Nieuw huis dan ook meteen nieuw bed?

Wat zouden jullie doen??



Ryan is heel gevoelig voor veranderingen. Nou is onze thuis situatie al erorm verbeterd van stress naar volledige rust. En we zitten nu dus nog tijdelijk bij mijn ouders in.



Aangezien we 23april onze eigen woning krijgen vraag ik me af wat ik moet doen. Zal ik hem in de nieuwe woning meteen in zn peuterbed leggen? Of tijdelijk eerst laten wennen aan kamer met ledikant…



Dus 1: Nieuw huis,nieuwe kamer, nieuw bed… (Dus 1x wennen aan alles tegelijk)

Of 2: Nieuw huis, nieuwe kamer oud bedje om te kunnen wennen (2x wennen aan een verandering maar in groter tijdsbestek)



Wat zouden jullie doen?

Wij hadden een soortgelijke situatie toen Mies en ik apart gingen wonen…



Hebben Saar een paar weken voor we gingen verhuizen in haar nieuwe bed laten slapen.

Maar als je toch moet veranderen, zou ik het in 1 keer doen… dan maar 1 grote, heftige verandering. En daar last van hebben, dan meerdere veranderingen en iedere keer last ervan hebben…

Hier heb ik bewust Lianne haar kamer niet teveel veranderd.



Dus de kleur en de meubels heb ik intakt gelaten.



Lianne was wel wat jonger dus een ander bed was geen sprake van.



Maar vond het voor mezelf al zwaar genoeg allemaal en op de een of andere manier gaf het voor mezelf rust als ik wist dat haar kamertje vertrouwd voelde.



Van het zomer ga ik haar kamertje veranderen, dan krijgt ze een meisjeskamer :inlove:



Doe wat zelf goed voelt, niemand kent jouw situatie en hoe jij erin staat.



En dat van die rust… dat herken ik wel :wink: :-*



Als je behoefte hebt mag je me altijd een pb sturen

Hmm…Ik weet echt niet wat ik moet op dit gebied. Heb veel keuzes altijd wel zelf gemaakt (soms met overleg maar dat overleggen hoeft niet meer) Maar vind dit toch wel een lastige stap.



Zie dat jullie beide in een zelfde situatie hebben gezeten en het is jullie ook gelukt :wink: Elk kind is anders en reageert anders op situaties. Maar aangezien ik nu nog 2 weken heb zou ik nog kunnen na denken om hem al in het peuterbed te leggen (moet ik zelf op de grond want ik slaap nu in het peuterbed op volwassen stand 8) )



Tja…Heb ook totaal geen neiging naar 1 van de 2 opties…

Doe waar je je goed bij voelt :-*



Hier merkte ik vooral aan lianne dat dingen van “toen” ook fijn voor haar waren.



Alles was anders, mama alleen en erg verdrietig.

Ik heb op den duur bewust bijv dr speelgoed zo neer gezet als dat het stond in de oude situatie en toen kwam ze een beetje los.



Ik kan niet beoordelen hoe jij in je velletje zit maar hier kwam nog best wat los op het moment dat ik alleen in mn huisje zat.



Persoonlijk zou ik gaan voor het bed waar hij nu in ligt, omdat ik aan Lianne heb gezien dat zij het ook allemaal heftig genoeg vond.



Nu begint hier de rust een beetje terug te komen, zijn we 9 maanden verder :wink:

Pfff…9 maanden…



Ik ben nu heel positief heb veel meegemaakt afgelopen 3 jaar waarvan de afgelopen 1,5 het heftigst. Het verdriet heb ik allemaal al gehad. Toen kwam het afsluiten en toen de grootste stap; Het weg gaan. Vanaf de dag dat ik weer ingeschreven stond bij mn ouders heb ik alleen nog maar 1 grote opluchting een enorme last van mijn schouders. Dus ben sinds we hier zitten weer die leuke mama die lekker met hem speelt en niet meer die mama die depri achter de pc kroop.



R. is ook al heel veel veranderd en met name het slapen. ‘Thuis’ sliepen we vanaf augustus09 halverwege de nacht op de bank met zn 2. Puur omdat R. in paniek alleen nog maar bij mij wilde zijn en ook niet bij ons in bed wilde slapen.



Vandaar dat ik het slapen zon ‘enge’ stap vind om te veranderen.

Hier is het allemaal iets anders gegaan, ik ben van het een op ander moment weg gegaan …



Na veel opstapelingen die ik nu eindelijk een plekje ben gaan geven :inlove: :thumbup:



Ik denk dat je erg goed weet wat je moet met dat bed :wink: :-*

Wij gaan binnenkort ook verhuizen, maar ga de kleine bewust eerst in zijn veilige ledikant die nieuwe enge kamer laten wennen. Als de rust is weer gekeerd dan pas gaat hij in zn nieuwe bedje.



Ik zou bang zijn als je hem meteen in je nieuwe huis in een nieuw bed legt dat hij helemaal niks veiligs meer heeft. Het huis is al nieuw en de geluiden en geuren.



Maar ieder natuurlijk zn eigen ideeen daarover :mrgreen:

Ik zou ook kiezen hem eerst in z’n vertrouwde ledikant bedje te leggen. Ik denk dat het voor hem wat rustiger is dan alles in 1 keer.



Succes met alles

In het nieuwe huis in z’n nieuwe kamer in z’n oude vertrouwde bedje leggen met het nieuwe bedje ook al in de kamer (als dat past).



Zo kan hij er al naar kijken en 'm uitproberen en als het er leuk genoeg uitziet wil hij hij ongetwijfeld zelf in.



(Hier duurde dat een kleine week en straaaaaaalde hij toen we zeiden dat hij ook in dat mooie bedje mocht slapen als hij wilde en viel ook samen met verhuizing).

als ik je verhaal zo lees en het slapen toch al een hele tijd een ‘hangijzer’ is geweest… zou ik hem lekker eerst in zijn ledikantje leggen.

Zo oud is hij nog niet, hij kan met gemak nog een paar maand in dat ledikantje slapen. Als jullie met z’n tweetjes lekker gesetteld zijn kan je alsnog dat peuterbedje neerzetten en dan die stap maken.

@mamaMarije wrote:

als ik je verhaal zo lees en het slapen toch al een hele tijd een ‘hangijzer’ is geweest… zou ik hem lekker eerst in zijn ledikantje leggen.

Zo oud is hij nog niet, hij kan met gemak nog een paar maand in dat ledikantje slapen. Als jullie met z’n tweetjes lekker gesetteld zijn kan je alsnog dat peuterbedje neerzetten en dan die stap maken.




Ben het hier helemaal mee eens.

Je manneke kan met gemak nog een jaar in het ledikant als het moet (tenzij die eruit klimt natuurlijk)



Wij verhuisde toen Sharon 3 jaar en 8 maanden was.

Thuis sliep ze vanwege ruimte gebrek nog in het ledikant.

in het nieuwe huis het ledikant wel meegenomen, eerst een weekje laten wennen aan het nieuwe huis en kamer. Toen de week daarop kreeg ze haar nieuwe bed.

Ryan is best lang en hij gaat binnenkort echt niet meer in de slaapzak passen. En inderdaad hij klimt uit het ledikant als hij geen slaapzak aan heeft.



Zoals het er nu voor staat verhuizen beide bedden mee naar het nieuwe huis. En denk toch dat ik hem eerste tijd in de ledikant leg. Dan kan die wennen (en ik hem laten huilen als die niet wil) Het wennen bij mijn ouders in huis duurde ong een 1½e week (had die ook nog nooit geslapen) dus verwacht dat die dan na die wen tijd in het peuterbed gaat.



Zou het misschien ook helpen als ik het peuterbed ook al in de kamer zet? Terwijl die gewoon in het ledikant slaapt, dat past namelijk wel…