Niet willen slapen overdag

Melinda is nu bijna 2 maanden oud en wil haast niet slapen overdag.

Ze doet hazenslaapjes …

Het maakt ook geen verschil of ik haat boven of beneden neerleg.

Ze blijft toch wel wakker…

S,avond en snachts slaapt ze wel weer goed…

Maar vind het zo raar een kind van 2 maand moet toch slapen overdag :think:

Nee hoor mijn kleine vent sliep en slaapt ook niet overdag… Ja een half uurtje en dan is meneertje er weer… Weet je wees maar blij dat ze savonds en snachts wel goed slaapt… Al ze slapen willen doen ze het toch wel…

Madam verzet zich ook gewoon tegen haar slaap :roll: :lol:

ik heb op haar slaapkamertje die projector…(zie foto)

daar zit muziekjes in…die zet ik heel zachtjes aan… ze moet zich dan concentreren hierop…en daardoor vergeten ze dat ze moeten vechten tegen de slaap :mrgreen: en vallen in slaap :mrgreen:

@colle wrote:

ik heb op haar slaapkamertje die projector…(zie foto)

daar zit muziekjes in…die zet ik heel zachtjes aan… ze moet zich dan concentreren hierop…en daardoor vergeten ze dat ze moeten vechten tegen de slaap :mrgreen: en vallen in slaap :mrgreen:

Dat is inderdaad een oplossing, Jana heeft ook een tijd gehad dat ze alleen maar lag te jengelen in bed, en toen kreeg ze van haar grote zus de mini disco lamp die straalt ook lichtjes op plafond en muren, en binnen een paar minuten sliep ze :mrgreen:

hier ook een wakkere meneer hoor.de hele ochtend is hij wakker.

s’middags wil hij ook wakker zijn,maar als ik zijn mobiel aanzet met zachte rustige geluidjes erop en zijn speen indoe dan is hij zo vertrokken…

melinda vind haar mama mischien gewoon veels te gezellig…dan ga je toch ook niet slapen? :mrgreen:

Sarah wilde ook niet slapen overdag, ze had gewoon weinig slaap nodig. Eva Lynn is zojuist voor het eerst naar bed gegaan, tenminste gaan slapen, heeft er wel in gelegen maar sliep dus gewoon niet. Nouja dan niet, als ze verder vrolijk zijn en jij er geen probleem mee hebt…

ze wordt er niet vrolijker op :?

Ik zal dr regelmatig op vaste momenten naar bed doen zodat ze toch rust heeft. Dus bijvoorbeeld na de voeding even spelen en dan naar boven zodat ze een soort ritme krijgt.

Blijft moeilijk, slapen kun je niet dwingen…

Hebben het hier ook gehad. Maar deze dame was echt ook niet blij…huilde alleen maar meer en slapen ho maar. Ze gaf zich er gewoon niet aan over. Allerlei manieren geprobeerd en wel heel consequent ritme en moe is naar bed, hielp in het begin allemaal niks. Pas na een maand of 4, 5 ging ze overdag goed slapen, maar het komt goed hoor!! En de nachten heeft ze altijd perfect geslapen!!

Ik zou haar niet op vaste tijden naar bed doen, maar als ze moe is. Bij ons werkte de 1e tekenen niet. Ik kon haar pas naar bed doen als ze moe genoeg was, dan pas gaf ze zich over. Totaal in tegenstelling tot wat meeste “methodes” zeggen. Nog steeds heeft te vroeg in bed leggen geen zin hier, dan is het spelen of krijsen, maar slapen daar doet mevrouw alleen aan als ze zelf vindt dat ze moe is! :mrgreen:

Misschien is het het proberen waard?

Tegenwoordig slaapt ze meestal prima, maar echt veel slaap heeft ze overdag niet altijd nodig.

Succes ermee! Ik vond het toen zo frustrerend vooral omdat ik zag dat ze er last van had!

Oh ja en ik had ook overdag hetzelfde ritueel als 's avonds, alleen iets korter en daar hield ik me heel strak aan, dat hielp haar ook.

s,avonds en snachts slaap ze gelukkig wel goed :slight_smile:

Hier ook een baby die weigert overdag te slapen. Al vanaf de geboorte. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze slaapt s nachts wel goed. Ik heb begrepen dat ze minimaal 13 uur slaap moeten hebben en dat haalt ze wel. Ze ontwikkelt zich verder goed dus ik maak er maar geen probleem van.

Ze is gewoon een heel actief kind dat niks wilt missen. Het valt anderen ook op.