niet slapen en niet happy

Help! weer een slaapprobleem en meer eigenlijk.

onze zoon is 1 jaar en de nachten zijn de laatste weken een ramp.



hij gaat rond 20.00u naar bed en slaapt dan in zonder een kik te geven.

tussen 23.00u en 24.00u begint het gespook. gillen, helemaal hysterisch, paniek.

we laten hem even huilen om te kijken of hij zelf weer in slaap valt maar meestal valt het alleen maar erger.

geen licht aan, even oppakken en in je armen houden totdat hij rustig is helpt.

dan weer terug in bed.

soms slaapt hij de hele nacht verder, meestal een paar uur, soms (zoals vannacht) is het steeds weer raak :zzz:

rond 05.00u valt hij wel in slaap en slaapt dan tot ong. half zeven.



overdag wil hij ook weinig slapen, hij is chagrijnig, pieperig en wil voortdurend bij je zijn.

raakt ook in paniek als hij in de buggy zit en je even niet kan zien (bv ik pak iets uit het andere schap in de winkel)

hij zit gewoon niet lekker in z’n vel :frowning:

hij heeft al een tijd oorontsteking en is daarvoor nu aan z’n tweede antibioticakuur bezig.

ook zou het kunnen dat er boven een tandje door komt (heeft hij nog niet)



overdag wil hij niet echt met je spelen, wordt niet vrolijk van stoeien of dansen zoals eerst, er kan de hele dag geen lachje af.

hij is boos, pieperig, angstig, gewoon niet happy.

zo ken ik mijn ventje niet :cry:

herkent iemand dit? is het een fase? en wat kan ik doen om hem te helpen??

Het is deels een fase en deels heb je gewoon een slechte slaper denk ik…



Dat hij zo sjagie is komt natuurlijk door het slaapgebrek. Hoogstwaarschijnlijk zit hij ook in een eenkennigheidsfase…



Ik herken het dus met alles.



M.icah sliep met 7 maanden door tot hij ongeveer 1 jaar was. Over het algemeen viel hij in de avond als een blok in slaap. Sommige nachten ging het beter dan andere, maar over het algemeen werd hij rond 1 uur wakker en bleef dan 2 uur krijsen, viel dan in slaap om om 5 uur/half 6 weer wakker te worden. Overdag was slapen ook een feest not…



Wel of niet een nachtlampje, Bedje op een andere hoek zetten, droomvangers, in ons bed, negeren, knuffelen, etc etc. We hebben alles geprobeert…



We hebben doorge-emmerd tot hij 2 jaar was. Toen heb ik hem bij toeval een kussen gegeven en dat was hier op de een of andere vreemde manier de oplossing. Hij slaapt nu van 19 uur tot minstens 7 uur, soms wel 8 uur :shock:



Ik wil je alleen een hart onder de riem steken, weet niet of een kussen bij jullie ook een oplossing kan zijn, maar ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik ben nu pas aan het bijslapen…

hoi,



dankjewel :thumbup: de herkenning is inderdaad al heel fijn!



het verhaal is hetzelfde. hiervoor sliep hij wel veel vaker nachten gewoon door.

we hebben boeken onder de pootjes van z’n ledikantje, een opgevouwen badhanddoek onder het matrasje. licht aan of uit op de gang lijkt niet uit te maken. ook niet of hij veel of weinig heeft geslapen overdag, thuis is geweest of op het KDV.

een fles rond 23.00u helpt wel een tijdje maar de nachtfles wil ik niet terug invoeren.



weet je, op dit moment vind ik het slaapgebrek niet eens zo erg (het mijne bedoel ik dan :wink: )

ik zit er meer mee dat hij zo duidelijk niet goed in z’n vel zit. het KDV viel het ook al op.

hij was vrolijk, ondernemend, eigenwijs, eerder pittig uitdagend

nu wordt het steeds meer een vogeltje :cry:

eerst de antibioticakuur maar weer afmaken. en ik neem me voor om toch nog meer bewust tijd puur aan hem te besteden, positief blijven, knuffelen, bevestigen.

tips zijn heel welkom!

Ik ben de afgelopen anderhalve week ook aan het sukkelen geweest met Joas (en dan doel ik niet op het slaapprobleem want dat bestaat al maanden) maar wat je beschrijft over niet lekker in zn vel zitten herken ik heel erg. Joas was altijd gek aan het doen, lach dubbel van het lachen om niets, kletste en knuffelde honderduit, en ineens was het een stil bedeesd jochie waar geen lachje vanaf kon. Nu hij aan de ab zit vanwege een ooronsteking leeft hij weer helemaal op. Hoe lang ben je bezig met de ab-kuur?



Lev heeft ook een kma toch? Hoe gaat het met bijvoeden? Kan er in die hoek iets aan de hand zijn?

hoi!

deze tweede AB zijn we nu 6 dagen mee bezig, zou toch moeten helpen :think: de ondertemperatuur is ook over.



ja, lev heeft een kma en exceem. ik vroeg me ook al af of hij iets verkeerds eet, ook omdat hij er weer vlekkiger uit ziet. ik zou alleen niet weten wát dan. ik geef 'm nu juist geen nieuwe producten omdat hij al niet lekker is. en het exceem van hub was vroeger in de winter ook altijd erger door de kou (en in de zomer door het broeien :wall: )

plus dat lev’s weerstand natuurlijk nu niet zo goed is.



het zal wel een optelsom zijn van de leeftijd, eenkennigheid, ziek zijn nu eigenlijk ruim een maand.



hoe gaat het slapen met joas dan?

Heel erg wisselend. Hij gaat meestal rustig naar bed, slaapt makkelijk in, maar later op de avond is het krijsen en brullen en dat kan uren doorgaan. En sommige avonden slaapt hij in en hoor ik 'm pas de volgende ochtend om 8.30 weer… er is geen peil op te trekken. Grote voordeel hier is denk ik dat Joas overdag wél goed slaapt (op een uitzondering na).



Wat de ab betreft, kan het niet zo zijn dat deze soort ab niet aanslaat bij hem?



En over dat nieuwe eten… je weet dit vast al maar ik zeg het toch maar ;): een reactie op voedsel kan ook pas komen als een kindje bepaalde hoeveelheden ervan binnen krijgt. Een druppel melk (ik noem maar wat, ik begrijp dat je hem dat niet geeft) maakt niet ziek, twee weken lang dagelijks een druppel misschien wel… dat idee. Maarja, kom daar maar eens achter. En misschien is dat ook wel té ver zoeken hoor, ik weet het niet :think: Het zal ook wel een gewone optelsom zijn idd…