Hallo even een vraagje aan jullie :mrgreen:
Merel kreeg gisteren voor het eerst 2 flessen en het volgende dagschema
8u fles 220+ 7 + 2 eetlepels Nutrix
11u 100 volle yoghurt+ 100 fruithap gemengd
15u 150 sap + liga
16u groentehap 200gr
18.30 220 + 7 + 2 eetlepels Nutrix…
Maar vroeg mij af of dit wel voldoende “voeding” is voor haar??
Ze huilt verder niet om eten of dorst, ze wijst flesje sap tussendoor af en liga ook… Dus lijkt mij dat het voor haar zo genoeg is, maar vind de 8 mnd misschien gevoelsmatig een beetje jong voor 2 flessen :eh:
Hoe ging/gaat dat bij jullie?
hihihi… met 8 maande te jong voor 2 flesjes.
Dan moet Lana zeker te jong zijn met d’r bijna 10 maanden en geen enkele fles . Ze vindt het brood, avondeten en liga veel lekkerder dan d’r flessen. Dus wilde mevrouw die niet meer.
Je zegt zelf dat Merel tevreden is zo, waarom dan zo twijfelen lieverd? Gewoon naar je kindje kijken. Wat zij het fijnst vindt is op dit moment waarschijnlijk dan het beste voor haar. Je moet er natuurlijk wel op letten dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar je geeft aan dat ze de flesje met drinken afwijst. Nou ja, dan houdt het op. Je kan een baby niet dwingen om te eten of te drinken want ze spugen het toch weer uit.
Dit is Lana d’r schema:
8 uur 210cc water 7 scheppen voeding + 8 scheppen pap
12 uur 2 boterhammen en 90cc drinken
16 uur 2 liga’s en 90cc drinken
17.30 - 18.00 avondeten (geen idee hoeveel in gewicht maar iig een warmhoud bord vol en dat is best veel) + toetje en als ze wil nog 90cc drinken, maar meestal wil ze dat niet.
Om 18.30 - 19.00 uur gaat ze naar bed en de volgende ochtend wordt ze pas om 7.30 uur wakker.
Je zegt zelf dat Merel tevreden is zo, waarom dan zo twijfelen lieverd? Gewoon naar je kindje kijken. Wat zij het fijnst vindt is op dit moment waarschijnlijk dan het beste voor haar.
Dat id ook zo! Thx :-*
Merel drinkt zeker 400cc opvolgmelk en dan nog iets van 100 sap...
En het is een tevreden poppie dus :inlove: :inlove:
:-*
Lana drinkt ook niet echt veel meer dan 500cc vocht per dag.
Even rekenen hoor… 210 + 2 x 90cc + soms 1 x 90cc = 480cc vocht per dag.
Maar je moet natuurlijk ook niet vergeten dat ze ook nog eens vocht binnen krijgen met de groente en het fruithapje. Ook daar zit toch vocht in.
Maar als ik het zo eens lees dan krijgt Merel meer vocht binnen dan je denkt hoor.
8 uur 220cc
11 uur 100cc volle yoghurt en fruithap
15 uur 150cc sap
18.30 uur 220cc
Is bij elkaar toch al snel 690cc aan vocht op 1 dag en dat zonder het groente hapje erbij gerekend. Meid… ze krijgt nog meer vocht binnen dan Lana :lol:
:lol: :lol: Nou idd ja, als je het zo neerzet…
Als ze maar tevreden is he?
Ik mis alleen de vezels bij je schema Evelien, krijgt ze geen brood?
Mischien is het een idee om de Nutrix te vervangen voor Bambix?
Hihihi yep… zolang de kleintjes maar tevreden zijn, dan zijn wij moeders dat ook Maar waar je wel op moet letten is dat ze genoeg plasluiers hebben. Lana heeft er iig gegantisch veel en met name in de ochtend stroomt d’r luier over :sick: :inlove:
@Mellie wrote:
Ik mis alleen de vezels bij je schema Evelien, krijgt ze geen brood?
Mischien is het een idee om de Nutrix te vervangen voor Bambix?
Hoihoi, tja ik wissel de yoghurt met fruit af voor brood en sap, maar ze krijgt idd niet iedere dag brood, maar krijgt ze haar vezels niet in de groentehap en het fruit?
De Bambix vind ze trouwens geen feest :eh:
Enne… plasluiers genoeg, idd die ochtend luier moet je bijna met twee handen vasthouden :lol: :lol: Hele dag door plast ze goed en zeker 1 soms 2 poepluiers per dag :silenced:
Lana krijgt Molenaarskindermeel 's ochtends en dat vindt ze wel lekker. Ik denk dat het een kwestie is va uitproberen welke pap ze het lekkerst vindt. Maar wat betreft de vezels, de vezels die ze binnen krijgt met haar groente en fruithap, zijn niet dezelfde vezels die zitten in het brood en de pap.
Yeline krijgt al vanaf 7 maanden 2 flessen op een dag meer wil ze niet hebben. Ze krijgt iets meer dan 400cc melk per dag en ongeveer 50cc water meer wil ze niet. Ze krijgt alleen flesvoeding geen andere dingen erdoor heen.
10:00 uur flesje 230cc
12:30 uur 2 broodjes
14:30 uur 1 stuks fruit
18:00 uur bord vol warm eten met een danoontje start
19:30 uur flesje 230cc
Ze is tevreden met wat ze krijgt alleen moet ze eigenlijk meer omdat ze af is gevallen en niet meer wil groeien haast. Maar ja ze is vrolijk en daar gaat het om.
Ik heb net door de yoghurt en fruit 2 eetlepels Bambix gedaan en dat ging prima :thumbup: . Ze krijgt hier ook liga en rijstwafeltjes…
Maar gezien zij brood zo slecht at gaf ik een keer de yoghurt met fruit, dit gaat achter elkaar naar binnen dus vandaar, maar met Bambix er doorheen krijgt ze ook haar vezels het is namelijk die met granen ipv peer-banaan
:-*