Hoi allemaal,
Onlangs kreeg ik een nieuwsbrief van mijn verzekering en zij schreven dit. Ik ben heel benieuwd of iemand deze methode al kent. Het klinkt wel heel positief … 2 pogingen in 1 cyclus en het wordt als 1 IVF-behandeling gerekend. Zelf ben ik ook in behandeling in Leiden. In mei starten we met IUI.
Nieuws
27 februari 2006
Zilveren Kruis Achmea vergoedt nieuwe IVF-methode
Zilveren Kruis Achmea en de Stichting Medisch Centrum voor Geboorteregeling hebben een overeenkomst gesloten die een nieuwe IVF-methode toegankelijk maakt voor verzekerden.
Met deze methode – die in Nederland tot nog toe alleen wordt verricht in de IVF-kliniek in Leiden – heeft u nu de keuze: óf twee eicellen terugplaatsen óf één eicel terugplaatsen en wanneer deze niet is aangeslagen het nogmaals terugplaatsen van een eicel binnen dezelfde cyclus. Bij de laatstgenoemde methode is de kans op tweelingzwangerschappen kleiner en daarmee ook de kans op complicaties tijdens de zwangerschap en bij de bevalling.
Voor verzekerden van Zilveren Kruis Achmea betekent deze overeenkomst dat het plaatsen van de tweede eicel nog steeds wordt beschouwd als onderdeel van de eerste IVF-behandeling, en zij deze daarom vergoed krijgen vanuit hun aanvullende verzekering (de Beter Af Plus Polis met drie of vier sterren). Kijk voor meer informatie op http://www.ivfkliniek.nl.
Groetjes
Mira
Hmmm ik kan me niet voorstellen dat ze die tweede embryo zonder invriezen goed kunnen houden binnen diezelfde cyclus (daarbij is het baarmoederslijm dan nog wel geschikt om alsnog een tweede embryo terug te plaatsen?)
Euhm je ziet al dat ik het dus niet snap… :oops: Hopelijk komt er iemand die misschien in Leiden behandeld wordt en die het al wel kent! Ben benieuwd!
Ja, ik hoop idd ook dat iemand ons hier meer over kan vertellen.