Hoi meiden,
Lianne kreeg eerst Nutrilon Hypo-allergeen, maar sinds ongeveer 2 weken zijn we overgestapt op Kruidvat Extra Care. Dit is voor krampjes, moeilijke ontlasting en voorkomt koemelkallergie. De overstap hebben we vrij geleidelijk gedaan. Lianne kreeg eigenlijk vrijwel meteen behoorlijk last van krampjes. Ik dacht: Het zal wel door de verandering komen. Maar nu ze helemaal op de voeding van het Kruidvat zit (al iets van 2 weken bijna) heeft ze er nog steeds heel erg last van. Ze heeft sommige dagen ontzettend last van krampjes, dan kreunt ze de hele dag. Ook poept ze veel minder dan toen we nog Nutrilon gebruikten. Eerst was het 1-3x per dag, nu soms niet eens elke dag. En ze laat ontzettend veel vreselijk stinkende windjes… :roll:
Kan het zo zijn dat ze niet tegen deze voeding kan? Eerst had ze namelijk nergens last van, dat is sinds we Kruidvat Extra Care geven. Dus dat we dan nu weer over zouden moeten op andere voeding? Of is ze gewoon nog niet aan deze voeding gewend en moet ik het nog even tijd geven, dat het over een tijdje vanzelf minder wordt?
Groetjes,
Jippie
Tis soms een heel gezoek hé met voeding. Ik ben na de bv overgestapt op kruidvat extra care en ook Sam had de eerste 2 a 3 weken na de overstap heel veel last van kramp. Maar net als bij jouw beebje is dat ook de periode van de krampjes, dus de vraag of het bij andere voeding minder wordt is lastig te beantwoorden.
Wij zijn doorgegaan met de extra care en met 3 maanden was Sam bijna van de een op de andere dag krampvrij :o Want ook al is het extra care voeding, sommige kindjes houden kramp.
Ik zou het nog een weekje aankijken als ik jou was of overleggen met het cb.
Sterkte voor jou en je meisje!
:hug: