Niet zindelijk en bijna 4 jaar !!

Mijn dochtertje was met 2.5 jaar zindelijk en met 3 jaar ook 's nachts. Ze gaat ook zelfstandig naar de wc ook eventueel 's avonds en hoef daar dus niet bij te zijn.



ik vind dus met 4 jaar niet zindelijk zijn wel erg laat. Maar ik kan wel begrijpen dat ze het kind liever zindelijk op school willen hebben maar of ze het kind dan ook echt mogen weigeren? Of het officieel mag weet ik niet maar begrijpen doe ik het wel.



Groetjes

Hoi Mandy,



Dank je voor je berichtje.



Het is inderdaad zo, dat als ouders er echt helemaal niks aan doen, ze aangesproken dienen te worden door het consultatiebureau en eventueel door de school.



Je moet ten slotte wel proberen om je kind zindelijk te laten worden, want anders lukt het straks misschien helemaal niet meer en zit je met de gebakken peren.



Ik kan me ook zeker voorstellen dat een school zegt van: nee, kinderen die niet zindelijk zijn nemen we niet aan want ben nu eerlijk, in een klas met gemiddeld 29 kinderen heeft de juf geen tijd om een kind iedere keer te verschonen.



Ik moet afkloppen, het gaat met mijn zoontje (na een nieuwe manier van belonen) een stuk beter. Het gaat nog niet altijd goed, maar merendeels van de tijd is hij helemaal droog. (Ook, en vooral, als hij uit school komt!!!)



Groetjes,



Myrthe26

Hoi Myrthe



Super dat het zo lekker gaat met je zoontje hoor :thumbup:

Mijn neefje gaat nu dus met een luier om naar school en mijn schoonzus vind het volgens mij wel makkelijk zo …

Inderdaad wat je zegt het consultatiebureau mag dr wel eens aanspreken hierover en nu de school ook .

Weet je wat het is ? Straks wordt hij gewoon gepest omdat hij een luier om heeft . want kinderen kunnen al zo hard zijn tegen elkaar .



Dus ik ben erg benieuwt hoelang het met zijn zusje gaat duren voordat ze zindelijk is