niet willen drinken tijdens het ziek zijn?

lola is vanaf zaterdag al flink ziek.

buikgriepje, zoals velen.



alleen nu krijg ik er echt geen vocht in, heb alles geprobeerd van water, melk, dubbelfris, frisdrank, fristi, maakt niet uit ze neemt niks.

de huisarts gaf aan dat ze droog is, dus nog geen uitdroging, maar dat ze nu echt wat moet gaan nemen.

ors neemt ze ook niet, ook slaat ze waterijsjes af.

bouillon, en toetje is het ook niet, ze eet nm ook niet.



wie heeft de gouden tip?

Plast ze nog wel?



Als dat het geval is, dan komt het wel goed.

Mijn ervaring is dat ze vanzelf wel gaat drinken als ze erg dorstig wordt.

Mijn zoontje is pas ziek geweest en wilde ook niet drinken.

Ik heb hem wel steeds aangeboden als ik zelf ook wat drinken nam.

Op een gegeven moment vroeg hij zelf om water.



Als ze nou niet genoeg plast, moet je wel even terug gaan naar de ha.

Want dan is het niet goed.



Sterkte ermee.

En beterschap voor je meisje.

Inderdaad het plassen goed in de gaten houden!!!



Wil ze misschien wel fruit? Of dat je thuis bedenkt wat voor heerlijk ijsje ze zou willen hebben, en dat jij dat dan gaat halen in de winkel?

Misschien een smoothie maken?



Heel veel sterkte voor je meisje!

Geen andere tip dan heel allert zijn, er heerst een virus op keel en longen hier in de streek waardoor ze weigeren te drinken en snel uitdrogen.



Het is hier dus druk in het ziekenhuis!



natas

nou weer een dag om, meis ligt lekker te slapen.

vandaag iets meer gedronken, iets van 500 ml.

eten gaat echt niet!



ze is zo slap als een vaatdoek, vrijdag weer even voor controle als ze morgen nog zo weinig drinkt.

ze plast nog wel, maar niet veel.





thanx voor de tips, heb er alleen niet zoveel aan, ze neemt niks!

500 ml is prima hoor, peuters moeten dit minimaal drinken, ik heb hier een slechte drinker en die doet het vaak dagen op niet meer dan 500 + dan vocht uit eten.



Beterschap nogmaals in elk geval.



natas

500ml vind ik ook al heel wat hoor, hier ook een slechte drinker in huis. Ik heb vorige week zelf de buikgriep gehad en had ook nergens zin in, dus ik kan me goed voorstellen dat jullie kleine zoiets heeft van, laat me maar. Ik ben nu nog steeds niet helemaal goed ervan, nog wankel en veel spierpijnen van het overgeven enzo. Dus geef het de tijd, als je zelf ziek bent heb je ook nergens zin in en dan is 500ml al heel veel.



Heel veel sterkte en beterschap verder, het zal nog wel een tijdje duren voor ze vaatdoek af is :hug: