Niets nieuws willen proberen

Ik heb dus een kindje van 15 maand. Ik denk dat het aan mij ligt, ik heb hem nooit veel verschillende dingen laten proeven.

Maar nu wil hij niks eten dat hij niet kent.

Groente gaat er heel gemakkelijk in.

Maar op zijn boterham wil hij niks anders dan appelstroop.

HIj wil ook nooit een stukje vleesof kaas afzonderlijk proberen. Geen stukjes fruit. Zelfs een koekje dat hij niet kent. Voor de lol wilde ik hem eens een snoepje geven, en zelfs dat wil hij niet proeven.

Ik heb al proberen hard te zijn en niet toe te geven aan zijn appelstroop. Maar dan eet hij gewoon niks.

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Is dit een fase? Of hoe moet ik hem leren iets anders te eten. Ik laat hem zelf proeven, maar dan gooit hij het gewoon op de grond.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Wat een vervelende situatie!

Ik zou hem niet dwingen ites anders te eten, ik zou altijd samen met hem eten, dus gezellig aan tafel zitten en zelf vooral alles eten en laten zien dat je het lekker vindt. Misschien raakt hij wel geinteresseert?

Boekjes kopen voor kinderen over eten met plaatjjes erbij en samen lezen.

Succes,

Groetjes Alex

Dank je voor de tip.

Forceren werkt dus inderdaad omgekeerd. Ik heb gisteren hem geforceerd om iets anders te eten. Vanmorgen wilde hij zelfs geen boterham. :frowning:

Ik ga er meestal en is ook vaak zo maar vanuit dat het een fase is/

Zo heeft Yara ook al een tijdje geen brood meer gegeten en wilde ze alleen maar crackers hebben.

Zo wilde ze geen pap of melk meer hebben en alleen water en diksap.

En zo wil ze niet meer trap lopen en twee weken later wil ze weer alles zelf doen.

Geen idee of jou mannetje dat ook zo heeft?? Maar bij Yara was alles tot nu toe van voorbijgane aard,dus ik hoop bij jullie ook.

En idd forceren werkte hier ook tegendraads!

ja, ik forceer het dus niet meer. Want ik krijg het omgekeerde effect. Van mij wil hij niks meer.

Ik hoop ook dat het een fase is