niet op wc plassen

sophie voelt eigenlijk behoorlijk goed aan wanneer ze moet plassen, (want dan zegt e ook gewoon: mama ik ben aan het plassen) of vraagt om een luier als ze toevallig in haar blote billen rondloopt,

maar als ik dan vraag/zeg of we dat niet gewoon op de wc zullen doen, is het paniek.

Ze wil dus eignlijk echt niet op de wc plassen/poepen, terwijl ze het, naar mijn idee, best wel kan want ze voelt nu ook gewoon als ze moet plassen.

Hoe kan ik haar zover krijgen dat e toch op de wc gaat?

geen luier aan doen is geen optie, want dan huilt ze alles bij elkaar dat e een luier aan wil, en daar stopt ze ook niet met huilen tot ik maar weer een luier aandoe…

of zouden jullie gewoon nog even wachten en het over een tijdje (mooie weer?) pas weer proberen?

Een potje aanschaffen?

Mijn oudste wilde dag wel en niet op de wc.

Maar dat kwam ook wel weer vanzelf.

potje hebben we ook al, wil ze ook niet.

ze wil gewoon in haar luier plassen :think:

Ik zou nog even wachten. Zolang ze het zelf niet wil gaat ze het toch niet doen. Laurens was met 3,5 van de ene op de andere dag zindelijk :thumbup: .

Ik zou ook even wachten op mooier weer, en kijken of ze dan niet wil kiezen uit het potje of de wc… Kan maar zo zijn dat wanneer je het even laat voor wat het is, ze zo ineens een omslag krijgt?

Hier is de tweede ook nog niet zindelijk, maar hij geeft wel aan wanneer hij aan het plassen is, of als zijn luier te vol is. De laatste tijd (2 weken al?) geeft hij zelfs aan wanneer hij moet poepen, en trekt dan de luier uit gaat op de wc… Vervolgens moet dan wel de luier weer aan… Hij heeft ook wel op de wc/potje geplast, maar ook weleens een ongelukje gehad toen hij geen luier meer omhad, dus waarschijnlijk is hij wdb nog niet zeker genoeg van zichtzelf?

Weet je ook waarom je dochter niet op de wc wil?

nee weet niet waarom ze het niet wil.

Vermoed dat het met de zomer te maken heeft, toen was ze binnen no time zindelijk, maar kreeg enorme last van een echt fikse blaasontsteking en de vervangendehuisarts wilde perse urine zien.

Dus heb haar toen echt moeten “dwingen” om op het potje te plassen, terwijl het zoooooo enorm zeer deed dat ze eigenlijk helemaal niet durfde te plassen.

Heb het toen ook opgegeven en tegen de ha gezegd dat hij pech had en dat ik niet alles ging doen om haar te dwingen op het potje te plassen omdat het zo zeer deed.

maar sindsdien was het zindelijk zijn ook ineens weer over, en heeft het een dag geduurd voor ze in haar luier weer durfde te plassen…

maar deze week wilde ze al 3 keer naar de wc, en heeft e ook 3 keer geplast, dus die “angst” lijkt weer overwonnen te zijn. nu wachten tot ze alles op de wc wil plassen :smiley:

Oh, dat is dus inderdaad een heel duidelijk verband, hoogstwaarschijnlijk heeft ze de wc geassocieerd met pijn… Fijn dat het nu de goede kant op gaat!