Niet zeker..

Ik herken het ook…

Bij de zwangerschap van ons ventje had ik het ook niet, ik liet alles maar over me heen komen. Go with the flow, zeg maar :wink:

En nu denk ik om de haverklap dat het mis gaat.

Helaas ook een paar keer nu in mijn omgeving gezien dat het mis is gegaan.

Omdat de placenta voor ligt voel ik nog steeds heel weinig en bij de controle van 16 weken was de hartslag van het kindje amper te vinden. Ik zag mezelf al naar het ziekenhuis moeten om daar slecht nieuws te krijgen :frowning:

Heb mijn zorgen besproken met de ha, dat luchtte wel op.

Hartje opnieuw geluisterd en nu was het luid en duidelijk te horen :inlove:

En nu kijk ik aan de ene kant heel erg uit naar de 20weken-echo, aan de andere kant heb ik er schrik voor… :?

Heel veel succes morgen bij de vk, ik hoop dat alles oke is en dat je grootste zorgen weg genomen worden!!

groetjes, Marieke

Hier ook één en al onzekerheid hoor. Het gevoel dat de pijn in mijn borsten minder is geworden, terwijl als ik op de fiets zit ze toch echt wel goed voel. Dat had ik voor de zwangerschap niet.

Af en toe wat bruinverlies (nu sinds gisteren weer :frowning: )

De gynaecoloog zei vorige week dat dat niets bijzonders was, maar toch…

Al een paar dagen een zere onderrug. Als je daarop gaat zoeken, dan lees je in het ene bericht dat dit een zwangerschapsverschijnsel is en in een ander bericht dat iemand dat had toen ze een miskraam kreeg een paar dagen later :?

Dus tja, hoezo mezelf gek maken…

Dus Sweetlove, ook ik begrijp heel goed hoe onzeker dat je je voelt. Maar hoe je er van af moet komen? Zat er maar een luikje in onze buik zodat we bij twijfel even naar binnen konden gluren :wink:

Overleg het gewoon met je VK of gyn. en die kunnen je vast geruststellen. Wellicht mag je een extra echo. :slight_smile:

Ik kom je even een :hug: geven.

Hopelijk krijg je vandaag wat zekerheid bij de VK.

en??? hoe was het???

Ik ben net terug.

Pollewops doet het goed… hartje klopte mooi, bewoog mooi.

Alleen me vk :silenced: , ‘Tja onzekerheid… doe je niks aan’…

gelukkig maar meid! En fijn dat je komen mocht!

was gewoon een afspraak routine.

Ik krijg een angelsound kado, dus kan zelf wel gaan luisteren…

oh dacht dat je extra afspraak had gemaakt!

Nee was niet nodig.

Maar me vk was niet zo medelevend, begripvol … bah.

Mooi dat alles goed was :dance:

Maar niet zo mooi als een VK niet meeleeft als je je zo onzeker voelt. Natuurlijk kunnen zij niets veranderen aan jouw gevoel, maar ze kunnen je in elk geval serieus nemen.

@Sweet-Love wrote:

Nee was niet nodig.

Maar me vk was niet zo medelevend, begripvol … bah.

najaaaaa :snooty: :silenced: :hug: meis fijn dat je angelsound krijgt. Heb je elke keer dezelfde vk? FIjn dat pollewops het zo goed doet

Nee verschillende VK’s, ik mocht haar al niet dat ze op controle kwam bij Riley. En daar kwam ik aan het einde achter dat zij dat was.

Me bloeddruk was prima (110/70) en ook pollewops was prima…

heb ook meteen afspraak gemaakt in het ziekenhuis…

Maar ze vroeg veel over me zwangerschap van Riley, en meteen ‘Oh dus niet extra controlés… niet nodig’…

Terwijl ze de geschiedenis weet (epilepsie, medicatie, vroegtijdige weeën enzv).

Maar ja…

Ze was overigens boos omdat ik 7 minuten te laat aankwam.

Bus gemist, rot regen… geen telefoon bij me… huilend kind…

Gelukkig dat alles goed was met jullie pollewopsje :inlove:

Wat een schattige naam!!! :inlove:

En wat jammer dat de vk je niet echt serieus neemt :hug:

Ik hoop dat de angelsound wat van je onzekerheid weg kan nemen…

Mijn HA nam mijn onzekerheid gelukkig wel serieus, maar toch raadde ze een angelsound af. Maar bij mij ligt de placenta voor, dus als ik dan het hartje niet goed zelf kon vinden, dan zou dat alleen maar averechts werken!

Groetjes, Marieke

Ivm de angelsound, heb nog eventjes geduld en binnenkort voel je je babytje elke dag :inlove:

Ja meid, ik hoop dat je pollewopsie lekker snel (goed) gaat voelen en dat kan al een berg van je onzekerheden wegnemen.

Hoe voel je je nu?

Ben je gerustgesteld nadat je het hartje gehoord hebt?

Als je nou niet gerust gesteld bent, bel dan de praktijk nog es en kijk of je een vk te spreken krijgt die wat meer meelevend is. Alleen al door een luisterend oor kan je een boel rust over jou en je kindje heen krijgen, dat weet ik ook uit ervaring. (Met de zwangerschap van Rosa was ik zo’n beetje overspannen, omdat ze direct na onze dochter Sanne* kwam. Daar zat een maand tussen. Ik had geen tijd gehad om om haar te rouwen. Daar kan je ook gekke dingen door in je hoofd gaan halen.

Tussen de eerste 2 zwangerschappen en Giulian in, zat een jaar. In dat jaar heb ik de tijd kunnen nemen om dat allemaal een plekje te geven.)

Lieve berichten :inlove:

Op het moment dat ik het hartje hoorde, tranen… terwijl ik hem al zag kloppen (eerste wat ik checkte).

Ik ga zeker nog terug bellen naar de praktijk. Toch even vertellen hoe het voelt, hoe onzeker ik ben, en dat dit niet geheel is weggenomen na het horen van het hartje.

:hug: