Niet stil liggen

De laatste tijd krijg ik Stuart niet zover dat hij rustig op het aankleedkussen blijft liggen.

Hij is altijd al een bewegelijk kind geweest maar normaliter dan gaf ik hem een speeltje in zijn hand en dan bleef hij wel liggen.

Maar de laatste paar weken is dat over… :frowning:



Zodra ik hem op het aankleedkussen leg dan wil hij of gaan zitten, of draaien, in ieder geval alle kanten op behalve gewoon rustig even liggen.

Als ik hem een speeltje ter afleiding geef, dan slaat hij deze weg terwijl hij even later als hij het eindelijk voor elkaar heeft te gaan zitten datzelfde speeltje oppakt en mee gaat spelen :?



Aankleden duurt nu dus ook echt een eeuwigheid. Voordat ik zijn luier open heb, dan is er al een strijd aan vooraf gegaan. Als hij dan een poepbroek heeft, dan volgt er nog een zware strijd om zijn billen schoongeveegd te krijgen voordat hij weer op zijn kont zit.

Dan weer aankleden, als ik pijp één aan heb en aan de volgende pijp begin, dan heeft hij zijn eerst beentje al weer uit de broek getrappeld.



Iemand hier ervaring mee gehad en truukje voor gevonden ?

Heel herkenbaar :mrgreen:



Aankleden deden we dan ook al snel zittend of staand.

@romata wrote:



Aankleden deden we dan ook al snel zittend of staand.




Ja, maar, dat is zo lastig billen poetsen :-s

Telefoon in zn handjes… :shifty:

Dramaperiode! Gelukkig wordt het snel minder.

Daarom hier niet meer op het aankleedkussen (laatst bij papa eraf gevallen :wall: )



Gewoon in de woonkamer op de grond op het kleed, en huissleutels of een telefoon geven, afstandsbediening werkt ook :inlove:

Daarom was het bij ons al snel op de bank met afstandbediening (bijv) iets wat ze elk geval niet mocht als ze niet verschoond werd.

Luier is nu alleen nog liggend en haar kleding staand.

Hier ook drama…iets in z’n handen geven? alles al geprobeerd.

Hopelijk is het snel over.





gelukkig dat wij niet de enige zijn. :oops: :wink:

@Lune wrote:

Telefoon in zn handjes… :shifty:

Dramaperiode! Gelukkig wordt het snel minder.




Ik ben gelukkig dus niet de enige die dat als afleidmiddel gebruikt :mrgreen:

Het enige wat werkte heel lang :lol:

Tegenwoordig wil hij graag zn draaibarewandplaat vasthouden (en proberen te draaien), maar hij blijft nu zowiezo al veel beter liggen. Kiekeboe met rompertje was trouwens ook effectief!

Ik heb het idee dat ik op zoek ga naar iets wat ik boven zijn hoofd kan hangen, kijken of dat voorlopig even werkt.

In de woonkamer op de grond, bank verschonen is niet op elk moment handig.