Onze kleuter is bijna 5 en slaapt in een peuter/kleuterbedje. Ik heb zo’n dekbed speciaal voor peuters en kleuters. Toch heb ik het idee dat het dekbed ineens door hem als te koud wordt ervaren. Vorig jaar hoorde ik hem daar niet over. Misschien dat t komt dat hij groter wordt en t dekbed tov hem dus kleiner.
dan nu de vraag: wat voor dekbed hebben jullie voor je kleuter. Ik wil eigenlijk iets van een eenpersoonsdekbed gaan kopen voor hem, dan heb ik er ook nog iets aan als hij een groot bed krijgt. Ik kan het dekbed nu ook gedeeltelijk onder het matras stoppen denk ik.
Wat adviseren jullie mij voor dekbed in dit geval. Een die veilig en warm is uiteraard, dus t hoeft niet persee het goedkoopste te zijn. Graag jullie aanbevelingen.
Ik heb er toevallig net eentje gehaald bij de hema…19,95 en warmteklasse 3 (gaat tot 4 of 5 geloof ik). Ik was eerst bij Ikea maar daar hebben ze afwijkende maten en dan kun je je dekbed alleen in ikeahoezen gebruiken.
wij hebben een 4 jaargetijden donzen dekbed dat wilde ze graag net zn deken als papa en mama zo lekker zacht :inlove:
Warmteklasse 3 is dat warm genoeg. Ik neem aan dat 4 en 5 warmer zijn ipv kouder?
Een donzen dekbed koop ik niet. We hebben er zelf eentje, maar mij was toen nog niet bekend wat voor lijdensweg die ganzen en/eenden moeten doorstaan, levend geplukt worden. Ik koop er dus geen meer.
Hier ook geen dons :naughty: Nog los van allergie aangelegenheden.
Maaruh ik heb destijds voor lasse een of ander kinderdekbed gekocht met kinderkussen bij v en d. Met zelfde maten als een gewoon dekbed. Moet nu binnenkort op zoek voor mijn dochter die eind van dit jaar in een groot bed gaat.
@natasja wrote:
Warmteklasse 3 is dat warm genoeg. Ik neem aan dat 4 en 5 warmer zijn ipv kouder?
Een donzen dekbed koop ik niet. We hebben er zelf eentje, maar mij was toen nog niet bekend wat voor lijdensweg die ganzen en/eenden moeten doorstaan, levend geplukt worden. Ik koop er dus geen meer.
4 en 5 zijn inderdaad warmer. Noa heeft het nogal snel warm en in de winter is de verwarming altijd een beetje aan en anders maar een fleecedekentje erop!
@sensje: Ik ga zeker eens bij de Hema kijken op korte termijn. ik denk dat ik dan maar voor 4 ga. Ons zoontje houd van een lekker warm bed. Ik heb dat ook, ik heb het ook niet snel warm in bed.
bedankt voor jullie meedenken.