niet van de lepel (wel flesje)

thomas wil dus echt niet van de lepel zijn fruit en groente hapjes eten, op de 1 of andere manier is hij nog niet toe aan het happen, maar wel aan zijn fruithapjes

nu heb ik hem vanochtend eens een hapje uit een flesje gegeven en hij wist niet hoe snel die op moest krijgen, HEERLIJK vond hij die

maar ja ik kan hem natuurlijk niet elke keer uit een flesje laten eten, hijmoet toch ookleren om van een lepel te eten

kan het zijn dat hij daar motorisch nog niet aan toe is, of kan dit een soort van luiheid zijn???

(hij hapt ook niet naar de lepel, het is ne of hij er niet mee weet om te gaan

moet ik er nu mee wachten en het over een tijdje weer proberen, of moet ik hem “dwingen” om van en lepel te eten (maar dat werkt toch alleen maar averechts??)

groetjes kim

Hoi,

Ik gaf bv en ben pas na 6 maanden begonnen met bijvoeden… Dit wordt bij volledige bv dan ook geadviseerd… Wat ik hiermee wil zeggen dat Thomas nog niet van een lepel moet eten…

Veron at de eerste weken heel raar van een lepel en ineens snapte hij dat hij moest happen ipv slurpen,ihihhihihiihih…

Het komt vanzelf wel…

gr patricia

Ja ze moeten even door krijgen hoe zo’n lepel werkt. :wink:

Fay slurpte in het begin ook heel erg, maar na een aantal keer kreeg ze het ook door. :wink:

Hoi,

Wij zijn eerst begonnen met een paar hapjes pap. Flesvoeding verdikt met rijstebloem. Joost kende de smaak, alleen het lepeltje was nieuw. Dat accepteerde hij, met smaak!

Daarna hebben we wat fruit geprobeerd. In het begin wilde hij niet zo erg, maar de laatste paar dagen gaat het hartstikke goed.

In ieder geval niet pushen, dat heeft echt geen zin. Thomas leert het vanzelf. Wat patricia schrijft is waar: “je hoeft er nog niet mee te beginnen”.

Ik zou eerst wat meer hapjes geven van de flesvoeding. Dan komt fruit en groente vanzelf!

Succes!

Ik zou het gewoon even achterwege laten. En na een paar dagen steeds nog eens kijken wat ie doet met het lepeltje. Ineens zal hij misschien nieuwsgierig worden naar dat ding voor zijn mondje en happen.

Ik zou het gewoon even achterwege laten. En na een paar dagen steeds nog eens kijken wat ie doet met het lepeltje. Ineens zal hij misschien nieuwsgierig worden naar dat ding voor zijn mondje en happen.

ja ik vraag me dit af omdat lucas juist het tegenover geselde was, die had ik met 3 en een halfe maand al aan de lepel, die snapte dat direct

ook heeft hij vanavond zijn groente hap volledig opgegeten (maar wel uit de fles)

Hihi, ik vind het wel grappig, groente en fruit uit een flesje. Eigenlijk best modern; ze stoppen tegenwoordig alles in een flesje… :wink:

Meid, ik zou het lekker rustig aan doen. Probeer het af en toe, maar dring hem niks op. Het moet hem ook niet tegen gaan staan, anders krijg je straks nog meer problemen met eten.

Succes!

(En anders laat Juul wel een keer zien hoe het moet, in februari of zo… :mrgreen:)

whoehaha, ja dat lijkt me wel een goed idee cynthia :mrgreen: :mrgreen:

Bij Firyel is dat nu precies andersom. Zij wil dus bijna niet meer drinken uit de fles. Na hooguit 100 cc (soms al na 20 cc) wijst ze hem af en wordt ze boos als ik hem blijf aanbieden. Maak ik er echter pap van en geef het met een lepel, dan gaat het achteralkaar naar binnen. Dan wordt ze zelfs boos als het te langzaam gaat :lol: Hopelijk is dat ook maar een fase, want die fles is nog zo lekker makkelijk.

Firyel kon al vroeg van een lepel eten aangezien ze medicijnen kreeg die ik alleen per lepeltje naar binnen kreeg. Ik maakte er een soort spelletje van. Dan zei ik op hoge toon: ene, tweeë en dan bracht ik het lepeltje naar haar mondje ( met heel kleine beetjes tegelijk ). Na een paar dagen hoefde ik alleen maar ene tweeë te zeggen en haar mondje ging al open hahaha!

Veel succes ermee.

Toensie