Nieuwe bril, eerst ontzwangeren?

Hallo,

Ik heb een vraag.

Vorige week ging ik naar de opticien en daar vroegen ze hoe lang ik zwanger ben. Omdat ik nog maar 1-3 weken hoef, adviseerde ze me na de tijd te komen… Door de zwangerschapshormonen kunnen de ogen slechter zijn?



Dus ik dacht dan ga ik ergens eind november wel voor een bril.

Maar nu zei een vriendin dat je 9 maanden moet ontzwangeren… :shock:

Nou zo lang kan ik niet wachten, ik heb voor het ziekenfonds nu recht op het declareren van een nieuwe bril en dat gaat er waarschijnlijk volgend jaar uit!! Dus ik wil die kans nog even mee pakken!



Wie weet raad/ wie wet hoe dit zit ?



Alvast bedankt.

Hoi,

Mij werd het toen idd wel aangeraden om eerst te ontzwangeren.

Door de hormonen kan het idd anders zijn.



Kus Moon

Merk je zelf dat je slechter ziet anders zou ik nu gewoon voor een nieuwe bril gaan hoor,of wat je zelf al dacht in november of december nog even…je kan het in het nieuwe jaar dan nog gewoon declareren (voor 2008),

Dan zal het straks niet veel anders worden.



Ik merk zelf wel heel erg dat ik slechter zie, ik gebruik lenzen, straks na de bevalling zal het wel weer snel beter worden, bij de vorige keer dat ik zwanger was is mijn sterkte niet veranderd eigenlijk…toen had ik ook dat ik wat slechter zag…Komt doordat je wat extra vocht vast houd ook in je ogen ietsje zeiden ze mij…extra vocht raak je de eerste weken echt wel kwijt :thumbup:

ik heb net ook een nieuwe bril uitgezocht. Is me wel verteld dat er door de hormonen dingen anders kunnen zijn maar ik zie nu niet slechter als voor mijn zwangerschap en mijn bril is voor erbij, draag namelijk harde lenzen. Maar ze gaven bij mij 2 maanden ontzwangeren aan

mij werd dat ook aangeraden… maar ja mn bril ging kapot… en ik kan niet zonder… dus toch maar een nieuwe gekocht!

Mijn oogarts zegt altijd elke hormoonsverandering kost een jaar voor je ogen.

Dus na de bevalling zou je dus zwart/wit gezien een jaar nodig zijn om je hormonen weer “normaal” te krijgen.

Maar dat geld dus ook voor de pil.

Mijn ogen reageren erg sterk op hormoonsveranderingen.

Maar ik ga dus ook zsm na de bevalling een nieuwe bril uitzoeken hoor.

Gewoon doen waar jij je goed bijvoelt!

En het risico lopen dat je straks met een verkeerde sterkte loopt?

Mijn ogen zijn sinds mijn zwangerschap 3 keer gemeten en elke keer kwam er een andere sterkte uit dus ik mag volgend jaar pas terugkomen :s

Ga even voor advies langs de opticien zou ik zeggen…

Ik heb drie mnd na mijn bevalling een nieuwe bril gekocht. Ik had dezewlfde sterkte als voor en tijdens mijn zwangerschap.



gr Leonie

Ik heb 2 maand na de bevalling van Annemieke een nieuwe bril gekocht. De oude was stuk dus ik moest wel, bij toeval bleek de sterkte ook veranderd te zijn. Aangezien ik geen borstvoeding gaf, was het geen probleem, zei de opticien. Dus mocht je om welke reden dan ook fv geven straks, hoef je waarschijnlijk niet zo lang te wachten.

Gewoon even bij een (goede) opticien vragen.



Groetjes,

Heleen

Ik ‘moest’ wachten tot 7/8 maanden na de bevalling. Heb ik toen ook maar gedaan, want ik loop toch liever niet met de verkeerde sterkte rond, en het ging nog wel. Maar als je echt slecht zicht hebt, zou ik toch voor die maanden simpele glazen kopen denk ik.

Ik ging onlangs ook naar de opticien voor een nieuwe bril.

Ook hij gaf aan dat het niet verstandig is om dit tijdens de zwangerschap te doen.

Ik mag vanaf 3 maanden na de bevalling terugkomen.

Ik ging onlangs ook naar de opticien voor een nieuwe bril.

Ook hij gaf aan dat het niet verstandig is om dit tijdens de zwangerschap te doen.

Ik mag vanaf 3 maanden na de bevalling terugkomen.

Ik ga in december naar de opticien voor een nieuwe bril dan ben ik als het goed is helemaal ontzwangerd want dan is Merlijn 9 maanden oud. Ik merk wel dat ik een andere sterkte nodig zal hebben want afentoe zie ik het behoorlijk wazig door een oog :?