(niet) trakteren bij eerste verjaardag

is dat heel ontaard?



ik vind het eigenlijk onzin. z zal er niks van mee krijgen dat dat is vanwege haar verjaardag, de rest van de babygroep zal het denk ik ook niks uitmaken of ze nou dat mandarijntje van z krijgen of van de leiding. Dus ik ben zwaar geneigd gewoon deze jaar op het kdv stilletjes voorbij te laten gaan en volgend jaar als ze een beetje meer door heeft hoe de wereld wat verjaardagen betreft in elkaar zit, aan te haken bij het trakteergebeuren.



maar ik wil natuurlijk niet dat mijn kind nu een enorm trauma oploopt… :angel: dussu; meer mensen die die eerste verjaardag wat traktaties op opvang gewoon aan zich voorbij hebben laten gaan?

Mijn kinderen zaten beiden toen ze 1 werden op een verticale groep. Voor de groteren is het trakteren dan vaak wel een feestje. Ook mijn gastkinderen laat ik trakteren als ze 1 worden, vooral voor de oudere kindjes die bij mij zijn. Maar ja, als Z. op een babygroep zit zou ik het idd lekker laten voor wat het is. Dat zou ik misschien ook wel gedaan hebben bij mijn eigen kinderen als ze destijds op een babygroep gezeten hadden.

Geef je groot gelijk :silenced: Ik vond het eigenlijk ook onzin. Maar omdat het onze eerste was, en ik dacht dat zoiets toch wel hoorde, had ik een mandje met kleine bolletjes en krentenbolletjes. Lintjes aan het mandje, en zag er leuk uit. Hebben ze eens iets anders dan een gewone bruine boterham. Maar als de 2e een jaar wordt, en ze had nog op het kdv gezeten, had ik het denk ik ook niet meer gedaan.

Wat ik overigens wel heb gedaan toen de oudste 2 werd, is voor alle juffen iets kopen. Omdat hij van januari is, voor allemaal een hyacint. Zoiets zou dan wel weer kunnen.

Niks moet en nee je bent niet ontaard als je het niet doet.



Maaaaarrrrr nu de 1e verjaardag van onze jongste in de buurt komt (nee echt niet, nog zo vet baby) vraagt onze oudste wel hoe hij er toen uit zag en of we dat gevierd hebben etc.

En hij vond zelf die op het kdv dus ook leuk ‘wauw, ging ik met 1 jaar al naar school?’ :lol:



Dus misschien idd gewoon kleine bruine bolletjes of krentebolletjes voor de bij het middageten meenemen in een leuk mandje en klaar?



Want ik heb toen ook verder niet heel bijzonder gedaan hoor, dat vond ik idd ook lichtelijk onzinnig.

@mamaMarije wrote:





Maaaaarrrrr nu de 1e verjaardag van onze jongste in de buurt komt (nee echt niet, nog zo vet baby) vraagt onze oudste wel hoe hij er toen uit zag en of we dat gevierd hebben etc.

En hij vond zelf die op het kdv dus ook leuk ‘wauw, ging ik met 1 jaar al naar school?’ :lol:

jammer dat je het hebt aangepast, ik had een ontzettend gevatte opmerking klaar staan 8)


jullie brengen me geloof ik aan het twijfelen.

Mijn oudste zat toen op een kdv, en heb ik niet laten trakteren. Ik vond het echt onzinnig. Volgens mij heeft hij geen verjaarstrauma opgelopen :wink:

Hier op het kdv vieren ze de eerste verjaardag wel altijd.

De jarige krijgt een muts en ze zingen liedjes.

Tja, ik zou er wel een zak rozijntjes voor over hebben hoor :wink: Leuk voor de foto’s.

(Mss als je erom vraagt het niet te doen dat ze het hier ook daadwerkelijk niet doen)

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:




Maaaaarrrrr nu de 1e verjaardag van onze jongste in de buurt komt (nee echt niet, nog zo vet baby) vraagt onze oudste wel hoe hij er toen uit zag en of we dat gevierd hebben etc.

En hij vond zelf die op het kdv dus ook leuk ‘wauw, ging ik met 1 jaar al naar school?’ :lol:

jammer dat je het hebt aangepast, ik had een ontzettend gevatte opmerking klaar staan 8)


Waarom denk je dat ik het aangepast heb :wink: (had eerst een hele andere zin er nog voor aanstaan en weggehaald... waardoor het dus nergens meer op sloeg en ik dus het gevaar liep op opmerkingen :mrgreen: ).

Waar ik werk zijn er meer die het niet doen hoor. Krijgen ze echt geen trauma van :mrgreen:

Ik heb ook de eerste verjaardag van zoon niet gevierd op het kdv. Ik heb toen wel een gedicht geschreven voor de leiding en een praktisch cadeau voor hen ingepakt (een bal). Dat vonden ze erg leuk!

Nee hoor, ik vind het niet raar en geef je groot gelijk.

Misschien wel voor iets lekkers voor bij de koffie voor de leidsters zorgen, in plaats van de traktaties voor de baby´s? Het is toch een bijzondere dag, dan sta je er samen met de leidsters nog even bij stil.

Wij hebben er ook al over gedacht, maar haar verjaardag is precies op de dag dat ze op het KDV is (verder komt ze er niet, enkel een ochtend in de week).

V.era zit op een verticale groep en daar vieren ze de verjaardagen uitgebreid vanaf dat een kindje 2 jaar wordt. Trakteren op de 1e verjaardag mag wel maar hebben wij niet gedaan en Vera heeft er volgens mij niks aan over gehouden hoor :slight_smile:

Nee hoor, houden ze niks aan over. :wink: Ze vond de verjaardagshoed die ze er kreeg wel helemaal geweldig. Ik vond het gewoon zelf zo leuk om wat te geven en te maken.

Maar je kunt het ook gewoon klein houden, met een doosje merci en een zak likkoekjes kom je al een heel eind :thumbup:

Op de babygroep? Nee dan ben je niet ontaard!

Hier niet getrakteerd, ook niet toen hij 2 werd. (En dat had andere redenen).

Maar waarom? 'tis niet verplicht!

Ik zou lolly’s en toffeetjes trakteren :lol: nee volgens mij overleven ze die dag prima zonder traktatie.

Hier hadden we ook een babygroep, en ook ik vond trakteren erg onzinnig… Nu is het wel een 0-2 groep en zijn we gaan twijfelen toen de juf erover begon :think: We hebben dus wel getrakteerd, gewoon wat Jesse lekker vond. Bij 1 jaar weet ik het niet eens meer, bij 2 kleine ontbijtkoekjes. gewoon een zak meegeven en klaar… Jesse kreeg een muts en leuke foto’s.



Maar ontaard… nee, ik heb er zelf ook erg aan zitten twijfelen bij zn verjaardagen

Ik zag deze vraag al een tijd geleden voorbij komen…



Over een tijdje hoopt die van ons ook 1 jaar te worden. Wij gaan niet trakteren op het KDV.

Ook vieren wij het alleen met wederzijdse ouders. En dan ook alleen een soort van High Tea en als ouders willen blijven eten is dat prima.