Nieuwbouwhuis kopen

Hey Juud,



Je hebt ons huisje gezien he???

Ik zal je ook een paar prijzen geven.



keuken 7000

badkamer 5900

vloer 2200

gordijn beneden 600 (en dat is er pas 1)

gordijnen boven 400

meubels 2500 (maar goed, dat hoeft misschien niet)

verf/behang/ditjes/datjes lang leven de bouwmarkt zeker 1000



De TUIN ???









Meerwerk bij de bouwer zou ik zoveel mogelijk laten schieten. Ze vragen er enorme bedragen voor die echt niet nodig zijn.



Zoals de badkamer. Nu kostte het ons 5900 euro…via bouwer was het 8500 excl. plaatsen.



Dakraam 1200 bij bouwer, 440 als je m zelf koopt en plaatst.





Meid, heel veel succes.

Als je nog meer wil weten dan moet je maar langskomen hoor. Gezellig… :mrgreen:

Mijn man vind het best een groot risico, maar zelf denk ik: jeetje het is nog anderhalf jaar voordat het zover is, dan zal ons huis toch wel verkocht zijn :think: ??

Want verkopen we het niet voor die tijd, dan zijn we goed de haas!



Oh, en wie heeft er ervaring met de hypotheekadviseur (www ervoor en nl erachter?) Volgens hun site kan ik max 3 ton lenen en kom dan op een maandlast van 891 euro bruto en 535 euro netto (met een rente van 6%). Dat kan toch nooit :think: ?



HELLUP!!!



:-*

Niemand meer??

@Juudje26 wrote:

Mijn man vind het best een groot risico, maar zelf denk ik: jeetje het is nog anderhalf jaar voordat het zover is, dan zal ons huis toch wel verkocht zijn :think: ??

Want verkopen we het niet voor die tijd, dan zijn we goed de haas!



Oh, en wie heeft er ervaring met de hypotheekadviseur (www ervoor en nl erachter?) Volgens hun site kan ik max 3 ton lenen en kom dan op een maandlast van 891 euro bruto en 535 euro netto (met een rente van 6%). Dat kan toch nooit :think: ?



HELLUP!!!



:-*




hoi



6% is best veel meen dat landelijk het nu 5% is.



zou zoiweoz goed rondshoppen wij gaan binnenkort ook ons huurhuis kopen en tot nu toe hoor ik heel veel goede reacties kwa hypotheek van de postbank.



En meis je kan altijd proberen af te dingen op de rente

Ja, maar dat maandbedrag is toch belachelijk laag, of niet :think: ?

Heb gewoon 6% genomen om te kijken of hij zo laag bleef, ja dus.

Snap het niet, of wij hebben nu een megadure hypotheek, of er zit een adder onder het gras :evil:

Ik zou gewoon een goede onafhankelijke hypotheker zoeken… bv de hypotheker :mrgreen:



Wij hebben offertes gekregen van rabo, van postbank, van sns, van Royal bank of Scotland van Dsb en uiteindelijk via een onafhankelijke adviseur een hypotheek bij Westland Utrecht genomen.

We wilden omdat we in een opstartfase zitten van ons gezin en nog jong zijn, niet te veel al gaan aflossen. Dat willen we wel over 7 jaar.

Ook wilden we een klein stukje gaan beleggen, uiteindelijk bleek een constructie bij Westland het meest gunstig te zijn.

Na wat reviews via via (mijn man werkt als IT- er in het bankwezen) kregen we te horen dat Westland een ontzettend goede naam had als het op stukjes beleggen aankwam.



Voorheen hadden we een soortgelijke constructie bij de postbank, maar daar was het rendement nog lager dan de inleg :shock:



Dus weten wat je wilt, wat bij je situatie past en dan een hypotheek… dat kan niet via een programmaatje op een pc, dat is maatwerk.

Dank voor je antwoord Cell! Het is ook niet zo dat ik via een rekenprogramma gelijk een hypotheek afsluit, maar ik vroeg me gewoon af, of dat wel klopte. Je leent 3 ton en betaalt per maand 535 euro. Dat leek me belachelijk laag, vandaar mijn vraag.



Wij gaan ook zeker heel goed rondkijken, offertes aanvragen en gesprekken voeren.

We weten in ieder geval dat we niet willen beleggen, teveel risico. En het liefst willen we nu niet al te veel gaan aflossen, als de kids straks iets groter zijn, kan dat wel. We gaan gewoon maar eens een gesprek voeren met de hypotheker (daar zijn we klant) en dan eens horen wat zij zeggen.



:-*

eh… wij hebben ook om en nabij 3 ton en zitten nu op een NETTO maandlast van 700 euro… dus jullie bedrag is nog wel weer lager.

Maar het zou misschien wel kunnen… wij zitten op 4,7 rente

ik vind het erg laag hoor… en volgens mij klopt het echt niet.



als je niets zou aflossen, dan heb je al een brutolast van 6% van 300.000 is 18.000, per maand 1500 euro rente.



Wij hebben de hypo bij de Amersfoortse afgesloten (nu fortis) dus vraag ook vooral offertes bij verzekeringsmaatschappijen. We lossen aan het eind 2/3 deel af, 1/3 is aflossingsvrij. Rente is 5.6% 15 jaar vast (waarvan nu 4 verstreken)



Mijn schoonvader is assurantietussenpersoon en heeft voor ons de hypotheek geregeld, wel zelf uit de alternatieven gekozen natuurlijk. Maar het scheelt dat je dan niet hoeft af te vragen of er addertjes zijn!



succes met je oriëntatie, laat je niet leiden door sec de rente te vergelijken, maar kijk goed naar het pakket dat er achter ligt en wat je wensen zijn. De kans is namelijk groot dat je appels en peren vergelijkt.

Wij hebben 3 ton geleend en hebben een netto maandlast van 1100 euro (incl levensverzekering). Spaarhypotheek, 10 jaar vast 4,2% rente en aflossingsvrij 75.000 euro.



Verder: badkamer 10.000 euro (maar 7.000 was echt het minimum: bad, aparte douche, hangend toilet en dubbele wasbak)

keuken 10.000 euro minimum

houten vloer: 4.000 euro (50 m2)

laminaat + vloerbedekking: 700 euro

gordijnen + luxaflex: 1200 euro

spuitwerk muren: 1700 euro

tuin: 500 euro

tegels: 500 euro

Juud, ik heb je een pb gestuurd.









Dat bedrag kan volgens mij niet. Ja als je de rente voor 1 jaar vast hebt misschien, of volledig aflossingsvrij!!!



Ze laten altijd de mooiste bedragen zien, maar ga er maar vanuit dat het maandbedrag hoger wordt.