niet zwanger, geen M na puregon

Hoi,

Ik heb PCO en de laatste 2 rondes heb ik puregon gespoten.

De eerste ronde had ik 6 eitjes en moest ik stoppen en wachten op mijn menstruatie. Die kwam dus niet, dus moest ik beginnen met provera en toen weer puregon spuiten.

Uiteindelijk had ik 2 eitjes, maar die waren ineens weg na het weekend. Weer wachten op mijn menstruatie en weer kwam die niet.

Ik ben niet zwanger maar ik krijg dus ook geen menstruatie.

Herkent iemand dit?

Komt dit door de PCO?

En dat die eitjes weg waren, betekent dat dat ik toen spontaan een eisprong heb gehad?

Groetjes,

Lisanne

Hoi Lisanne,

Heb je ook Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken toen de follikels rond de 20 mm waren? Of heb je alleen Puregon gespoten? Het kan voorkomen, als je PCOS hebt, dat je niet uit jezelf een eisprong krijgt, ookal zijn de follikels groot genoeg. Pregnyl zorgt ervoor dat je wel een eisprong krijgt, dat wordt dan kunstmatig opgewekt. Heb je geen Pregnyl gehad, dan denk ik dat je ook geen eisprong hebt gehad omdat je helemaal niet ongesteld bent geworden daarna. Na een eisprong volgt altijd een menstruatie (als je niet zwanger bent). Daarom is het daarna ook opgewekt mbv Provera. Dit zou je eens kunnen navragen bij je gyn en voor de volgende keer Pregnyl (10.000 eenheden) kunnen voorstellen, dan weet je zeker dat je een eisprong krijgt.

Wat betreft de verdwenen follikels: Hoe groot waren ze toen ze ineens weg waren? Als ze nog niet groot genoeg en volgroeid waren, dan kan het zijn dat ze zijn gestopt met groeien en weer zijn gekrompen. Vaak als follikels onder de grens van 14 mm zitten, kan dat nog wel eens gebeuren. Waren ze groter dan 14 mm, dan zijn ze waarschijnlijk doorgegroeid en kun je uit jezelf een eisprong hebben gehad!

Succes met alles!

Groetjes,

Jippie