Nieuwe baan en kolven.. Help!

Hoi meiden,

Ik wilde graag jullie mening, tips…?



Sem is dinsdag 10 weken, en woensdag is mijn laatste verlofdag.

Daarna gaat mijn ontslag in, ik heb dit aangevraagd omdat ik Sem liever niet weg wil brengen en dus op zoek ben naar een baan voor s’avonds en s’weekends. Maar hoe pak ik dit nou aan?

Sem krijgt alweer bijna 10 weken borstvoeding en het gaat prima en wil dus voorlopig ook nog niet stoppen :inlove:

Nou weet ik dat je recht hebt om te kolven/voeden tijdens werktijd :thumbup:

Maar ik ben dus op zoek naar een nieuwe baan, heb vrijdag een gesprek gehad en hoor morgen als het goed is of ik ben aangenomen of niet :shifty:



Het is een baan in de thuiszorg, dus zou dan tussendoor naar huis moeten om te kolven of voeden. s’avonds kan ik wel zonder, want dan werk ik maar een uurtje of 5. Maar s’weekends ga ik dat niet redden :frowning:

Kan ik van een nieuwe baas verwachten dat ze mij die tijd geven?

Moeten ze dat zelf betalen of krijgen hun dat ook weer vergoed?

Hoe werkt dat als je een 0-uren contract hebt? Heb je er dan wel recht op?

Als ik daar word aangenomen word ik ingeroosterd per maand, als ik ziek zou worden dan krijg ik die uren ook gewoon uitbetaald. Dus betekent dat dan dat ik over die ingeroosterde uren een kwart mag gebruiken om te kolven? Of werkt dat zo niet.



Ik ben er nog niet over begonnen omdat ik bang was dat dat misschien ervoor zou zorgen dat ze me om deze reden niet aannemen.



Is het erg dom om evt voor te stellen dat ik anders evt in mijn pauze wel thuis ga kolven? Ik wil deze baan namelijk wel graag, omdat dit een van de weinige in de zorg is waar ik niet ook door de week overdag moet werken.



Groetjes Natascha

Je hebt tot 9 maanden na de geboorte een wettelijk vastgesteld kolfRecht. Je baas is verplicht om hieraan mee te werken en je in de gelegenheid te stellen om te kolven. Hetzij thuis, hetzij op kantoor. Als kolven niet lukt, mag je ook je king gaan voeden.



Als je bent aangenomen volgt waarschijnlijk nog een arbeidsvoorwaarden gesprek toch? Ik zou het dan ter sprake brengen.



Succes en ik hoop dat je aangenomen wordt! :-*

ja je hebt het recht om te kolven

En hun moeten je die tijd geven tot 9 maanden

een kwart van je werktijd

daar moeten ze rekening mee houden met inroosteren

na die 9 maanden heb je er trouwens ook nog recht op dat ze er rekening mee houden alleen dan is het eigen tijd, maar ze moeten je wel de ruimte geven om dat te kunnen doen.

Ik werk ook voor de thuiszorg trouwens, en bij mij houden ze er dus ook rekening mee (moet er wel goed zelf op letten hoor)



Groetjes Yvette

Oe, lastig, kan me je probleem voorstellen. Hoop dat je een baas treft die gelijk een oplossing voor je klaar heeft liggen! Hoe het precies zit met een 0-urencontract weet ik eigenlijk niet… Misschien kun je contact opnemen met een vakbond?

Ik zou het denk ik ook pas bespreken als ik de baan al had, heel lullig misschien, maar ik zou ook bang zijn dat ik de baan niet zou krijgen om deze reden. Maar je hebt het recht, dat staat vast! Het zal misschien even wat creativiteit van jezelf vergen om steeds te bedenken waar je gaat kolven (je mag ook naar huis om live te voeden), maar het kan zeker lukken. Succes!!! :thumbup: :thumbup: