Nieuw slaapritme of wat anders??

Merel slaapt over het algemeen goed.

Wil wel eens even spelen als ze in bedje ligt een half uurtje ofzo, maar verder slaapt ze dan de rest van de nacht goed.

Incidenteel wakker, dan zit ik even met haar en slaapt ze weer door.



Laatste tijd sliep ze tot 8u max en dan ging ze om 11u weer naar bed tot 13u ongeveer.

Nu is ze steeds wakker na 8u (soms nog 8u) maar meestal 8.30u en wil dus niet slapen en gaat rond 13u na het middag eten.

Merel slaapt dan ook rustig 2u met als gevolg dat als zij 's avonds een uurtje heeft gelegen zij drama maakt omdat ze uit bed wil :roll:



Nu zat ik te denken om haar gewoon om 13u op bed te leggen en na een uurtje te wekken zodat ze niet te uitgerust is en dus wellicht de avonden weer inslaapt en doorslaapt.



Is dit en fase waarin ze opzoek zijn naar nieuw ritme?

Heb je eventueel "Nanny"verantwoorde tips :think: :think:

Kan haar moeilijk steeds eruit halen :naughty: , dus nu loop ik naar boven zeg slapen en leg haar weer neer en loop weg. 1 gildrama, maar ze sliep wel gisteren binnen 5 min :eh:



Graag hoor ik wat jullie zouden doen of hebben gedaan :wink: :mrgreen:

THX!! :-*

Wij zitten momenteel ook in zo’n fase. Joost slaapt in de ochtenden de laatste weken makkelijk tot 9 uur uit, maar slaapt in de middag en avond moeilijk in.

Ik breng hem nu pas rond 13.30 naar bedje en haal hem er ook weer na een uurtje uit (anders slaapt ie makkelijk tot 4 uur door) en leg hem in de avond wat later in bed. (ong 20.15/20.30) Toch blijft ie nog tot 21.30 wakker. Ligt te kletsen en te draaien.

Misschien een fase of misschien wordt het tijd om af en toe het middagslaapje over te slaan…

Moeilijk he?

Is ze misschien net ziek geweest? Dat zorgt hier ook nogal eens voor schemawijzigingen…

Thx Dena, nee ze zeker niet ziek geweest en ik leg haar nu ook iets later weg.

Dat ze klets/speelt voor ze gaat slapen vind ik geen probleem, zo komt ze op haar eigen maniertje even tot rust en speelt ze de dag door zegmaar, zoals hem even doornemen voor we slapen.

Maar dat gehuil om eruit te willen dat vind ik ‘lastig/moeilijk’ dat heeft ze nooit gedaan…

Nouja eerst maar eens beginnen met 1u slaap ipv wachten tot zij wakker word. :wink:

Misschien dat dat inderdaad al helpt.

Ik heb net mijn moeder aan delijn (daar slaapt Joost altijd op donderdag en vrijdag) Meneer heeft vanmiddag 3 (!!) uur geslapen en viel net om 20 uur (!!!) binnen een kwartier in slaap…

Je zou ze toch he…?



Ik ga bijna in wateraders geloven…

whahaha ja hoorde net van mijn man dat zij op dv 2 uur heeft geslapen en vanaf 19u gewoon slaapt :shock: :?

Wel lekker voor haar hoor ennen spuitluier, dus misschien last van kiesjes :think:

We zullen zien, ga nu ook maar eens in bedje :wink: