nieuwe auto maar welke?

wij hebben nu een fiat palio weekend, maar zijn op zoek naar een andere auto.

Of tenminste, we willen gaan sparen voor een nieuwe auto :slight_smile:



wil een ruime auto, met vooral achter genoeg beenruimte. (als sophie nu in haar kinderstoel zit, kan ze bijvoorbeeld niet achter mijn man zitten als hij rijdt. dan zitten haar benen gewoon “klem” .



daarnaast moet er regelmatig een grote hond in de kofferbak, dus als die ook wat ruimer van opzet zou zijn, zou het mooi meegenomen zijn.



dus kom maar heb met jullie tips/ideeen/ervaringen!

Ik heb net mijn Citroen Xsara weggedaan omdat ie te groot was…

Volkswagen Touran, heerlijke ruime auto met o.a heel veel opbergruimte, beenruimte en een diepe/brede kofferbak (hier kunnen er 2 herders met gemak in).

Ik zou nooit meer een andere willen :mrgreen:

Skoda Octavia :thumbup:



Hebben nu een stationwagen in bestelling :wink: en hebben nu de hatchback.

Onder het logo zit gewoon een volkswagen :thumbup: maar vergeleken met de bekende merken (toyota, volkswagen, opel etc) vind ik dat je heeeeel veel waarde en ruimte voor je geld krijgt. Veel is standaard, dus je hebt al snel een luxere wagen. Maar ook voor ene kleiner budget heb je een mooie grote auto.



Succes met zoeken!

Wij hebben een renault espace, een grote auto, waar echt ontzettend veel ruimte is, zelfs voor 7 personen als je dat wilt (stoelen zijn er ook allemaal gemakkelijk in te zetten/uit te halen).

Ik kan de stoelen nu zelfs helemaal uit elkaar zetten dat 4 kinderen elkaar niet eens aan kunnen raken. Wij zijn afgelopen weekend een weekend weg geweest, dan zet ik de stoelen naast elkaar en de spullen achterin en kan er enorm veel in! Ik kan er zelfs de kinderwagen rechtop inzetten, zonder in te klappen. Nadeel is wel dat deze auto natuurlijk wel wat duurder is in belasting, maar verder is het ideaal als je ruimte wilt!

hier een toyota corolla verso… veel beenruimte. de achterstoelen zijn makkelijk verstelbaar, dus je kunt elke keer kiezen voor meer beenruimte, of juist meer kofferbakruimte

Citroen Xsara Picasso :thumbup:

Wij hebben een Ford Galaxy 7 pers super ruim! en met 2 stoelen eruit giga veel kofferbak ruimte…

En een Opel corsa met 2 kids erin wil het maar met een hond gaat het niet lukken haha

Wij hebben gisteren een Opel Zafira gekocht. Heerlijk met een extra zitrij achterin…

ford focus



maar als wij voor een andere gaan dan is het de skoda superb combi of octavia

Ford Focus C-max

Ford Mondeo

Opel zaffira!

Top auto en heel veel ruimte :thumbup:

Wij hebben een Renault Grand Scénic :thumbup: Maar mooi vind ik ook: Zafira, Touran, C-max, S-max, Qashqai, Peugeot 3008 en 5008









Ik ging dus van een Cuore naar een grand scenic! :lol:

zal morgenavond dit topic eens aan mijn man laten zien, kan hij gaan googlen :slight_smile:

mij zeggen al die auto’s dus werkelijk niets, behalve de citroen die genoemd wordt…



iin elk geval beddankt voor jullie input :slight_smile:

wij hebben verleden jaar ook een andere wagen gekocht omdat diegene die ik had de kinderwagen niet eens inpaste

hebben nu een Skoda Fabia lekker ruim en de hond heeft ook genoeg ruimte

CITROEN BERLINGO!! :thumbup: Wij prijzen onze kar nog elke dag de hemel in. Wat een fijne auto. Wat ik het aaaaallergrootste voordeel vind i.v.m. kinderen zijn de schuifdeuren en de hoogte. Ik sta dus nooit gebukt een kind in haar stoeltje vast te maken. En de laadruimte is heerlijk.

…Hij staat zelfs op onze verjaardagskalender. :lol:

Wij hebben een Seat Altea XL (station) mijn man van 2 meter zit er prima in, en mijn dochter past er nog ruim achter, raakt de stoel zelfs niet. :thumbup:

Wij hebben een Peugeot 406 break gehad (inmiddels is dat de 407 geworden) en die vorig jaar ingeruild voor een BMW. Eerlijk gezegd was de Peugeot stukken ruimer en echt een super auto om te rijden!