Nieuw advies, vitamine D tot 7 jaar?

Er kwam maandag een vrouw bij ons in de winkel en die kwam een doosje vitamine D kopen.

Ze was met de jongste op het CB, en schijnbaar hadden ze daar aangegeven dat de adviesleeftijd voor vitamine D is verhoogd naar 7 jaar.

Dus kwam ze nu voor de oudste weer vitamine D kopen.

Ik kan er verder niks over vinden, heb er ook niks over gehoord eigenlijk.

Is dit bij meer mensen bekend?

nee, niks van gehoord, ga maandag wel eens vragen op het cb.

Onze overbuurvrouw en vriendin is wijkpleeg bij het Cb.

De norm voor vitamine D was al verdubbeld en idd ook verhoogd wat leeftijd aangaat.

Het is gebleken dat zelfs volwassenen toch vrij makkelijk een vitamine D tekort kunnen krijgen en dus zijn de normen verandert.

Ik slik zelf ook vitamine D, dus zo raar vind ik het niet

Maar hoe word dat dan kenbaar gemaakt bij de kinderen boven de 4?

Ouderen slikken ook vitamine D, de dosering voor kinderen is inderdaad verdubbeld, Robin kreeg 5 microgram, Lucas al 10.

Kan het soms alleen niet meer zo volgen…

Robin is ook nog geen 7, maar ik weet van niks.

Vind het dan zo raar dat ze dat niet kenbaar maken.

Nu voel ik geen behoefte om meteen naar de winkel hollen, ik geloof het allemaal wel.

Krijg de vitamine D er hier niet in :? . Niet zo en niet in d’r drinken. Ze heeft het gewoon door. Dus eigenlijk krijgt ze het al een tijdje helemaal niet :oops: .

nee niks over gehoord heb zelfs nooit wat bij cb gehoord over ophoging dosering…

@Miepel wrote:

Krijg de vitamine D er hier niet in :? . Niet zo en niet in d’r drinken. Ze heeft het gewoon door. Dus eigenlijk krijgt ze het al een tijdje helemaal niet :oops: .

oh hier juist een heel “gevecht” gehad dat ze geen pilletjes meer hoefde omdat ze 4 was en ze moest en zou toch nog vit D slikken hahahahaha verslaafd aan de vit D :wink:

dus denk dat Luna het alleen een feest zou vinden als ze nog 3 jaar vit D mag slikken 8) :lol:

Ik ginng vorige week nieuwe druppeltjes kopen en zag dat er op de verpakking stond 10 druppeltjes ipv 5 en ook de leeftijd was verhoogd. Bij navraag bij de DA medewerker, wist zij mij inderdaad te vertellen dat de hoeveelheid en leeftijd inderdaad was verhoogd omdat toch de meeste kinderen in NL te weinig buiten blijven te komen en dus toch een tekort aan vit. D hebben.

@Anneke wrote:

Maar hoe word dat dan kenbaar gemaakt bij de kinderen boven de 4?

Kan misschien nog komen via school (schoolarts)

Geen idee hoe het kenbaar wordt gemaakt, wij waren toch echt enkele weken geleden nog bij het CB en daar hebben ze het niet over gehad… toch een beetje vreemd… maar ja, hier krijgen ze dus nu wat extra druppeltjes, ondanks dat ze wel elke dag buiten zijn. Het kan geen kwaad lijkt me zo.

De kids krijgen hier beide een goede multi. Wist niet dat de leetijd verhoogd was trouwens.

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik een vitamine D tekort heb. De waarde is maar de helft van wat het zou moeten zijn.

Ik heb er behoorlijk veel lichamelijke klachten van.

Als je te weinig vit. D hebt, gaat het lichaam calcium ontrekken aan je botten en kun je uiteindelijk osteoporose oplopen.

Heel belangrijk dus om het op peil te houden.

Ik heb het gisteren op het cb gevraagd en de arts zei: nee hoor, vanaf 4 jaar hoeft het niet meer.

snappen jullie het nog???

@Barbara wrote:

Ik heb het gisteren op het cb gevraagd en de arts zei: nee hoor, vanaf 4 jaar hoeft het niet meer.

snappen jullie het nog???

Mij ben je kwijt… maar ach, een beetje extra vit. D kan geen kwaad dus we druppelen hier nog wel even en tegen de tijd dat ze hier 4 zijn is het waarschijnlijk weeeer aangepast :wink: