind ik 1x niet best kunnen. Ik heb er in ieder geval nooit aangedacht om ze dan maar de middag niet te laten gaan. Is hier ook altijd prima gegaan trouwens…




Niet ieder kindje is hetzelfde he :wink:



wat bedoel met als ze eenmaal 2 ? staat een beetje apart dus kan van alles zijn :wink:





Hier een meisje wat dat toen echt nodig had hoor.

heb er nooit spijt van gehad :thumbup:

hier had ik geen keuze,

(ivm wachtijden…)



ochtenden gingen prima, maar de middag van 13.13 tot 15.10 uur,

waren een drama…



gelukkig was het even doorzetten,

en zoonlief slaapt nu ook niet meer in de middag… :dance:



Hij gaat nu ook 4 dagdelen,

2x in de ochtend, en 2x in de middag…

@melanie wrote:

@jet1981 wrote:
Noëlle moet na de zomervakantie naar een middag en een ochtend toe op de psz ipv de 2 ochtenden die ze nu gaat. Hoe doen jullie dat met slapen dan?




Maar waarom Moet dat dan een ochtend en een middag ?



wij hebben uiteindelijk gewoon ochtenden gehad , omdat die van mij ook nog sliep in de middag… nu niet meer, maar nog steeds gewoon de ochtenden.




Je kan hier niet meer kiezen tussen 2 ochtenden, ja er is een optie, woensdag en donderdagmorgen maar die zit vol! Vind het erg jammer zo.

Maar om nou te zeggen alleen de ochtend te laten gaan, je betaalt wel voor 2 dagdelen per week.

omdat ze hier veel groepen ehbben moet elk kind een middag en een morgen. Ze hebben 10 groepen, dus ook een groep op de woensdag.

Hier ook geen keuze, enkel 1 ochtend en 1 middag. Nu hadden we hier wel het geluk dat kindlief zelf het middagslaapje al zo ong opgegeven had kort voor hij mocht gaan. Maar anders zou ik toch even kijken of je bv een slaapje erin kunt krijgen tussen 11 en 12 of zo? Mocht dat niet lukken dan maar gelijk na thuiskomst. Het went vaak snel genoeg dat er die dag een ander ritme is dan de resterende dagen. :thumbup:

Hier ook niets te kiezen.

Talysha gaat vanaf 30 maart ook 2 x per week een ochtend en middag naar de peuterspeelzaal.



Ze slaapt gelukkig uit tot 9:00 uur, en wil vaak niet voor 14:30 a 15:00 naar bed toe. En de middag is hier tot 14:40 dus om 15:00 kan ze gewoon een uurtje slapen.



Maar met 2 jaar sliep ze echt van 13:00 a 13:30 tot 16:30, en kon echt niet met minder slaap. Als wij nog in deze situatie zouden zitten dan zou ze niet naar de middag gaan. Want toen wij Talysha gingen aanmelden sliep ze nog zo. Dus toen ook gezegd mocht ze nog zo slapen dan komt ze alleen in de ochtend of in de middag kom ik haar dan eerder halen. Maar dat is niet meer van toepassing.

hier sliep sophie al niert meer altijd in de middag, dus dat is geen vergelijkingsmateriaal, maar een kalsgenootje van haar slaapt nog wel elke middag, maar na 2 keer psz was ze eraan gewend en ging z of eerder slapen, of na de psz naar bed

Hier gaat Melinda de dinsdagmiddag en de donderdagmorgen

Als ze de middag gaat doe ik haar tegen 10 uur weer naar bed tot 12.00 uur

Ze is er door de weeks smorgens wel om 6.45 uit dan…

Ze heeft echt haar slaap nog nodig dan maar zo :slight_smile:

En op de donderdag gaat ze gewoon de middag naar bed van 13 tot 15.30 /16.00

hier gaat het ook maandagmiddag en donderdagochtend… onze oudste sliep toendertijd niet, onze jongste gaat dat niet redden…



ik hoorde van de buuf, hun dochterje is 2 mnd ouder, zij laat haar van 11 tot 12.45 slapen en dan naar de psz…



bij ons veranderd het juist dat ze van de middagen af gaan…