Niet ongesteld....

Misschien al vaker gevraagd…

In juli 2005 ben ik gestopt met de pil, daarna ben ik eind januari 2 (!) weken een klein beetje ongesteld geweest. En daarna niet meer.

Heb nu een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Maar ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gehad en wat jullie eraan gedaan hebben. Of is het gewoon dom-weg geduld hebben?

Hoi Nic,



Het kan natuurlijk alle kanten op, maar ik zal mijn ervaring hier even neerzetten:

Ik ben in augustus 2005 gestopt met de pil en werd ook niet meer ongesteld. Na 3 maanden ben ik naar de HA gestapt die me vervolgens weer naar huis stuurde met de mededeling terug te komen als ik een half jaar niet ongi was geweest. Er kwam niks, dus in februari ben ik teruggegaan en heb een doorverwijzing gekregen voor de gyn. Maart 2006 kon ik terecht, inwendige echo gehad en bloed afgenomen, en daaruit bleek dat er bij mij wel meerdere follikels rijpen elke maand, alleen geen eentje rijpt door en uiteindelijk blijven het kleine cystes die achterblijven op m’n eierstokken. De diagnose PCOS werd gesteld.



Het is normaal dat je cyclus tijd nodig heeft om zich te herstellen na (langdurig) pilgebruik maar als het langer dan een half jaar duurt is dat niet zo heel normaal. Als ik jou was zou ik aandringen op een doorverwijzing! Veel succes!