Ik weet niet of mijn berichtje hier hoort, anders verplaatsen jullie m wel even toch? :lol:
Zijn er nog meer moeders met een gehandicapt kindje?
Ik lees hier nl. weinig over op deze site…
Groetjes van Mij
Dat vroeg ik me laatst ook al af. Grappig.
Ik lees ook weinig over gehandicapte kindjes hier. Ik denk dat die mensen sneller op een speciaal foum voro ghandicapte kinderen gaan praten. Weet ik niet zeker hoor maar dat denk ik.
Je kan ook een ‘kletstopic voor moeders van een gehandicapt kind’ openen in de babybrabbelaars bijvoorbeeld. Dan komen er misschien vanzelf wat mensen kletsen…
Mag ik vragen wat voor handicap jou kindje heeft.
Ha DanielleM,
Een forum voor moeders van een gehandicapt kindje heb ik tot nog toe niet gevonden. Maar misschien niet voldoende of genoeg gezocht :think:
Ja, en ik ben hier nog niet zo lang aan t meekletsen, dus ik moet nog even rondneuzen…misschien wel op de manier wat jij zegt een topic openen voor deze moeders :doh: , maar dat zie ik nog wel even…
ik hoop nog op reactie’s…, maar zo te horen van jullie kan ik nog lang wachten op deze moeders :mrgreen:
Wat mijn kindje heeft voor handicaps? mmmmm, je mag t uiteraard wel vragen hoor…,
Hij is blind, heeft ernstige epilepsie, kan niet lopen, niet praten, niet zelfstandig zitten, niet zelf eten…Hij is nu 5 jr., en we zijn apetrots op hem. :inlove: :inlove: :inlove:
hij is altijd vrolijk en het is een heerlijk mannetje om te zien :inlove: (je ziet eigenlijk niets aan hem, hij is nl. niet gehandicapt geboren).
Groetjes van Mij
misschien heb je wat aan deze startpagina
http://gehandicapten-kind.startpagina.nl/
helemaal onderin vind je ook ervaringen, daar staan allemaal “lotgenoten”
verder heb ik ook voor je gezocht naar een ander forum, maar ik kan vanalles vinden alleen worden die niet of amper gebruikt en ik denk ook niet dat je dat zoekt,
groetjes kim
In ieder geval bedankt kimmetje23 voor het zoeken, maar deze pagina kende ik al, en meerdere hoor, ook de pagina vd Bosk (misschien hier niet bekend), maar het blijkt dat er gewoon weinig forums zijn die hierover gaan.
En het is ook weer niet de bedoeling om alleen maar over de handicap te praten, ik dacht meer: misschien zijn hier wel moeders in zelfde soort situatie, net als dat we hier over onze ‘gezonde’ kindjes praten af en toe ook over de kindjes waar het anders mee is gelopen…als je m nog begrijpt… :think:
maar goed, dan houd het op… :mrgreen:
Groetjes van Mij
oh ja hoor dat snap ik wel, en internet is dan wel heeeeeeeeeeeel groot he
ik hoop dat je hier wel gezellig mee blijft kletsen
Hoi Brabbel, uiteraard ben je trots op je ventje.
Je zei dat hij zo niet was geboren. Heeft hij een ongeluk gekregen of is hij ziek geworden. Ik weet niet of je daar over wil praten maar het maakt mij wel nieuwsgierig.
Ik heb gewerkt in Bartimeushage ik weet niet of je dat kent. Dat is een instituut voor blinde mensen/kinderen die daarbij nog een handicap/beperking hebben. Ik maakte daar mensen mee die nu een jaar of 50 zijn en die gehandicapt zijn geworden door de couveuze. In de jaren 50 was een couveuze nog niet zo goed als nu en kregen kinderen bijvoorbeeld te veel zuurstof wat ook weer niet goed was. Ik weet niet helemaal in details hoe dat zat maar weet wel dat die mensen ook gezond geboren waren. Meestal hadden ze er ook epilepsie bij.
Ik zie aan je ticker dat je ook een baby hebt. Hoe gaat je zoontje daar mee om. Begrijpt hij het denk je? Kan hij je andere kindje ook knuffelen ofzo?
x Danielle
Ha DanielleM,
Ik vertel het wel als het moment daar is…vaag he? ja, achteraf had ik het misschien beter niet kunnen vertellen, dan had ik “je” of anderen ook niet nieuwsgierig gemaakt…dat is nl. niet prettig voor jullie.
Maar ik vertel het wel een keer…alleen nu nog niet sorry :doh:
Aiiiiii, het geeft niet dat je het vraagt hoor, heb t zelf veroorzaakt, maar het doet wel pijn om te vertellen dat hij dus absoluut niet beseft dat er een kleine bij is…, knuffelen? nee jammer genoeg kan hij dat dus ook niet :oops: :oops: , hij beseft het niet, dus…
maar het is zo’n :thumbup: kerel, maar dat had je al wel begrepen.
Groetjes van Mij
Je hoeft ook geen antwoord te geven hoor. Je verteld alleen wat je zelf wilt. Dat is je goedrecht. Ik heb ook liever dat je ook gewoon eerlijk zegt dat je het (nog) niet wil vertellen dan dat je een smoesje ofzo verzint
Jammer dat hij het niet beseft dat hij grote broer is. Lijkt me inderdaad een moelijke situatie.
Oh ik lees dat je totaal 3 kindjes hebt. Je hebt dus een baby van 3 maanden, een zoon van 5 en hoe oud is je andere kindje?
Ha DanielleM
Goed gezien :mrgreen:
Idd we hebben nog een geweldig exemplaar!/ zoon :dance:
Hij is 3jr.
Groetjes van Mij
ik heb zelf een kindje met een lichamelijke en geestelijke achterstand/handicap
hij heeft geen down. aan de buitenkant zie je het niet meteen,
maar hij heeft een forse ontwikkelingsachterstand hij zit nu bij zodiak (prinsestichting)om te kijken in
oeverre zijn handicap is en of hij deze nog kan inhalen.
ethan is bijna niet te vergelijken met een "normaal"kind van 3 jaar, ook al proberen mensen dat nog wel eens.
hij heeft ook albinisme en hebben hem ook geprobeerd te testen in het bartimeus maar helaas snapt hij niet en werkt hij niet goed mee.
het moeilijkste is dat hij niet praat en dat je niet weet en snapt wat hij wilt of voelt. maar eigenlijk is het een heel tevreden mannetje die mij heel gelukkig maakt op zijn manier.
@brabbel wrote:
Aiiiiii, het geeft niet dat je het vraagt hoor, heb t zelf veroorzaakt, maar het doet wel pijn om te vertellen dat hij dus absoluut niet beseft dat er een kleine bij is…, knuffelen? nee jammer genoeg kan hij dat dus ook niet :oops: :oops: , hij beseft het niet, dus…
mijn zoontje is dan niet blind maar hij heeft weinig besef van wat er gebeurt en dat is heel moeilijk om dat te plaatsen voor je zelf.
ethan kijkt niet naar zijn broertje om het intereseert hem niet of hij er wel is of niet. hij heeft daar ook geen besef van.
en knuffelen elke keer als hij me een knuffel geeft wat echt sporadies gebeurt en het is 1 tel dan krijg ik tranenen in mijn ogen en een heel warm gevoel van vreugde helaas is dat elke keer voor hele korte duur.
Hoi Brabbel,
Ik heb nog een topic voor je gevonden waar het gaat over kindjes met afwijkingen. Zie hier. Hopelijk heb je er wat aan.
Ik wens jullie als gezin heel veel geluk!
om het nog wat beter te verwoorden: mijn mannetje van 3 mnd. is nu al verder in zijn ontwikkeling dan mijn oudste…
Groetjes van Mij
…dank je wel Maja :-* , zie nu pas je berichtje.
Groetjes van Mij