Hoi,
Levi is nu 1 en Savannah begint morgen met proefdraaien op de basisschhol.Vanaf 3 maart volledig naar school,maar…
moeders van kids in ongeveer dezelfde leeftijdscategorie:
Hoe doen jullie dat met wegbrengen en ophalen van de oudste en het slaapritme van de 1e?
Levi wil nu(al) niet meer altijd zn ochtendslaape doen.Doet hij dat wle dan is dat van ca 10.30-12.00 en smiddags altijd ook nog even.
School is van 08.30-12.00 en van 13.00-15.00.
Smorgens gaat me denk ik nog wel lukken,maar smiddags?
Hij is nu een nieuw ritme aan het creeren,wat kan ik nu t beste doen met de jongste?Ik dacht, ik “leer” hem nu een nieuw ritme aan,wat past bij de ophaal en wegbreng tijden van de oudste,maar weet even niet hoe?!
Groetjes
mijn oudste word 6 in mei en gaat dus volledig naar school en m de jongste (8 weken) heb ik in de kinderwagen dus laat ik meestal daar in slapen als ik weet dat we het niet gaan redden als ik heb in bed leg…
ook kan ik de buurvrouw vragen ff op te letten als m ligt te slapen maar nog niet gedaan neem hem altijd mee of mijn ouders pikken de oudste op van school of zetten hem af bij school als ze gaan werken…
(mijn ouders wonen 2 straten verder op)
Levy is nu 15 maanden en Lana gaat ook vanaf 3 maart naar school.
Lana gaat voorlopig eerst alleen de ochtenden naar school. Maar omdat Lana ook op de psz nog zit, heeft Levy (veel overeenkomsten hebben wij met de kinderen zo te lezen ) gewoon pech als hij 's ochtends wil slapen. Hij kan/mag slapen van 9.30/9.45 uur tot 11.30 uur en als Lana 's middags naar de psz gaat, dan kan hij slapen van 13.45 uur tot 14.45 uur.
Hij gaat hier gelukkig goed in mee. Ik denk dat dit niet heel veel anders zal gaan zijn als Lana naar de basisschool gaat.
Ik zou dus inderdaad beginnen met een andere regelmaat “aan te leren”. Het is nu eenmaal niet anders. Verschil is wel dat Levy dit al doet vanaf zijn geboorte, toen zat Lana al op de psz.
Succes ermee!
Oh ja, ik lees net pas dat Levi 's ochtends niet altijd wil slapen. Tja, dan maar niet. Je kan hem niet dwingen om te slapen. Maar ik heb wel gemerkt met mijn Levy, die wilde ook niet slapen overdag, dat hij toch op een gegeven moment meeging in het ritme wat wij hier hebben.
Debbie en Lana, idd wat een overeenkomsten,how funny!
Vanmorgen heeft hij dus wel weer geslapen :wall: oh oh hij weet t zelf ook niet meer haha.
Maar smiddags een uurtje slapen is voldoende?
Wat hier de laatste tijd ook veel gebeurd is dat we Levi gewoon naar bed brengen om 19.00. Dan is hij even stil en begint dan met krijsen of hij krijst meteen de hele straat bijelkaar.Klaarwakker,willen spelen…Vaak ligt hij dan pas tussen 20.30 en 21.00 uur in bed.
Ik zit te denken aan dit schema: als hij smorgens wil slapen,vindt mama nog wel zo fijn ,dan gaan we samen Savannah ophalen om 12.00.Met zn 3 tjes lunchen en samen Savannah naar school brengen,wakker blijven tot 15.00 samen ophalen en dan naar bed.Dan als hij wakker wordt allemaal avondeten,ff spelen en naar bed. :think:
Iig tips? Kom maar op!!!
Ik denk zelf dat je als je Levi wakker houdt tot 15.00uur dat dat te lang is. Wat je wel kan doen is Levi in de middag als je terug komt van Savannah naar school brengen, hem op bed leggen in de hoop dat hij slaapt. Dat zal hij de eerste paar keer waarschijnlijk niet doen. Maar als hij eenmaal “weet” dat hij om 15 uur weer weg moet, heb je kans dat hij in de tussentijd wel gaat slapen.
Weet je, het is niet anders, hoe zielig het ook is. Je hebt niet altijd buren, vrienden, kennisen of ouders in de buurt om op terug te vallen. Dan zal je kindje wel moeten wennen aan deze situatie. En ja, het zal de eerste tijd raar voor Levi zijn, hij kan gaan huilen, slapen op verkeerde tijden, maar wat moet je dan? Je oudste kan niet alleen uit school komen lijkt me.
Ikzelf zou Levi dus tussen 13.30 uur en 15.00 uur proberen te laten slapen. Want als je nu al begint met laat op bed leggen, dan heb je dus geen avond meer voor jezelf en eventueel voor je partner.
en dan van 15.00 ca 19.00 wakker?
Tes slaapt tussen de middag, school is hier een paar deuren verder op, (pakweg 100 meter) en daarom durf ik het aan om haar te laten liggen.
Heb vanaf school zicht op mijn huis.
Tes houd dus gewoon haar eigen ritme aan.
Ik kan mijn jongste niet alleen thuis laten en die heeft zich aan moeten passen aan de schooltijden. Dat ging eigenlijk vrij makkelijk.
Hij slaapt van 13:30 tot maximaal 15:00 (meestal wordt hij na een uur wel weer wakker) en hij is nu 1,5 jaar. Soms slaat hij een middagslaapje over (dan is hij om 12 uur in slaap gedommeld bij het halen) en gaat hij om 18:30 naar bed. Ik merk dat hij er zelf heel flexibel in is.
Als hij niet lekker is en wat meer slaap nodig heeft, dan zorg ik dat mijn oudste door een ander gehaald en gebracht kan worden. Dat is nooit een probleem hier.
Oh wat fijn dat de school zo dichtbij is!
Toch een andere oplossing vinden,van 12.15-15.15 is veelste lang voor mn schatje.Dus donderdag maar wat anders proberen…
@Sunce wrote:
en dan van 15.00 ca 19.00 wakker?
Yep, Levy doet het er gelukkig goed op. En dan wordt ie 's ochtends wakker om 6 uur doordeweeks en 's weekends rond 7 a 8 uur. Merk wel dat hij 's weekends langer blijft liggen :dance:
Maar inderdaad, Levy slaapt vandaag van 9.30 uur tot 11.15 uur en van 13.30 uur tot 14.45 uur. En dan gaat hij om 19 a 19.30 uur naar bed.