nieuwe baby op komst, hele nieuwe kamer?

Hoe denken jullie hierover?



We zijn nog maar net zwanger, maar er gaat nu vanalles door mijn hoofd.

De nieuwe baby gaat dadelijk slapen op Amy’s kamer.

Dus Amy’s krijgt een nieuwe kamer.

Maar ik dnek dat het beter is om haar bed en comode mee te nemen naar de nieuwe kamer.

Zodat ze nog wel iets herkenbaars heeft, dnek dat een hele nieuwe kamer zoiezo al indrukwekkend genoeg is voor zo’n kleintje.



Wat denken jullie?



Kan ik haar ook een nieuw meegroeibedje geven, of beter haar oude bedje mee naar nieuwe kamer?



Graag jullie mening aub.



Grt Bri

haar eigen bedje mee nemen naar der nieuwe kamer

ze is nog erg jong voor een meegroeibed

Ja klopt voor een echt meegroeibedje is ze nog te jong. maar bedoelde van die bedjes waarvan je 1 zijkant of een paar spijlen weg kunt halen…

:oops:

Hee wat leuk !! Amy krijgt een broertje of zusje :inlove: . Van harte :wink: .



Wij hebben Mick destijds (maar die was al wat ouder) naar een andere kamer verplaatst, mét meegroeibed. Gewoon de babykamer gelaten zoals het was en voor Mick nieuwe meubeltjes gekocht. Dit heeft bij ons niet voor problemen gezorgd. Je hebt in elk geval nog tijd zat om haar aan haar nieuwe kamertje te laten wennen :wink: .

ja die kan je wel halen

kan ze zelf eruit dan scheelt je weer tillen

Volgens mij maakt het niet zozeer uit of je haar meubels meeneemt, als ze maar niet het idee heeft dat ze plaats moet maken voor de baby,



volgens mij is het het belangrijkst dat ze niet 3 weken voor de baby geboren wordt een nw kamer krijgt, dan is de asociatie er denk ik.



Joost is destijds naar een andere kamer gegaan met een kastenwand erin en een nieuw bedje (okok het was makkelijk scoren met een bob de bouwerbed maar toch) , maar in elk geval ruiiiiiiiiiim voordat Pieter geboren werd

Jasper kwam bij Anna op de kamer, dus wat dat betreft geen verandering.

Echter Anna ging naar een peuterbedje zodat jasper het ledikantje kon gebruiken.



Geen enkel probleem, maar wel bewust ook ruim (3 maanden van tevoren) gedaan.

Gefeliciteerd!!!



Wij krijgen over een aantal maandjes ook een tweede kindje. Onze dochter is ongeveer een maand geleden verhuisd naar haar nieuwe kamer. Ze is nu net twee geworden. We hebben het heel relaxed aangepakt. Papa ging schilderen en toen gingen we heel vaak kijken hoe mooi het wel niet werd. Later hebben we haar peuterbed er neer gezet en daar wilde ze eigenlijk direct wel in slapen en daar hebben we aan toegegeven, al waren de rest van de meubeltjes nog niet in elkaar gezet. Ze is maar één nacht teruggegaan naar haar ledikantje, maar dat was omdat ze behoorlijk ziek was. Dit was in de eerste week.



Wij zijn met opzet vroeg begonnen, zodat ze niet het gevoel krijgt dat ze plaats moet maken voor de beebie.

onze kids zijn allemaal naar een nieuwe kamer gegaan! toen thomas kwam had lucas al een nieuwe kamer ivm de verhuising met 8 weke n zwangerschap van thomas, dus dat viel wel mee,



met de komst van iris hebben we lucas naar zolder gedaan en thomas naar lucas zijn oude kamertje (thomas wel nog in het babybedje, en voor iris hebben we toen een bedje geleend van schoonouders)

maar lucaas kon niet wennen aan zijn nieuwe kamertje, die slaapt dus nu weer op zijn oude kamertje en thomas nu op zolder+



snap je het een beetje :wink:

Ja hoor Kim ik snap het nog… ahhaha.



Ja leuk he… Amy krijgt een broertje of zusje…

onze kleintjes schelen niet veel zien ik, en ook nog dezelfde naam… :inlove:



Bedankt voor de adviezen allemaal, en we hebben nog genoeg tijd.

Dus we kunnen op ons gemakje naar dingen gaan zoeken.

En amy ruim voor de tijd een nieuwe kamer geven!!!



Dikke knuf Bri

@Bri wrote:

Ja hoor Kim ik snap het nog… ahhaha.



Ja leuk he… Amy krijgt een broertje of zusje…

onze kleintjes schelen niet veel zien ik, en ook nog dezelfde naam… :inlove:



Bedankt voor de adviezen allemaal, en we hebben nog genoeg tijd.

Dus we kunnen op ons gemakje naar dingen gaan zoeken.

En amy ruim voor de tijd een nieuwe kamer geven!!!



Dikke knuf Bri




2 januari hè? :inlove: :mrgreen:

Mijn Amy sliep al in een gewoon 1-persoonsbed toen ik zwanger werd, maar die is dan ook wat ouder.

Ik zou haar lekker in haar eigen bedje laten. De commode kan je evt wel op de babykamer laten staan, je kan haar daar natuurlijk ook verschonen (of de baby op haar kamer) Kennisje heeft een aankleedkussen op een kastje liggen, net wat je handig vind.

tim blijft in zijn eigen bedje, en houdt ook gewoon zijn commode

voor nr 2 kopen we gewoon weer een nieuw bedje en commode (alsof het niets is haha), maar we vinden dat gewoon fijner.

moet er niet aan denken om kleine tim al in een groot bed te doen

zal er de hele tijd afrollen, als hij slaapt rolt hij het hele bedje rond…

Kian heeft een geheel nieuwe kamer gekregen en de babykamer is onveranderd (ok een beetje roze toegevoegd). het was even wennen, maar dat ging heel snel. Nu kunnen we het hem natuurlijk al goed uitleggen. die van jou is nog zo klein. Maar ik zou de oudste zeker een nieuwe kamer geven.

Bedankt nogmaals.

Ik wil Amy echt niet het gevoel geven dat ze moet “verhuizen”

omdat er een nieuwe baby aankomt…

De andere kamer is ook 3x zo groot als wat ze nu heeft.

Dar kunnen wat speeltjes in komen te staan, waarmee ze lekker kan spelen.



Ja Amy en jou Amy zijn beide van 2 januari.

hoe laat is jou Amy geboren?

Mijn Amy kwart voor 3 smiddags…



Mooie dag, en super mooie naam :inlove: :inlove: