Niet willen eten

Hoi,

Eind vorige week begon 't: Kai ging steeds slechter eten. Zo rond de klok van vieren staat er groente en 'n fles van 200cc op z’n lijstje, maar de fles liet hij staan of kon hij niet helemaal op.

Afgelopen weekend ging hij zo slecht eten, dat hij amper aan de 4 flessen kwam, bijvoeding wilde hij al helemaal niet meer. Met moeite konden we er melk in krijgen.

Nu is het inmiddels woensdagavond en drinkt hij al iets beter. Op di en woe gaat hij naar m’n schoonmoeder, omdat ik moet werken. Dat gaat altijd super en hij heeft 't daar ook goed naar z’n zin. Maar gisteren en vandaag heeft hij daar ook maar 1-1,5 fles op. 's morgens bij mij wel goed gegeten en 's avonds als we thuis kwamen, dronk hij weer 1 fles en voor 't slapen gaan rond half 8 weer 'n fles!

Verder is hij niet ziek (we zijn afgelopen maandag al naar de ha geweest, maar die kon niets vinden en zei dat we er “doorheen” moesten…), hartstikke vrolijk en geen koorts of verhoging. Hij is voor zijn doen wel warmer, maar 't is niets zorgelijks.

Er is dus weinig aan hem te zien, dan dat hij niet wil eten…

Vorige week zijn er wel in 2 dagen 2 tandjes doorgekomen. Hij was alleen 'n paar dagen ervoor huilerig, verder niets te merken. Zou 't misschien komen dat de tandjes er nu zijn, hij nu daar wat ziekjes van is geworden (meestal is dat toch voordat de tandjes doorkomen?!).

W.b. poepluiers: voordat 't eetprobleem ontstond, poepte hij standaard 2x per dag. Nu is dat hooguit 1 poepluier. Plassen gaat wel in 't zelfde ritme door!!!

Wie herkent dit, heeft tips o.i.d.?

Liefs,

Kaatje

Zolang ie nog goed plast en verder heel erg tevreden is en de dokter niets heeft kunnen vinden, zou ik me niet al te veel zorgen maken…

Heel erg moeilijk, ik weet er alles van, maar met Tessa heb ik het wel geleerd om het een beetje los te laten…

UIteraard krijgt ie nu minder voeding binnen en zal ie daardoor ook wat minder poepen, omdat ie alles wat ie binnenkrijgt nodig heeft…

Het kan zijn dat ie een beetje van slag is door de tandjes, het is bij kindjes heel normaal dat als ze een keer ziek zijn geweest of iets het een tijdje duurt voor ze beter gaan eten…

Het kan ook zijn dat ie zijn ritme aan het omgooien is en langzaamaan naar de 3 flessen over wil gaan, alleen moet het zich nog even regelen…

Daarbij heb je ook nog de grote 6 maandensprong waar ie al last van kan hebben…

Hou het lekker in de gaten, bied hem gewoon aan wat je normaal bied en laat hem een beetje aangeven wat ie wel en niet wil/kan hebben…

Zolang hij tevreden is komt het vast wel goed…

Thanx Tina :-*

Net wat je zegt: zolang hij gezellig is, 't een beetje loslaten! :wink: