Dean is morgen al weer 3 weken. Een heerlijk mannetje. Maar…het slapen is bar en boos. Eigenlijk al vanaf het begin.
Hij wil dus niet in de wieg, ledikant of box slapen. De wandelwagen slaapt hij alleen in als er gereden wordt. Hem daar in leggen heeft dus ook weinig nut.
Hij ligt het liefste op schoot te slapen…
Van de 24 uur in een dag loop ik zo’n 14 uur met hem rond.
Na elke voeding probeer ik hem weer in de wieg te leggen. Enkel na de voeding tussen 11 en 13 uur slaapt hij zo 3 uurtjes en ook na de laatste voeding om 22 uur slaapt hij in de wieg. Na de laatste voeding kost het hem overigens soms wel een uur om eindelijk in slaap te zijn gevallen.
's Nachts wordt hij rond half 4 wakker voor z’n voeding. Daarna wil hij ook niet meer slapen.
Als hij tegen me aan in slaap valt en ik leg hem slapend in de wieg dan is hij binnen 10 minuten weer wakker.
Het begint me op deze manier dus aardig op de breken.
Wat kan ik doen om hem meer in de wieg/ledikant te laten slapen???
wat lastig zeg, snap dat 14 uur op de arm ook op begint te breken
ik heb bij lynn weleens een trui van mezelf bij haar ledikant gehangen
misschien een hydrofiele doek bij je dragen een tijdje zodat hij naar jou
ruikt en die in zijn wiegje leggen
ik hoop dat het snel beter gaat met slapen!
Hij slaapt overigens op mijn slaapkamer. Zijn wiegje staat naast mijn bed.
Klinkt heel bekend, onze dochter hield zichzelf wakker met haar armpjes. Vanaf 4 weken hebben we haar ingebakerd. Daarna ging het steeds beter!
Tis ook niet zo heel vreemd dat ie niet alleen wilt slapen. Hij heeft 9 maanden lang lekker warm in je buik gezeten en ineens op een dag veranderd er heel wat voor je kleine… Het enige wat je kan doen is idd wat babs83 zegt over een trui met jouw geur bij hem neerleggen zodat ie wel een beetje gevoel kan krijgen dat jij bij hem in de buurt bent…
Succes!
Jesse had het ook. die hebben we een tijdje ingebakerd en later draagdoek gebruikt was ideaal, werkte goed.
Wiegje lekker warm maken, trui of tshirt van jezelf op het lakentje/matrasje strak spannen zodat hij de hele tijd jouwn geur ruikt…En idnerdaad inbakeren, heeft hier ook wonderen verricht!
Inbakeren doe ik dus al. En heel raar. Voor de nacht lijkt hij dat nodig te hebben maar voor dat ene slaapje overdag juist weer niet.
Maar een shirt van mij in z’n bedje leggen ga ik maar eens proberen. Wie weet helpt het.
(hij slaapt trouwens bij ons op de kamer…naast mijn bed)
Hier bakeren(puckababy) wij Jolijn alleen in voor de nacht.
Overdag is het blijkbaar niet nodig want dan valt ze zo in slaap.
Ik zou je verder geen tips kunnen geven…jawel wacht niet te lang met stappen te ondernemen.
XX
Hier was dat ook zo tot vorige week… Overdag redelijk slapen na te zijn gewiegd in onze arme en snachts verschrikkelijk…
Nu gaat het heel erg goed zonder dat we wat verandert hebben…
Ik denk dat je nog even een paar weken moet doorbikkelen, hoe moeilijk dat ook klinkt…
:hug:
grts patricia
Jezelf eraan overgeven is natuurlijk ook gewoon een optie… Wat iemand al zei; het is niet zo gek dat hij lekker bij mama wil zijn, hij is nog zooo klein.
Als je je daarop instelt en niet steeds hoopt dat hij wel gaat slapen in zn wieg enz is het voor jezelf veel minder vermoeiend. Doe ;s middags evt een slaapje met hem samen, gewoon in jouw bed. Als je je aan de regels voor het samenslapen houdt is dat echt niet gevaarlijk. Je zou ook
aan een cosleeper kunnen denken (bedje aan jouw bed vast, zo voelt hij wel je nabijheid maar heeft hij wel zn eigen plekje).
En overdag een draagdoek. Qua gewicht is dat veeel prettiger als steeds een kindje op je arm en zo kan hij lekker bij je slapen en jij de dingen doen die je moet/wil doen.
En geniet er ook van Voor je het weer wil hij echt niet meer bij je slapen
hier een mannetje wat overdag niet wou slapen tenzij hij bij mij lag.
Bleek dat zijn nekspieren niet lekker zaten en hij had verborgen reflux.
Nadat we 2x bij de osteopaat zijn geweest had ik een mannetje wat heeerlijk sliep in de box in zijn en waar dan ook.
Onze Lars was ook zo’n lastige slaper. Zelfs 's nachts. Daar lag ik dan met een kereltje op mijn borst, je doet zelf nauwelijks een oog dicht. Toen we hem zijn gaan inbakeren ging het iets beter. Verder inderdaad een gedragen trui in zijn bedje gelegd.
Uiteindelijk zijn we met hem naar een chiropractor gegaan. lars huilde ook veel. Daar bleek dat hij een blokkade in zijn nekje had waardoor hij niet op zijn rug kon liggen van de pijn.
Hopenlijk gaat het snel beter!!