Niet zindelijk.... pfoe

Hai,

Saar wil NIET meer op de pot, wc of wat dan ook…

En het ergste van alles is… ze houdt haar poep gewoon een week op.

Ze heeft 3 februari al Lactulose gekregen van de ha… maar ze doet het nog steeds maar om de 6 dagen ofzo.

Gister de hele dag loepen roepen dat ze zo’n buikpijn had… ik zei: doe maar poepie dan, dan is je buikpijn over… maar nee, hij kwam vanmorgen pas… Sinds vorige week zaterdag…

Wat nu???

bren kan je geen wc verkleinertje of potje kopen , die zij doet uitzoeken , of die wat je hebt daar speciaal voor naar de stad gaan dat saar zich stikkers mag uitzoeken en die er zelf op mag plakken dat zij die zelf gemaakt heeft zeg maar, misschien wil ze hem dan wel ,

wat vervelend zeg dat ze het gewoon ophoud,

misschien als je zegt waar wil je het potje hebben staan , zou ik je het potje in de douche zetten en dan dat je de deur dicht maakt , snap je op een gekke plek of zo (ik weet alissa kwam een keer dat ze het potje dan in de speelkist wilde zetten ,. en daar zat ze dan potje in de speelkist en dat was goed )

of een leuk boekje bij het potje zetten dat als ze poepen moet dat ze dan dat boekje mag kijken

of als je zegt , als ik je de deur nou dicht maak dat ze even alleen haar behoefte kan doen ,

ik probeer even wat ideetjes neer te zetten die hier aan de orde geweest zijn

succes :-*

Samen poepen? klinkt heel ehmm raar… maar laat haar kijken dat jij ook doet poepen… :think: :angel: En dat dat dus niet eng is… :think:

ik weet dat sommige ziekenhuizen ook een poeppoli hebben,

dan helpen ze kids met angst voor wc-poepen.

Olief durft ook niet op de wc, is verder wel zindelijk.

Maar ‘gelukkig’ doet zij het nog in de luier. Als ze moet, vraagt

ze om een luier. Ik laat t maar even zo. :?

@faizaa wrote:

Samen poepen? klinkt heel ehmm raar… maar laat haar kijken dat jij ook doet poepen… :think: :angel: En dat dat dus niet eng is… :think:

geloof me, mijn kind wil altijd overal bijzijn :roll: en nog wil ze niet.

Ik heb ook beloningen geprobeerd… mooi niet dat ze daar in trapt :mrgreen:

@Kroes wrote:

@faizaa wrote:

geloof me, mijn kind wil altijd overal bijzijn :roll: en nog wil ze niet.

Ik heb ook beloningen geprobeerd… mooi niet dat ze daar in trapt :mrgreen:

ow hihi… ja hier werkte het, vandaar… dacht probeer t es… lekker samen poepen en drolletje wegzwaaien… :mrgreen:

Al deze dingen heb ik al geprobeerd!!!

Thanx Peg en Fai en Kroes…

Ze heeft een prachtig potje uitgezocht… speeltjes erbij, leuke wc verkleiner…

Ze is nu over van de lactulose op de forlax… Lactulose doet nix.

Ze is nu sinds vorige week dinsdag aan de Forlax. had van vrijdag 27 feb tot zondag 8 maart niet gepoept… :shock:

Ik kan je niet vertellen toen ik zondag ineens zag dat ze stond te poepen aan de salontafel, stiekem (ik was in de keuken bezig)…

Gister HA gesproken… als het over week of 3 nog zo is, doorverwijzing…

Maar ben dan ook wel weer bang dat als we ervoor naar de KA moeten het dan helemaal zo’n mega obsessie gaat worden!!!

Hoi!! Ik ben ontzettend benieuwd hoe het je verder vergaan is,aangezien onze zoon Thom van 3,5 hetzelfde probleem heeft van een week zijn poep ophouden omdat hij niet durft. Hier ook Lactulose, Forlax en zelfs nog heftiger laxeermiddel geprobeerd; niets helpt. Ik word er gek van!!! ZO zielig ook als er dan met grof geweld (lees zetpil waarvan hij wel MOET poepen) gepoept wordt doet het hem zo’n zeer.

Ik ga denk ik binnenkort inderdaad naar een poeppoli, maar hoop voor die tijd nog op andere tips???/

PLEASE HELP!!

GRoetjes, Maggie

Hier idem dito. Wij lopen inmiddels bij de kinderarts. Tim is qua plassen nooit zindelijk geweest en qua poepen 2 weken en toen wilde dat niet meer. Hij heeft van de kinderarts movicolon gekregen. Eerst leek dat te helpen, kreeg zelfs diarree. Maar gisteren kreeg hij het toch voor elkaar om het weer op te houden.

Bijkomend punt bij Tim is wel dat hij de laatste 7 maanden niet gegroeid is en er nog diverse andere klachten spelen. Hij heeft al een algemeen bloedonderzoek gehad, een darmparasietentest, moet naar de KNO arts en in juli wss een nog uitgebreidere screening op coeliakie e.d.

Ik zou als ik jou was, toch een doorverwijzing vragen voor de kinderarts. Ik begrijp dat je daar wellicht tegenop ziet, maar misschien is er een medische grond voor zijn probleem.

Succes!!

hoi allemaal

mijn zoontje wordt in dec 4 jaar

mijn vraag is

hij sinds 2 mnd zindelijk eigenlijk

plassen gaat onwijs goed dat hij aan geeft dat ook aan dat hij moet plassen

en dat doet hij ook dan

en vindt het ook best knap dat hij het ook lang op houd :smiley: :smiley:

want als hij op de peuterspeelzaal is dan gaat hij niet naar de wc toe :wall:

want ik haal om 12 uur op dan ga ik na me moeder toe en na 1 uur pas zegt hij dat hij moet plassen terwijl ze laatste plas rond 8 uur sochtens heb gedaan

en poepen ja :wall: het ging 3 dagen goed achter elkaar op de wc poepen gezegt dat ik trots op he was en hij mocht zelf een foto van maken en daar was hij trots op 8)

maar nu doet hij het weer in ze broek of vlucht hij weer weg zegt gaat ga weg weg enzo

ik weet niet meer

en hij weet dat hij op de wc moet poepen enzo

en dan rent hij na een hoekje dan zeg ik luca niet doen op de wc :naughty:

en als hij het in ze broek heb gedaan dan zegt hij heb poepie gedaan en ik zal het nooit meer doen beloofd zegt hij dan

maar dan doet hij toch weer in ze broek

en als hij zegt ik moet poepen dan zet ik ghem op de wc blijft hij effe zitten en dan houdt hij het weer op :shock:

weet iemand raad?

groetjes

Heb je al een beloningssysteem geprobeerd? Voor ieder poepje 2 stickers en bij 10 stickers een klein cadeautje ofzo.

Hai,

Hier nog steeds niet zindelijk.

Vandaag heeft ze tegen de juf van de psz verteld waar het aan ligt…

Ze heeft op youtube laatst, samen met papa, filmpjes zitten kijken van katten die op de wc poepen en plassen… lachen, gieren brullen hier.

Alleen nu bleek daar een filmpje tussen te zitten van een poes die in de wc viel. Hebben we toen alleen maar om gelachen… maar… Saar is dus bang om IN de wc te vallen.

Samen met psz juf ideetjes bedacht om haar over deze angst heen te helpen…

Op naar de volgende poging!!!

He wat gek, een dik een half jaar geleden zat ik met het zelfde probleem en ik dacht dat ik de enige was. :mrgreen:

Mijn zoon had het ook, hij was zindelijk geworden en het deed een keertje pijn het poepen. Toen durfde hij niet meer. Hij was ook een ster in ophouden en hij deed het op een gegeven hield hij het op tot s,avonds wanneer hij zijn luier weer om kreeg. De eerste tijd heb ik hem laten begaan tot het poepen in zijn luier voor hem weer normaal was geworden. Op vakantie wou hij het ineens op de W.C. doen. En sindsdien is het super. En snachts ook zindelijk. :dance:

Echt ik heb ook alles geprobeerd om hem te laten poepen op de W.C maar dat wou hij niet. Trapte er niet in. Ik heb hem dus laten begaan tot hij wende aan het poepen in zijn luier ( dat was vrij snel.)

Wout heeft er af en toe last van…en dan heeft hij dus een klein scheurtje bij zijn billen. Ik smeer er dan een dikke laag sudocreme op en hij mag die dag in de luier poepen. Het is dan met een dag of 2 weer over en dan poept hij weer op de wc.

Maar jullie zijn dus aan het oefenen om van de wcangst af te komen, werkt het?

Bren,

Ik herken jouw probleem helemaal en weet het ook ff niet meer. Over een paar maandjes moeten ze naar school. Plassen gaat hier ook prima, maar poepen…ho maar!

San heeft al sinds ze anderhalf ofzo is movicolon en ze poept inmiddels wel regelmatiger, maar nog kan ze het zomaar een paar dagen ophouden. Tja, en dan doet het natuurlijk ook weer pijn zo’n eerste keer. Het is dan echt zo’n harde bal in haar luier.

Wij zijn ook met belonen bezig, en ik heb nog steeds ijdele hoop dat het ons gaat lukken ermee, maar soms word ik er wel wanhopig van.

Samen poepen…nou mooi niet, ze doet de deur gauw dicht en zegt: “mama, stinkt” :mrgreen: .

We laten haar maar begaan en praten met haar, als ze het weer in d’r broek heeft gedaan, van “waar zouden we dat doen?” “op de wc”, antwoord ze dan. Maar lacht er lief bij en denkt…zoeken jullie het zelf maar uit.

Dus iemand die nog tips heeft…GRAAG!!

Pffff, heb hetzelfde probleem met mijn oudste…is al sinds dec 2007 aan de gang. We moeten een lange adem hebben en doms is de rek er echt uit! Komt dagelijks terug hè, dit gedoe.

Ze is dus nu ook al bijna 2 jaar aan de macrogolum, om de ontlasting dunner te maken.

Poept nu wel regelmatiger op de wc (het ging 2 weken tot afgelopen zaterdag erg goed, was helemaal blij) maar ook net zo vaak in haar onderbroek. net kwam ze uit school ook thuis met vieze onderbroek. EN zo vies, dat ik het dus niet ga uits[oelen hè, gooi regemalt ig nu ondergoed weg.

Het is bij haar een combinatie van factoren denk ik, maar gedrag (het niet willen, er een machtstrijd van maken) speelt wel een grote rol. Ze kon me net ook precies vertellen wanneer het poepen in de onderbroek was gebeurd: ind e huishoek, ze wilde niet want ze wilde verkleden. Ze heeft sowieso nog nooit op de wc op school gepoept. Dus ze heeft het staan tegenhouden en wat er dan wel langs gaat dat komt dan in haar onderbroek.

Maar wát moet ik daar nu mee?? De juf heeft 27 kids in de klas, die kan tch niet de hele tijd gaan opletten, of R ergens in een hoekje staat tegen te houden??

Hier al veel geprobeerd hoor: beloningssystemen met stickers en dan stickervel vol: andere beloning bijv met de bus naar de stad, helemaal alleen in bad enz/

We zijn bij een fysiotherapeut en dat heeft al veel geholpen. Dat moet ik mezelf wel voorhouden om dit vol te kunnen houden. In juni poepte ze nog alleen maar in de luier, nu al wel regelmatig op de wc. Soms ook echt veel!

Vanaf volgende week gaat ze op maandag een hele dag naar school (met overblijven) en dan langzaam opbouwen. Ben benieuwd, want hoe zal dat gaan als ze met een halve dag al met vieze onderbroeken thuiskomt???

Heb gezegd dat als ze op school op de wc poept ik haar ga opgeven voor zwemles, dat wil ze erg graag…

Blijf het iets heel lastigs vinden!

Oh ja, as woe krijgt ze een buikoverzichtsfoto, om te kijken of er ergens een verstopping zit. En ze is besproken in een multidisciplinair overleg en de orthopedagoog zei: loslaten en grenzen stellen. Nou, makkelijker gezegd dan gedaan!

Hier ook hetzelfde probleem. Ze is helemaal zindelijk (ook af en toe 's nachts), maar poepen doet ze alleen in haar luier. Heb hier ook alles al geprobeerd volgens mij. Nikkie heeft ook helemaal geen problemen met poepen. Alleen toen ze net zindelijk begon te worden met plassen, hield ze haar poep echt op. Ook 's nachts. Dus toen ook vreselijke obstipatie problemen gehad en kreeg ze zelfs een clysma. Misschien dat daar nu de angst vandaan komt :think:.

Ik heb nog steeds de hoop dat het vanzelf komt…

Het is er hier helemaal niets beter op geworden.

Ze doet nu niets meer op de wc.

Houdt hele dagen haar plas op… en staat dan helemaal stijf: mama, mag ik nu een luier? Heb niet in mijn broek geplast mam!

Als ik haar dan op de wc/potje zet, is het gillen en helemaal in de dwarsstand…

Ze doet het gewoon echt niet. Stickers, belonen, kadootjes, Sint, Piet… alles geprobeerd, niets wat haar raakt…

:roll:

en ze ging eerst wel gewoon naar de wc toch ?

dan zou ik hoe hard het ook klinkt haar een paar keer in dr broek laten plassen en / of poepen en zelf schoon laten maken.

zelf broek uit , onderbroek uit , onder de douche zetten , zelf laten wassen , een emmer erbij onderbroek erin en zelf laten schoonmaken.

afdrogen zelf weer aankleden , klaar.

heb het bij niek ook zo gedaan , hij was zindelijk en had er toen ineens geen zin meer in ofzo. na 2x alles zelf schoon moeten maken was de lol er wel vanaf en poepte en plaste hij weer op de wc.

als ze dan klaar is met schoonmaken , zeg je , je kan beter op de wc plassen en poepen , dat is veel sneller , makkelijker en schoner .

of minder extreem , als ze in haar luier wilt plassen of poepen , zelf luier aandoen , zelf broek uit , onderbroek uit , luier aan doen , luier zelf uit doen , zelf kontje afvegen , zelf onderbroek weer aan doen zelf broek weer aan , klaar.

uiteindelijk krijgt ze door dat gewoon plassen en poepen op de wc veel minder werk is .

maar dan moet je wel weten dat het niet iets medisch is ofzo .

niek wilde gewoon inees niet meer , die wilde net als ze zusje weer in een luier poepen … toen ging hij het ophouden om toch die luier te krijgen , nou prima , jij mag poepen in een luier , maar dan doe je het wel helemaal zelf !! op de wc wil ik wel je billen afvegen en helpen .

na 3x die luier zelf moeten doen , zuchtte hij en zei , ik ga weer op de wc poepen , dit is niet leuk.