hoi dames,
even een vraagje. Mijn dochter van net 3 maandjes is al een paar dagen niet zo helder, normaal ‘kletst’ ze de oren van je hoofd maar nu kan er met moeite een lachje vanaf. Ze drinkt wel goed en plast ook veel, maar had sinds vanmiddag diarree. Ze slaapt ook erg veel sinds een paar dagen, zo is ze vandaag hooguit 2 uurtjes wakker geweest.
Ik heb net even de huisartsenpost gebeld, omdat het me toch niet helemaal lekker zit (ze is gewoon zichzelf niet), maar zij horen nog geen alarmbellen en lieten de keuze een beetje aan mij over, of ik langs wilde komen of niet. Ik heb gezegd dat ik het nog even afwacht tot morgenochtend, want ze heeft er verder geen koorts bij (wel wat verhoging, normale temp. is bij haar precies 37.0 graden, vanmorgen had ze 37.5 en nu net 37.7).
Zou ze gewoon een beetje ziekjes zijn? Iemand dit eerder meegemaakt (vast wel )? Het is onze eerste, dus ik vind 't nog een beetje aftasten. Wij zijn zelf ook allebei ziek geweest deze week, hubby had het buikvirus dat nu heerst (overgeven en diarree) en ik had een keelontsteking en nog steeds snotterig. Zou ze gewoon iets van ons opgepikt hebben, en zou het kwaad kunnen om haar gewoon uit te laten zieken?
:shifty:
Alvast bedankt!
Even temperatuur in de gaten houden (wij moesten toen Arbër nog geen 3mnd was langskomen op de HAP omdat ie ‘koorts’ had -->38 graden; en dat ‘mag niet’ bij een baby onder de 3 maanden. Jill is echt nog maar nét zo oud he :? ), als ie boven die 38 graden komt zou ik toch nog een keer de HAP bellen.
En anders voor de zekerheid sowieso morgenochtend langs je eigen huisarts. Zou zomaar kunnen dat ze iets van jullie heeft opgepikt, maar wat je daaraan kan doen :think: denk dat alleen een huisarts daar iets over kan/mag zeggen. Kans is groot dat ie zegt dat ze gewoon uit moet zieken, maar beter dat je dat van een arts hoort dan dat je 't nog even aankijkt en ze straks opgenomen moet worden omdat ze aan het uitdrogen is (omdat je aangeeft dat ze diarree had)
Sterkte met Jill :hug: , hou 'r maar goed in de gaten :-*
Wat een rare beoordeling van de hap :?
Dat je kindje niet meer zo helder is EN diaree heeft, daar gaan bij mij toch echt wél alarmbellen rinkelen.
Heb je duidelijk aan de hap meegedeeld dat ze suffig is, zoveel slaapt en diaree heeft? Vraag ik gewoon voor de zekerheid hoor.
Want meestal is het zo dat als jij niet heel erg bezorgd overkomt, zij ook denken dat het wel meevalt.
Hoi,
Ik begrijp je zorgen.
Als ze duf is en diarree en verhoging, zou ik toch even langs de huisarts gaan als ik jou was.
Of nu naar de hap of morgen, dat moet je zelf invoelen.
Als ik naar mezelf kijk, als ik er geen goed gevoel over had, zou ik naar de hap gaan. Anders morgenochtend bellen en afspraak voor morgen maken.
Liefs Suzanne
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb idd heel duidelijk aangegeven dat ze diarree heeft en suffig is. Ze lachte vanavond wel weer wat, na de fles, en ligt nu op bed. Ze wilde nu niet echt slapen, maar is nu wel stil dus tevreden.
De doktersassistente had idd gezegd dat haar temp niet boven de 38 uit mag komen, dan moet ik wel meteen langskomen. Maar nu was 't weer 37.6, dus geen koorts.
Jis, ze heeft diarree, maar 't is nog even afwachten of dat morgenochtend nog zo is. Als dat dan nog zo is, dan zit ik wel meteen bij de huisarts. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met zo’n kleintje… ze drinkt wel goed en heeft goede plasluiers, dus dat gaat volgens mij wel goed.
Debbie, dat vind ik ook altijd, het is natuurlijk maar net hoe je zelf over de telefoon overkomt. Maar volgens mij was ik niet zo ‘onbezorgd’ aan de telefoon. Heb duidelijk gevraagd of ik niet langs moest komen, en of dit wel goed ging zo, of ik wel moet wachten tot morgen of gewoon gelijk komen. En zij zei zelf dat als ze goed drinkt en in ieder geval alert wakker wordt (en dat doet ze wel, had ik er misschien ff bij moeten melden hier… als ze wakker wordt geeft ze wel aan dat ze echt haar bed uit wil :shifty: ) dat het dan geen ernstig iets is. Pas als ze dat ook niet meer doet, dan gaat er wel iets niet goed.
Nogmaals bedankt dames, meer reacties en/of tips altijd welkom!!
@Paco wrote:
in ieder geval alert wakker wordt (en dat doet ze wel, had ik er misschien ff bij moeten melden hier… als ze wakker wordt geeft ze wel aan dat ze echt haar bed uit wil :shifty: )
:thumbup: da’s in ieder geval positief!
Zou als ik jou was vannacht een aantal keer bij 'r gaan kijken en dan maar steeds temperatuur opmeten (normaal zeggen ze dat 1-2x per dag goed is, maar ze schommelt een beetje, en boven de 38 willen ze die kleintjes echt graag zien)
't Zou wel heel logisch zijn als ze aangestoken is door jullie, maar dan nog moet er bij haar wel iemand naar kijken.
Owja, en wat je ook doet: géén zetpil geven… althans, niet zonder overleg met een arts… wij hebben dat toen bij Arbër wel gedaan, temp. is binnen anderhalf uur 2 graden gezakt. Op zich niet erg, maar het gaat dus wel érg hard naar beneden.
Buiten dat wordt de koorts dan onderdrukt en schijnt het voor een arts lastiger te zijn om te bepalen waar het vandaan komt.
Blij te horen dat ze in ieder geval goed drinkt en ook plasluiers heeft, houden zo!
Anders bel je morgenochtend sowieso even met je eigen huisarts? Laat je het aan hem over of ie Jill wil zien of niet…
dat doe ik zeker, ik hang morgen om 8.00 uur meteen aan de telefoon :shifty:
ik ben ondertussen al 3x naar boven gelopen om bij haar te kijken. Ze lag prins(es)heerlijk te slapen, dus vooralsnog gaat 't goed.
:-*
nou, volgens mij gaat 't wel weer wat beter… ze had vanmorgen geen diarree en ligt nu weer lekker te slapen. Had de huisarts nog gebeld, een afspraak gemaakt onder voorbehoud. Moest eerst even een poepluier afwachten. Als het nog diarree was moest ik langskomen, zo niet dan hoefde het niet. En ik hoef dus niet :mrgreen:
wacht 't nog even verder af, anders maak ik vd week alsnog een afspraak.
Bedankt meiden! :-*
Gelukkig dat het met Jill weer wat beter gaat!!
Liefs Suzanne