Nieuw bed

We hebben een nieuw bed voor Joey gekocht.

Een meegroeibed van de Ikea.



Maar nu hebben we 1 probleem. Ik kan nergens hoeslakentjes of een dekbedje vinden voor deze maat.



De maat van het bed is op z’n kleinst 80 x 130 cm. Daarna verleng je hem naar 165 cm en daarna naar 200 cm.



Heeft iemand enig idee of er hoeslakentjes van 80 x 130 cm bestaan ? En of er een redelijk passend dekbedje bestaat ?

Ik zou gewoon normaal formaat nemen en dan instoppen.

Zo heb je er straks ook nog wat aan, zodat je dan niet weer alles opnieuw moet aanschaffen.



Edit, dat kan je wel makkelijk met de lakens doen, dekbed zal wel erg proppen worden.

Heb je geen ledikant dken of dekbedje meer, of is dat veel kleiner?

hier ook een meegroeibedje van ikea. Heb er soms een ikea-hoeslaken op liggen (zo eentje die uit drie delen bestaat) maar vaak zat ook gewoon een 1 persoons. Beetje instoppen en dan zit het gewoon prima :thumbup:

@fiep klophout wrote:

hier ook een meegroeibedje van ikea. Heb er soms een ikea-hoeslaken op liggen (zo eentje die uit drie delen bestaat) maar vaak zat ook gewoon een 1 persoons. Beetje instoppen en dan zit het gewoon prima :thumbup:




Hier hetzelfde :thumbup:

Geloof dat dat een bekend ‘‘probleem’’ is van IKEA bedden.

Die hebben speciale afmetingen, enige oplossing is dan denk ik om dáár het beddengoed ook te kopen…

ja bij ikea, daar heb ik het ook vandaan. Over een aantal weken heb ik een rode en witte over, voor het vikare bedje. (bedje overigens ook :mrgreen: )

ze kosten volgens mij 7/8 euro per stuk dus voor de prijs hoef je niet moeilijk te doen :slight_smile:

bij Ikea? Als je daar een bed koopt, hebben ze ook bijpassend beddengoed.

Ikea heeft trouwens volgens mij afwijkende maten voor kinderbeddengoed. Slim he… hahaha

IKEA heeft dus heel raar die hoes uit 3 delen uit het assortiment gehaald vorig jaar.

Ik was erg verbaasd hierover en de vrouw die in kinderland stond ook… maar ze verkopen ze zelf dus niet eens :roll:



Gelukkig hebben wij de hoezen al gekocht toen we het bedje 4 jaar terug kochten en vorig jaar lagen ze heel goedkoop in zo’n bak en nog 1 erbij gekocht.



Dekbedje hebben wij een peuterdekbedje van de HEMA gekocht. Dan zit je daarvoor niet aan de IKEA maten vast :wink:

Bij de hema kan je ook hoezen kopen voor een peuterbedje. Misschien zit daar de maat bij.

Hmm dat wordt dan een hele zoektocht begrijp ik, als Ikea de hoesjes uit hun assortiment gehaald hebben. Wel raar eigenlijk.



Anders inderdaad maar een 1 persoonshoes gebruiken en goed instoppen. Dat gaat vast wel werken.



Ik heb hier wel een 1 persoonsdekbedje ook liggen, maar dat zal zo een geprop worden denk ik.



Zal eens bij de Hema gaan kijken wat ze hebben.



Bedankt !

wat raar dat ze die matrashoezen bij Ikea niet meer hebben.

Kan je wel het middelste (grote) gedeelt nog ergens krijgen? Over die 2 kleine matrasjes passen misschien wel wiegmatrashoesjes. Die heb ik bij de Hema gekocht voor Noortje haar bed en ze zijn volgens mij bijna net zo groot als de hoesjes van L.enno zijn meegroeibed.

wat ik toen begreep bij de IKEA was dat ze nog wel een overtrek hebben dat LENN heet, maar dat is 80 cm breed en gewoon 2 meter lang… dus voor een volledig uitgetrokken meegroeibed.



Om die kleintjes past volgens mij idd een wieghoes :thumbup:

Dat is natuurlijk ook idee om iets zelf te maken.

Ikzelf ben daar geen ster in, maar mijn schoonmoeder lukt dat vast wel.

vreemd ze staan ook niet meer op de site :think:



als het bedje hier weg is en je hebt interesse in wit en rood dan wil ik het wel even laten weten.

Hier ook een Ikea bedje, en de maten zijn net iets anders. Heb eerst de peuterhoeslakens van de Hema gehad, maar die zijn eigenlijk net te klein. Nu heb ik er een gewoon 1-persoonshoeslaken over heen. Gewoon aan het voeteneind er iets bij instoppen.

Als dekbed een juniormaat van de Prenatal. Kan ook in de wasmachine en droger. En daar passen ook de standaard dekbedovertrekken om heen.

je kan voor de groote matras een ledikant hoes gebruiken

en voor de 2 kleintjes gewoon aankleedkussen hoezen erop doen

past precies

Hier ook pas een meegroeibed van de Ikea gekocht.

In eerste instantie ook 1-persoonslakens er op, maar de hoeslakens van de Hema (peuterbed) passen ook goed hoor.

Zijn op zich wel iets te klein, maar het is elastische stof, dus past goed.



Leen Bakker heeft ook peuterdekbedovertrekken.

Ik heb zelf een lap stof op de markt gehaald, bij de zeeman een berg elastiek en zelf maar wat erbij gemaakt. Vind een lang hoeslaken eromheen zwaar irritant, je kan dan het dekbedje niet instoppen. Wij hebben er een leenbakker peuterdekbed opliggen (mag in wasmachine en wasdroger). En dan hema en leenbakker overtrekjes.