Niet verzadigend?

Een vriendin is ruim 2 weken bevallen van haar 1e kindje.

De bv loopt vanaf het begin goed en de baby groeit, al gaat het niet snel. Na een voeding is het nooit echt tevreden en huilt hij een lange tijd.

Voor de krampjes krijgt hij iets en dat lijkt nu beter te gaan. Kan het zijn dat de voeding niet verzadigd en dat hij daardoor niet tevreden is?

Lotte alle BV heeft voldoende voedingswaarde. En tja verzadigt het verteerd snel dat is tegelijk ook het grootste voordeel van BV. Het is ook ‘milder’ voor de darmpjes dan KV veelal. Misschien speelt er nog iets op een ander vlak? 2 weken na de bevalling zit je ongeveer op een sprongetje en er vaak geclusterd wordt in de avonduren/nacht. Misschien houdt ze strikt vast aan de regelmaat die ze heeft vanuit de kraamweek? Vaker aanleggen zou dan kunnen helpen. Heeft de baby groene, spuitluiers dan is het vaak juist een teveel aan voeding en kan blokvoeden een optie zijn.

Maar zelfs de bevalling zelf kan nog meespelen. Daar werkt als het bv een heftige bevalling was soms erg goed om een afspraak te maken bij de osteopaat.

Loopt de baby dan nog hapbewegingen te maken na de voeding?

Als ze hem/haar weer aanlegt gaat de baby dan weer drinken?



Ik voed de mijne totdat ze in slaap valt. Echter wordt ze soms weer wakker en dan probeer ik haar weer te voeden als ze gaat likken of sabbelen geef ik de speen anders laat ik haar gewoon drinken.