Nieuw rood shirtje wassen

Ik kan 't niet meer vinden maar wat was nu dè tip tegen het afgeven van een rood truitje in de was?

Eerst een nachtje in koud water met azijn? :think:

ik weet ook niet beter dan koud water en dan niet eens azijn.

azijn zorgt dat de kleur vast houd dus dat is juist goed.

mijn moeder doet altijd bij haar zwarte was een scheutje azijn

Ja, water met azijn.

Ik gebruik azijn als wasverzachter. Was een tip van de kv. Helemaal :thumbup: Geen Calgon meer nodig, de was is redelijk zacht (ok, niet zo zacht als met een overdosis wasverzachter van de zachte beer maar zacht genoeg) en kleuren blijven mooi. En, niet onbelangrijk: het kost maar 30 cent per liter.

koud water met azijn idd

Maar azijn als wasverzachter? Gaat je was daar niet vreselijk naar ruiken?

Worden handdoeken dan ook een beetje zacht? (we hebben geen droger nl)

Ik haat zachte handdoeken… die van mij moeten ruw en hard zijn… lekkerrrr… Azijn heb ik ook weleens gebruikt voor de zwarte was ja… maar ik weet niet meer of de was ernaar rook… :think: Zou wel minder zijn… :mrgreen:

En idd, eerst nacht in koud water weken…

ik heb sowieso altijd een apparte rode was

maar sommige truitjes weet ik standaard dat ze niet afgeven… ligt een beetje aan het materiaal.

zachte handdoeken … daar kan je je toch nooit lekker mee afdrogen?

nieuwe handdoeken voelen ook net als een kleffe lap

hier ook azijn bij de was

je ruikt wel wat azijn… in combi met het wasmiddel juist wel lekker fris

heb de was nu met het mooie weer buiten hangen

scheelt echt een boel kwa strijkwerk… alles komt strak van de lijn

Nee, de was gaat niet ruiken naar azijn. Het ruikt nog steeds naar wasmiddel, maar niet zo overdreven sterk. Ik vind het prima, ik hou niet van die overdreven geuren. Kwestie van smaak.

En het ontkalkt je wasmachine, en het is goed tegen spruw, en goed voor de kleuren en het is niet duur. Zoveel voordelen! Ik zweer erbij.

heb je het dan over gewoon azijn of schoonmaakazijn?

Zat ik toch goed. Dank jullie wel!

Shirtje staat al in een emmertje!