Nieuw bed kopen waar moet ik op letten?

Wij hebben ongeveer 9 jaar geleden ons bed gekocht. Volgens mij 750 euro betaald voor een compleet bed met lattenbodem en matras. Veel meer hadden we toen niet te besteden en echt goed rondgekeken hebben we ook niet.

Welk merk bed hebben jullie en waar moet je op letten. Wij hebben ongeveer een bedrag van 2 a 2,5 duizend euro in het hoofd. Is dit reeel of heb je daar eigenlijk weinig fatsoenlijks voor?

Kom maar op met alle voors en tegens. Kan ik me vast een beetje voorbereiden.

Groetjes Gismo

Ik denk dat je eerst moet bedenken wat je fijn vind aan je huidige bed, en wat absoluut niet. Daarna zou ik gaan proefliggen.

Wij hebben 4 jaar geleden voor het eerst een bed gekocht, daar voor waren krijgertjes. We wisten ook totaal niet wat we moesten verwachten, budgettair en ook wat voor materiaal enzo.

Wij slapen nu op een pocketline (ik dacht 900) van Beter Bed met Alpine Switchline ombouw (de hele slaapkamer is van die serie). Wij zijn gaan proefliggen en we vonden deze lekker liggen en qua prijs ook ‘te doen’.

We hebben een 160 ombouw, en als ik het over zou moeten doen, zou ik een groter bed nemen, omdat de kindjes nu nog wel eens in bed kruipen, en dan is 160 vrij smal.

Dan zou ik echt voor goede matrassen gaan. Ik had het daar nooit zo op, maar ja ook nooit geld voor gehad, maar heb onverhoopt eens bij iemand gelogeerd en die hadden echte goede matrassen, nou ik was meteen verkocht!!!

Ik had laatst een mailtje gekregen voor goede matrassen, die hebben op het moment geloof ik acties lopen, kan je je matras mee terug verdienen enzo.

ff kijken waar ik die heb…

gevonden… ik had wel een offerte aangevraagd… wou weten hoe duur het was, was op zich een schappelijke deal, maar ik had gewoon geen paar honderd euro liggen.

websiteje dus uit die email: *****

kies voor proefslapen, dan mag je het matras voor een kleine aanbetaling vrijblijvend uitproberen en bevalt het niet dan krijg je je geld terug dacht ik.

O ja en dat is ruim binnen je budget hoor!!!

edit beheer: commerciele link verwijderd

We hebben nu bijna 1 jaar geleden een nieuw bed gekocht, hiervoor ook een het moet zo goedkoop mogelijk bed.

Wij zijn naar een goede zaak gegaan, en hebben heel veel gevraagd en heel veel bedden geprobeerd. Weekje later nog meer gevraagd en weer gelegen. Tot we wisten wat we wilden.

Aan de matrassen hebben we nog het meeste geld uitgegeven, en het bed groter dan voorheen, hebben nu 180 en dat is fijn als er inderdaad eens een kind bij je in bed kruipt.

Kijk echt goed naar wat jezelf wilt/fijn vindt, ik heb een wat zachter matras dan mijn man bijvoorbeeld.

Van het budget wat je in gedachte hebt kun je een prima bed kopen.

Budget is prima hoor.

Tenzij je echt een hoge boxspring met elektrisch verstelbaar hoofd-en voeteneind wilt, dan redt je het waarschijnlijk niet :wink:

Inderdaad proefliggen want wat de een heerlijk vindt, vindt de ander niks.

Hoe groot wil je het bed? Hoeveel ruimte heb je in je kamer? Wil je lekker knus bij elkaar of juist de ruimte? Wil je aparte matrassen, zodat ieder z’n eigen kan kiezen of heb je liever 1 heel matras? Daar zou ik alvast over nadenken.

mocht je interesse hebben in de link, stuur me dan een PB. Ik verdien er niks aan hoor, heb het matras nooit aangeschaft :slight_smile:

Meiden, thanx voor jullie tips! Vandaag zijn we naar een beddenzaak geweest en het is een boxspring geworden. Donkergrijs van het merk Eastborn. Nog een week of 6 en dan kunnen we er heerlijk op slapen.

Gelijk een nieuw dekbed en 2 nieuwe kussens erbij uitgezocht. Alles straks helemaal fris en netjes. Heerlijk.