tom wil niet naar liedjes luisteren, ik mag niet zingen (alleen poesje mauw :roll: ), hij danst niet mee als er iets op tv is behalve nu de intro van K3, hij wil niet dansen als ik gek doe…
hoe oud gaan ze dit leuk vinden?
of lijkt ie gewoon erg op papa :silenced: :oops: :lol:
ik wil ook een kind dat zingt :inlove: :shifty:
Maaike vind het al heel lang leuk.
MAar oh weeee als Mama gaat dansen of zingen :snooty: .
Ik moet op de bank zitten en niet meezingen want mevrouw wil zelf een voorstelling houden :mrgreen: .
Het komt dus vanzelf denk ik; of niet .
Tja, hier hebben we ook 1 in huis die hele voorstellingen houdt. De ene keer mag ik meedoen, de andere keer niet :inlove: . Ik hoop voor je dat het nog komt, want het is super leuk :dance: .
Zit Tom op een psz of iets dergelijks? Misschien dar eens vragen wat voor liedjes ze zingen en hoe hij daarop reageerd. Misschien vind hij het daar reuze leuk en zing je de verkeerde liedjes
ik denk dat dat niet echt aan leeftijd gebonden is.
Jaimy danst al sinds ze kan lopen!! ( ze zit nu met 2 jaar2mnd zelfs op dansles)
Denk dat dit iets is dat ze wel of niet leuk vinden en als z’n papa er niet van houdt heeft ie dat waarschijnlijk dus van geen vreemde.
Ik zou zeggen gewoon volhouden en misschien gaat hij het vanzelf wel leuk vinden!!
Ik heb voor Jaimy wel in de auto een kindercd aanstaan. Ze wil altijd naar die cd luistenen en gaat danook meezingen. Misschien een idee om vaak een kindercd op te zetten en laten luiteren en zlef zachtjes mee te zingen???
Succes
uh … lijkt op papa :silenced:
Mijn zoontje van 2,5 jaar is altijd al gek op muziek, zingen en dansen geweest. Nu mag mama soms niet meezingen, omdat hij het liedje zelf wil zingen (of omdat zijn gehoor nu zo goed ontwikkeld is, dat ook hij door heeft dat mama vals zingt).
ik denk niet dat het leeftijdgebonden is.
Merijn is al tijden lang helemaal idolaat van alles wat maar met muziek te maken heeft. Hij danst, zingt, speelt op instrumenten, de hele dag door.
Ik snap dat je het jammer vindt, want ik zou het ook vreselijk vinden als Merijn het niet leuk zou vinden.
Oooh, ik snap precies wat je bedoelt…Je wilt zo graag dat je kind geniet waar jij van geniet! Want dan je lekker samen dansen en zingen.
Bo is gek op muziek en dansen (ik ook!), maar lezen? Nou, 1 boekje als ik mazzel heb. :roll: En ik lees zo graag…
:? dan denk ik dus dat ik een beetje pech heb :?
we luisteren veel kindercd’s ( althans ik zet ze stug elke ochtend aan) maar binnen de kortste keren zet hij ze uit -drukt gewoon op de uit knop- en roept nee nee mama niet muziek :roll:
of ik nou dikkie dik op zet, kinderen voor kinderen, k3, sesamstraat, dirk scheele of naja verzin het maar…niks kan meneer bekoren :roll:
een paar uur later probeer ik het dan weer, met soms 1 cd geluk omdat ie het niet echt hoort omdat ie te geconcentreerd met iets anders speelt :mrgreen:
ik zing elke avond een heel repertoir-je bent juf of je bent het niet he :lol: , maar ook daar begint ie op te mopperen :roll:
denk dat ik papa maar “de schuld geef” want tom wil niks liever dan met de laptop spelen…en dan met zijn vingers over het mousepad schuiven net zolang totdat ie het pijltje op het rode kruisje heeft en dan roept ie heel triomfantelijk “afschieten mam” :inlove:
weer een nerd in huis :roll: :inlove: :lol:
Probeer Anouk eens… of Bruce Springsteen… Echt goeie muziek dus (zegt mijn man)…
Wessel vind K3 ook wel leuk… maar met Anouk is het echt “meedoen”… en het nummer van Four Non Blonds vindt ie ook helemaal te gek om mee te doen.
En anders…
Lijkt ie op z’n pa…
hmmm bruce niet in huis 8)
anouk wel :thumbup:
dat is toch veel te wild voor zo’n uk :think:
norah jones mag wel opstaan bedenk ik me net :lol:
en kate melua (hoe je dat ook spelt)
maar dat is meer zen dan dansen
nou morgen is ie de mijne, ik ga het proberen :dance:
sil houdt al vanaf de speelzaal zijn mond stijf dicht en gaat zelfs buiten de kring zitten als er kelen worden opgezet :shock: , hij doet dit nog steeds en juf heeft zich er maar bij neergelegd dat hij het gewoon gruwel afschuwelijk vind… :?
en ik ben bang dat dit dus ook nooit zal veranderen…
Onze meiden vinden het super om samen te dansen (misschien komt het omdat het meiden zijn?) meestal doen papa en mama lekker mee…
Meestal hoe wilder hoe leuker. Vaak pakken we ze op de armen en springen er mee in het rond. Dan is het altijd gieren en schateren geblazen. Misschien vind je zoontje dat leuk?
Een leuke tip is Radio Bembem, gewoon via je pc te ontvangen, dat zijn niet alleen ‘meidenliedjes’ zoals K3 maar ook van kabouterplop, kindersongfestival enz. Erg leuk!
@Guusje wrote:
Voor die van ons is het niet gauw te wild hoor. Ik danste met oudste al toen ze nog een baby was, en ook toen al hoe wilder hoe leuker. Apocalyptica, maar ook de Blues Brothers, Bruce, Beatles noem maar op. Maar Cirque du Soleil heef ook heel mooie wat langzamere nummers. Dan dansen we heel anders.
Nee joh anoek is niet te wild. Misschien vind hij dat heel leuk!
Joy luisterd dan wel alle muziek en danst (ok springt hahaha) heel veel. Maar ze vind normale muziek vaak nog leuker. Wat wij luisteren of surinaamse muziek dan gaat ze helemaal schattig dansen haha! Vind t wel handig want dan kan ik mn eigen muziek luisteren en kind ook blij. En tussendoor kinder muziek :mrgreen:
En misschien,
moet je het niet te veel willen.
Soms merk ik aan Joy als ik iets van haar wil, doet ze het dus pertinent NIET.
En als ik het loslaat na een tijdje doet ze het dus wel he!
@Guusje wrote:
hoezo wild.. hartstikke muzikaal, lekker ritme....
Tycho zingt hele stukken,in zijn eigen taaltje…hardop…volle borst…
Heel af en toe zingt hij met de radio woordjes mee…
Dansen deed hij al vanaf dat hij kon staan…vooral op Jan Smit…hihi…
Hier wordt wel gezongen (behalve als ze op de psz is, dan houdt ze haar mond stijf dicht :mrgreen: ). Maar dansen . Ze heeft de soepele heupen van haar vader :mrgreen:
Hier ook een peuter in huis die niet van zingen en dansen houdt.
Als ik ga zingen doet ie snel zijn hand voor mijn mond en roept NEEEEE…
Ook is boekjes lezen geen favoriet hier…Denk ook dat hij het van papa heeft
Denk ook niet dat het met leeftijd te maken heeft hoor, het zit in een kind of niet…je kunt het misschien een beetje sturen door veel muziek aan te zetten overdag.
Esmee reageerde als baby al heel erg op muziek en zingt en danst nu vaak tijden achtereen, echt geweldig om te zien :inlove: maar,…heb nu ook wel eens zoiets van …nu is het wel even klaar toch… :oops: Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt hoor.
nou…ik ben door de budgetbak gegaan bij de intertoys en 1 duurdere cd gekocht…zomerliedjes van k3 8)
die mocht aanblijven :o :dance:
liedjes op de achterbank cd proberen we zaterdag uit
laatst hadden we nickleback in de auto aan…hij zat gewoon te wild te wiebelen :inlove:
er komt verbetering in…maar …
papa vind dat ik hem treiter 8) :lol:
heb ook gezegd dat tom vanaf januari op peuterdans gaat
papa :shock: :naughty: :naughty: :naughty: :snooty:
nou écht wél :mrgreen:
heb toen moeten beloven dat het GEEN ballet is :roll: :mrgreen:
en als tom het echt niet leuk vind mag ie wat anders kiezen…maar proberen wil ik het wel :shifty: