niet willen slapen onder dekbed

Melinda heeft bijna haar hele leventje geslapen met een slaapzak

Nu ze een peuterbed heeft willen we dat ze daarin slaapt met een dekbedje

We hebben het net geprobeerd en 1 groot drama, huilen huilen zodra je haar instopt…

Vanmiddag hebben we haar erin gelegd met slaapzak zonder deken en toen was er niks aan de hand…

Hoe moeten we dit aanpakken :think:

Ze ligt nu gewoon met slaapzak in haar oude ledikantje :slight_smile:

Hier was de overgang ( zo’n 4 maand terug) ook wel even een gedoe. Voordeel was dat het net een warme periode was dus ik heb hem gewoon gelaten. Dan maar even drama want was niet van plan de slaapzak weer terug te leggen. Heeft denk ik zo’n dag of 3 geduurd en daarna was dekbed helemaal geaccepteerd. Scheelde wel dat ik samen met hem een overtrek heb gekocht met een tractor erop waar ie helemaal weg van was. Daar wilde hij wel heel graag onderliggen :inlove:

Al zal een tractor bij jullie de truuk niet doen denk ik :wink:

Succes!

ik zou er niet al te veel moeite van maken, lekker in slaapzak laten liggen :think: kind voelt zich in elk geval veilig en dat vind ik vooral snachts het belangrijkste.

Lars gaat in december naar een groot bed.

Wij gaan een dekbed gebruiken en ook dan krijgt hij gewoon de slaapzak aan. Lijkt mij geen probleem.

Persoonlijk zou ik er geen drama van maken.

Eventueel gewoon met slaapzak laten liggen en een laken er over heen.

Nachtrust is belangrijk, en om dan een strijd te maken, terwijl zij zich veiligvoelt.

Of met haar een dekbedovertrek uitkiezen waar ze wél wil onderliggen.

Ik zou het idd ook gewoon even laten. In de slaapzak maar dekbed wel gewoon op bedje houden.

Zo deden wij het ook want meneer wilde ook geen dekbed. Maar na een paar dagen had hij hem toch over zich heen getrokken

:mrgreen:

thx voor de tips gaan we zeker proberen eerst in slaapzakje in grote bed

Maar ik had echt zo,n beeld van groot bed geen slaapzak meer :oops:

Maar ze krijgt hem dus lekker aan als ze wil :slight_smile: