Niet worden verwittigd

Ik word een beetje sappel van de school van mn dochter…



Dit is nu al de zoveelste keer dat ouders niet per brief verwittigd worden van een vrije dag of net zoals vorige week een uitstapje naar Neeltje Jans.



Als ouderzijnde wil je dat toch graag zwart op wit lezen waar de school jouw kind mee naar toe neemt o.i.d?



Laatst moest ik op oudergesprek komen en daar zei de mentor dat we er nog een brief over zouden krijgen…

Niet dus.

Ook vandaag… is ze vrij… één of andere studiedag…

Niet dat ik mn dochter niet geloof maar ik kan me indenken dat er ouders zijn die het NIET geloven.



Heb hier al meerdere malen iets van gezegd, maar niemand die luistert schijnbaar…



:wall: :evil: :wall:

Sorry moest het effe kwijt…

nou zeg dat slaat dus nergens op, je moet toch vooraf duidelijk weten wanneer ze een studie dag hebben ??



Stond je dan vamorgen voor niks op school???



ik heb dat wel een keer meegemaakt :oops:

Nee ze zit op het voortgezet onderwijs…

:oops:



Maar ja dan al helemaal wil ik graag weten waneer ze vrij zijn!

Mwah, ik vind dat kinderen dat op voortgezet onderwijs zelf kunnen doorgeven. Als ze er misbruik van maken dan merk je dat snel genoeg omdat dan het spijbelprotecol word ingesteld toch?

Overigens staat er op de site ook wel eens iets bij onze dichtstbijzijnde voortgezetonderwijs school. Op zo’n privee gedeelte waar kinderen en dus ook ouders een wachtwoord voor hebben.



( bij ons in de bovenbouw groep 5 tm 8 krijgen we niet alles meer op papier. De kinderen moeten het onthouden of overschrijven van het bord. Stukje zelfstandigheid, niets mis mee!)

Zou het ook wel raar vinden als ik geen informatie via school zou krijgen van oudste dochter (ook middelbaar onderwijs).

Het gebeurt hier of schriftelijk of via de mail. Ik zou het wel raar vinden als ze een vrije dag zou hebben vanwege een studiedag en ik zou het van haar horen ipv school.

Overigens hier ook de mogelijkheid om via inlognaam en ww de agenda te bekijken.

Nou bij ons wel op de basisschool en ik verlang dat ook van het voortgezet onderwijs.

Ik wil gewoon graag weten wat er gebeurt in het reilen en zeilen opd ie school.



Ze kunnen het misschien wel zelf doorgeven maar dat ken ik, das allemaal halve bak en nooit compleet.

@ariel wrote:

Mwah, ik vind dat kinderen dat op voortgezet onderwijs zelf kunnen doorgeven. Als ze er misbruik van maken dan merk je dat snel genoeg omdat dan het spijbelprotecol word ingesteld toch?

Overigens staat er op de site ook wel eens iets bij onze dichtstbijzijnde voortgezetonderwijs school. Op zo’n privee gedeelte waar kinderen en dus ook ouders een wachtwoord voor hebben.



( bij ons in de bovenbouw groep 5 tm 8 krijgen we niet alles meer op papier. De kinderen moeten het onthouden of overschrijven van het bord. Stukje zelfstandigheid, niets mis mee!)




Dat klinkt mij meer als gemakzucht van de school zelf!

Kinderen zijn vaak te druk met van alles en nog wat bezig en dan vergeten ze het welleens, Onthou jij alles dan :think:



Rooike je hebt groot gelijk hoor, blijven melden helpt op een gegeven moment hoop ik wel, vaak genoeg aan blijven geven :thumbup:

Nou ik vind dat het een plicht is van een school om ouders in te lichtten hierover! Ze hebben toch info bladen e.d. die kinderen mee krijgen of die ouders thuis gestuurd krijgen?

Tenminste zo ging dat hier wel…,



Vind het erg makkelijk geschreven: als ze er misbruik van maken dan merk je dat snel genoeg.

Of ja makkelijk geschreven, ik persoonlijk vind dat dus de verkeerde instelling, ook vanuit eventueel school.

Ik weet niet meer precies hoe het ging toen ik zelf op het voortgezet onderwijs zat. Ik denk dat deze kinderen genoeg verantwoordelijkheids gevoel moeten hebben om het zelf door te geven.

Er vallen ook vaker uren uit, dat krijg je ook niet op papier.

Natuurlijk hebben kinderen van die leeftijd zelf hun verantwoordelijkheid, maar als je als school een dagje uit gaat met ze vind ik toch wel dat school jou daarvan op de hoogte moet stellen. Het zijn nog wel minderjarige kinderen hoor!

wordt zoiets niet gewoon op de website van de school gemeld dan?

Hier een zoon op het middelbaar en wij kunnen als ouders alles meezien op internet, roosterwijzigingen (en dus ook vrije dagen) cijferlijsten enzovoorts?

Hier kunnen we alles online inzien: roosters, wijzigingen en resultaten (middelbare). Uitval kunnen we per dag en per klas online zien…is ook taak van de brugklasser hier om zelf elke dag te checken, zodat ze niet voor verrassingen komt te staan.



Van de basisschool hebben we sinds kort een email systeem en krijg je naast een geprinte jaarkalender, ook e-mail als er belangrijke dingen zijn…helemaal super!



Jammer dat het bij jullie nog niet zo werkt en je dus elke keer voor verrassingen staat.

dacht dat het over basissschool ging, dan vind ik het wel slecht. Maar voor middelbare school vind ik het een stuk minder shocking :think:



Het zou goed zijn als je, als je dat wil, al dit soort info online zou kunnen vinden, maar om voor alles een briefje mee te geven :think: Kan me ook echt niet herinneren dat dat bij ons vroeger zo ging. Heb het idee dat ik op middelbare school heel veel toch gewoon zelf deed en regelde en mijn ouders bv ook niet op de hoogte waren van uren die uitvielen en zo.

@fiep klophout wrote:

dacht dat het over basissschool ging, dan vind ik het wel slecht. Maar voor middelbare school vind ik het een stuk minder shocking :think:



Waarom is het een stuk minder shocking, omdat de kinderen groter zijn?
Wat is het verschil daartussen dan als ik vragen mag, een kind is een kind, of ze nou 6 zijn of 13.....

Hier is ook alles terug te vinden op de site van school. De kids krijgen vaak nog wel een brief mee ofzo hoor, maar het is maar de vraag hoe en wanneer die bij de ouders terecht komt…(tenminste, mijn oudste neemt het daar niet zo nauw mee…vaak vinden we ergens tussen gepropt nog een brief van iets wat al maaaaaaanden geleden heeft plaatsgevonden).



Ik vind het voor een middelbare school ook niet meer dan normaal dat ze van de leerlingen een zekere mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid verwachten. Ik vind wel dat de ouders altijd moeten kunnen controleren als ze dat nodig vinden (dmv de website dus bijvoorbeeld).

@Rooike wrote:

@fiep klophout wrote:
dacht dat het over basissschool ging, dan vind ik het wel slecht. Maar voor middelbare school vind ik het een stuk minder shocking :think:



Waarom is het een stuk minder shocking, omdat de kinderen groter zijn?
Wat is het verschil daartussen dan als ik vragen mag, een kind is een kind, of ze nou 6 zijn of 13.....

ja omdat kinderen groter zijn, zelfstandiger. Dat is toch niet zo'n rare opmerking? de rol van een ouder verandert toch ook gedurende de schoolloopbaan van je kind? Hou je op het begin nog handje vast, mee de klas in, dat hou je ook niet de hele 14 schooljaren vol lijkt me :wink:
Ik snap best dat je als ouder op de hoogte wilt worden gebracht, maar ik snap ook heel goed dat op een middelbare school meer zelfstandigheid van het kind wordt verwacht en de rol van ouders dus absoluut anders is dan op de basisschool.

Ik vind het vreemd als ze toezeggen dat ze de dingen doen en dan niet doen.



De suggesties hier over het digigebeuren herken ik wel en lijken me ook prima!



Over de middelbare school, ik zal waarschijnlijk nog in het stenen tijdperk leven maar mijn zoon/dochter van 12/13 net in de brugklas die ineens een hele dag alleen thuis moet zijn… want ja een uurtje of een paar uurtjes dat kan wel maar ik heb ook mijn werk.

Mij lijkt het nog niet nodig dat ze op die leeftijd van 07.00 tot 18.30 alleen thuis zijn (dat zijn nl. de tijden dat ik weg ben).

Maar nogmaals we praten nog wel eens over 8 jaar, wie weet moet ik mijn ideeen daarover nog wat bijstellen :think:



natas

Maar is het echt niet digitaal te zien?



Dat zou dan wel moeten lijkt me.

Wij geven leerlingen geen brieven mee. Die sturen we op 8) als er echt iets bijzonders is, want meegeven=zoekraken

Maar verder alles digitaal :thumbup:

Nee is niet digitaal te zien, alleen de roosters van de kinderen.



Ik wil dat gewoon per brief, als ze me beloven alle sper brief mee te delen moeten ze dat ook nakomen.

Met mij zijn andere ouders het hier ook over eens.

Dit is niet de manier…

Dus ik ga maandag bellen want ik vind het gewoon niet kunnen.

Dan moeten ze zich maar idd digitaal een agenda aan laten meten zodat ouders kunnen kijken.

Je hebt groot gelijk hoor!

Ik zou het ook niet prettig vinden na mijn werk thuis te komen en dan blijkt dat mijn kind van 12 a 13 jaar de hele dag helemaal thuis gezeten heeft, omdat de school zich niet aan afspraken kan houden.



hoe moeten ze de kinderen dan leren verantwoordelijk te zijn, als ze zich zelf nieteens aan een simpele afspraak kunnen houden?