Niet zelf in slaap willen vallen.

Hoi meiden,

R. is dinsdag 1 maand oud en heeft vanaf het begin al moeite om zelf in slaap te vallen. Wakker in bed leggen betekend gewoon krijsen waar hijzelf paniekerig van word. Inbakeren werkt niet en we gebruiken nu al 3 weken de puckababy waar hij het al veel beter mee doet.

Maar hij wil alleen bij mij in slaap vallen en zodra ik hem terug in zijn bedje leg en hij word wakker dan beginnen we weer opnieuw. :frowning:

Hebben jullie een tip waardoor R. wakker in zijn bedje gelegd kan worden?

Misschien het bedje eens voorverwarmen :think:

Geen tips :frowning:

Maar wel herkenbaarheid

Sinds een maand gaat die van mij pas uit zichzelf slapen. Al die tijd in slaap gewiegd. Niets hielp, hij kon rustig een uur volhouden met huilen. Heb er maar geen strijd meer van gemaakt dan werd het alleen maar erger.

Een muziekdoos? Sean is dol op zijn nijntje muziekdoos. Hij gaat altijd huilen als ik hem in bed stop, maar als ik nijntje aandoe, dan wordt hij (meestal) stil en gaat daarna slapen.

Muziekdoos helpt ook niet, het lijkt dan net of R. harder gaat huilen zodat we hem dan beter horen.

Bedje voorverwarmen hebben we nog neit gedaan :think: Dat gaan we meteen vanavond proberen!

Hier probeer ik de strijd nog wel aan te gaan, maar word er zelf verdrietig van :frowning: En daarbij dat R. dan echt in paniek raakt en ervan gaat spugen. Waardoor hij erna sneller honger heeft en sneller voor de volgende voeding komt. Overdag vind ik het totaal niet erg. Huishouden komt wel een keer, maar 's nachts is het zo vermoeiend.

In het weekend zorgt manlief voor R. (ik doordeweeks) en dan lig ik bijna het hele weekend te slapen gewoon om bij te tanken :oops:

Noa heeft dit ook gehad, we zijn haar gaan inbakeren (eerst met de tiny nanny, daarna met de pacco, weer later de puckababy maxi). Ook bij haar lukte dat niet meteen, heeft best even geduurd voordat ze hiermee wel normaal ging slapen. We zijn pas met 4 weken begonnen en hebben ook een strak ritme aangeboden, regelmaat is erg belangrijk; althans bij Noa werkte dat! Dus wakker worden, voeden, verschonen, even knuffelen/ spelen, even in de box en als ze moe werd inbakeren en wakker in bed leggen. Toen we begonnen met bakeren huilde ze best een poosje als je haar in bed legde, als ze echt ging krijsen haalden we haar er na een minuut of 10 uit, troosten en weer terug leggen. Na een paar weekjes was ze gewend en huilde ze hoogstens een minuutje. Toen ze een maand of 3 was sliep ze goed. 's Nachts is overigens nooit echt een probleem geweest, alleen de eerste twee weken.

Nu is ze 10 maanden en slaapt gewoon in een slaapzakje, nog steeds weinig overdag, maar slaapt ook lekker in een campingbedje ergens anders!

Mocht het niet lukken zo, dan is een draagdoek misschien een optie voor overdag, lekker bij je, maar toch je handen vrij.

Sterkte ermee!

hier een huilbaby gehad en ik ben al snel gestopt met oppakken en wiegen. Dit versterkt de onrust en geeft geen duidelijk signaal dat het bed is om in te slapen.

Hier dus wegleggen, ingebakert (bij jullie dus met de puckababy) bedje inderdaad voorverwarmd, iets met onze geur eraan bij hem (was gewoon een hydrofiele luier die bij ons in bed lag) en dan bij hem blijven en hem strelen over zijn hoofdje tot hij sliep. Wel mijn nabijheid en aanraking, maar niet de onrust van steeds weer opgepakt worden.

Bij Mies hebben we dezelfde aanpak ook gebruikt en dat werkte ook weer super.

Ik kon soms wel 30 minuten aan de jongens hun bed staan voor ze sliepen, maar ze leerden wel in te slapen in bed en niet op mijn arm.

Omdat ze mijn streling op hun hoofdjes ook associeren met slapen, kan ik dat nu nog gebruiken als troost na bijvoorbeeld een nachtmerrie of iets…

Ik kreeg een tijdje geleden de tip om slapende kindjes op hun zij terug in bed te leggen. Even erbij blijven staan en afwachten of ze idd door blijven slapen en dan voorzichtig op de rug rollen. Dat vertelde de vrouw waarvan ik zwangerschapsgym heb gehad. Ze is ook fysiotherapeut en moeder en weet er aardig wat van. Ze gaf het eigenlijk als tip voor als je baby’s uit de maxicosi haald na een ritje terug naar huis en ze dan in bed wil leggen.

Ik hoop voor je dat het werkt! En anders gewoon blijven proberen. Uiteindelijk wennen ze er wel aan. De aanhouder wint! :wink:

Hier ook een moeilijke slaper gehad, hij is heel onrustig geweest als klein baby-tje,

We zijn met hem begonnen met inbakeren in de Pacco, daarna in de Puckababy, sinds 2 maanden slaapt hij in een slaapzak.

Dus dat misschien een tip…

Of een hydrofiel luier bij je houden, en deze later bij hem in bed leggen, zodat hij je toch een beetje ‘ruikt’.

lynn had ook enorme moeite met inslapen

hier werkte ook inbakeren, eerst met de swaddle me

daarna de pacco

heb ook weleens een doekje wat naar mij rookt bij haar gelegd dat werkte ook wel!

heeft hij een speentje, misschien wil dat werken??

:hug:

@Lautje wrote:

Geen tips :frowning:

Maar wel herkenbaarheid

Sinds een maand gaat die van mij pas uit zichzelf slapen. Al die tijd in slaap gewiegd. Niets hielp, hij kon rustig een uur volhouden met huilen. Heb er maar geen strijd meer van gemaakt dan werd het alleen maar erger.

Mag ik is vragen hoe je dit heb gedaan?

Zit met hetzelfde probleem, hij is vandaag 1x huilend in slaap gevallen, verder niet… echt toeval…:frowning:

Een gedragen t-shirt van jezelf in het bedje leggen?

Dan ruikt de kleine jou en misschien stelt hem dat gerust…