Nieuwe broeken nodig....

Ik moet nieuwe broeken en dat is écht NODIG! Ik loop er af en toe als een sloeber bij…Ik zal het proberen uit te leggen…Sinds vorig jaar januari ben ik 20,5 kg afgevallen. Harstikke fijn en natuurlijk ben ik hartstikke blij. Maar broeken kopen, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ben namelijk klein en heb korte benen (28 a 30 inch lengte). Omdat broeken kopen altijd al een ramp is geweest voor mij (korte, dikke benen), droeg ik gewoon de broeken die ik van mijn moeder kreeg (zelfde lengte, alleen zij was veel afgevallen dus voor mij toen passende broeken).

Nu ben ik slank, maar waar o waar vind ik broeken (spijkerbroeken/gewone broeken) voor korte beentjes? Ik ben wel slank, maar te rond op de billen voor kindermaatjes (gelukkig :slight_smile: ). Wie weet welk merk hierin voorziet en welke winkels dit verkopen? Ik kan namelijk niet naaien en heb daar ook geen zin in om dat te leren…

7/8 modellen vallen bij kortere benen vaak mooi als gewoon lange broek. En anders kun je meestal bij de winkel waar je de broek koopt of bij een kleermaker in de buurt je broeken goedkoop korter laten broeken.

Ik weet niet waar je woont, maar in rotterdam weet ik een zaak die ook een afdeling heeft voor korte maten. Pb me anders maar even.

Joh… die kan je gewoon laten inkorten! Leuke broek kopen en sommige winkels (jeansstores) korten ze zelf ook in.

Ik vroeg me al af wanneer je nu eindelijk eens wat strakkere broeken zou gaan dragen. Ik wist het wel, als ik zoveel was afgevallen: skinnyjeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaans…hihihihi



Succes met shoppen!

@Frischling wrote:

Joh… die kan je gewoon laten inkorten! Leuke broek kopen en sommige winkels (jeansstores) korten ze zelf ook in.

Ik vroeg me al af wanneer je nu eindelijk eens wat strakkere broeken zou gaan dragen. Ik wist het wel, als ik zoveel was afgevallen: skinnyjeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaans…hihihihi



Succes met shoppen!




Wahahaa dat is nog ff te hahhaha, eerst maar eens een passende broek waarbij het kruis niet naar beneden zakt en de boord niet omgeslagen hoeft te worden bij gebrek aan goede riem 8)





Maxime, ik woon in het noorden des lands, helaas een beetje uit de buurt…Maar misschien hebben ze een online shop?



Suus, zijn die net wat langer dan een 3/4 broek? Want die vallen bij mij als hoogwaterbroeken, nét te kort…

c&a heeft korte maten(kijk op het labeltje goed naar een K achter de maat)… Ik ben ook kort van stuk, maar die passen prima!

bijenkorf heeft meerdere merken die kort zijn, mijn favoriet= MAC

en korten ook in

otto ( en misschien ook wel wehkamp enzo) heeft ook korte maten :thumbup:

esprit weet ik niet…maar die zit ook online.



en idd 3/4 broeken koop ik ook.



ik ben 1.58 en heb ook 28 lengte (en van boven nogal rond :lol: mt 46 ) en heb eigenlijk nooit moeite een leuke broek te vinden :shifty:

als je een rechte pijp koopt ( kleed ook af van boven :wink: ) dan is korter maken geen probleem voor het model.

verder is een broek die Iets te lang is ook wel fijn, dat oogt langer op je benen en met laarzen eronder zie je dat dan niet echt. ( ik laat ze vaak 30" maken of koop 30"omdat dat makkelijker te vinden is :wink: )





succes!

ik heb ook maar korte benen de spijkerbroeken van cecil hebben een mooie pasvorm en ook lengtemaat :thumbup:



miss etam heeft ze ook wel mooi broeken met lengtematen succes met je zoektocht :thumbup:

Mijn partner heeft korte benen (tja het is dan geen vrouw, maar oke), maar bij een echte jeans shop kan hij goed slagen. Voor een man heeft hij ronde billen, dus een goede broek is lastig te vinden. Voor hij mij kende sloeg hij een 30 om, maar ik vond dat geen gezicht en heb hem nu zover dat hij de lengte laat en zo valt het idd mooier over de schoenen. Veel succes.

Ik koop meestal leuke jeans bij c-en-a,van die 7/8e modellen.

Die zitten bij mij precies op lengte.

Idd wat roosje zegt,bij miss etam hebben ze ook van die leuke korte modellen.

Succes met je zoektocht.

Mijn zusje heeft ook maat 28 lengtemaat. Bij miss etam hebben ze spijkerbroeken in die lengtemaat.

Kweet alleen neit of ze ook daarin een kleine breedte maat hebben, want zij draagt breedte maat 40.

Ik wee tni et welke maat je nu draagt, maar zelf heb ik altijd probleem dat ik ook niety zulke hele lange benen heb! Ik koop daarom meestal bij de Esprit broeken, daar hebben ze short modellen ideaal! en anders bij men at work vermaken ze het ook, trouwens bij de sting ook tegenwoordig :mrgreen:

Ik geloof dat ik een hele zak geld nodig heb 8) :mrgreen: ! Bedankt voor de tips en zodra ik weer beter ben, ga ik ff shoppen!

Ik heb nu schat ik maat 38 (weet niet zeker, mijn kleinste broek is 42 :oops: ). Ik laat het nog even weten :thumbup: .

Inmiddels weet ik dat Twinlife jeans met uitlopende pijpen in maat 32/30 mij goed past :mrgreen: !



En die broek heeft me wel 7,25 euro gekost, incl. verzendkosten!