niet ongesteld met de pil

Oh echt voel me soms net een onzekere puber met dit soort vragen :oops:

Maar:

ik ben 16 september voor het laatst ongesteld geweest, daarna begonnen met een lichtere pil (van de microgynon 50 naar de 30).

Maar daarna dus niet meer ongesteld geweest, vorige week zondag de laatste pil geslikt maar nog steeds niks…,

Aan de HA gevraagt, maar die gaf al aan datik dus echt ongestled had moeten worden. Omdat ik ben overgestapt naar een lichtere pil vanuit een zwaardere pil.

Hij raadde dus aan testjes te doen.

Nu heb ik dinsdagavond een test gedaan en die was echt heel licht positief (en geloof me echt heel licht positief). Zo licht eigenlijk dat ik zo’n test bijna niet als positief zou bestempelen (ondanks streep = streep).

Heeft iemand zoiets al een keer meegemaakt?

Bedoel als je overgestapt bent van een zware naar een lichte pil, dat je niet ongesteld werd?

Of gewone ervaring met de microgynon 30?

Vind dit allemaal een beetje vervelend, want zelf denk ik ook wel (ondanks ik bij beide jochies een hele late innesteling heb gehad) als ik de test had gedaan moest ie nu toch wel een stuk donker zijn (die van afgelopen dinsdag)?

HA die heeft zoiets vanne: lekker afwachten…,

uh nouja niet met overstappen maar mijn zus is ondanks de pil zwanger geworden dus ja het kan wel

zou toch voor de zekerheid stoppen met de pil en dan over een aantal dagen nog een keer testen

want licht pos. is wel pos. dan moet er HCG hormoon zijn

welke heb je gebruikt? ze zeggen dat die van het kruidvat erg gevoelig is

van de plusmarkt, een of ander huismerk (denk apotheek huismerk).

Een streep, hoe licht ook, is echt een streep. Ook ik zou zeggen dat je zwanger bent.

Voor de zekerheid, zou ik morgenochtend nog een test doen. Deze zou je denk ik toch wel zekerheid moeten geven. :hug:

Hoe zou je het overigens vinden als je zwanger bent??

Ja heb een beetje last van uitstellend gedrag haha.

Wil het wel erg graag weten, maar van de andere kant ook weer niet. :oops:

Het zou wel even wennen zijn hoor, als ik echt zwanger zou zijn. Bedoel Y.ari is van eind maart dit jaar dus lekker drukjes dan.

Als L.evi (die wordt 6 december 2011, 4 jaar) naar school zou gaan, zouden we eventueel gaan proberen voor een derde.

Aan de andere kant, zou het toch stiekem ook wel een teleurstelling zijn als het niet zo zou zijn! Bedoel omdat ik nu zo overtijd ben, 2x al deze week boven de wc heb gehangen in de ochtend, me buik is rommelig, trekkend gevoel aan de zijkanten, borsten doen pijn.

Dus me lijf schreewt het wel, maar ben toch bang voor een negatieve test.

Of dat het weer mis gaat (aangezien ik al een paar MK heb gehad).

Zodoende het uitstellende gedrag!

het is natuurlijk wel heel spannend allemaal

anders een dagje overslaan?

dan moet hij echt veel donkerder zijn

Snap je uitstellend gedrag :hug: (hoewel ik altijd wel zekerheid wil hebben of zwanger ben of niet, JUIST vanwege alle MK-en :shifty: )

ja klopt, maar ik heb altijd pas laat echt goed positief getest (ivm altijd te late innestelingen).

Bij Yari echt goed positief 2 weken overtijd, bij Levi ook zoiets…,

@Cin. wrote:

ja klopt, maar ik heb altijd pas laat echt goed positief getest (ivm altijd te late innestelingen).

Bij Yari echt goed positief 2 weken overtijd, bij Levi ook zoiets…,

Hier ook altijd late innestelingen :shifty:

Ja raar he?! Snap der niks van dat het altijd bij me een late innesteling is…,

Bij L.evi dacht ik echt dat ik een MK ging krijgen omdat ik 1,5-2 weken minder lang zwanger was dan ik uitgerekend had. Maar bleek “gewoon” een late innesteling te zijn geweest, met Y.ari precies hetzelfde. :shifty:

Pfff meid wat een onzekerheid weer voor je :frowning:

Ik denk dat je niets anders kunt doen dan afwachten en na het weekend misschien weer testen? Zeker omdat je het over een late innesteling hebt…

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ja mij hebben ze aangeraden pas 2 weken na overtijd te testen ivm late innesteling e.d.

Maar dat is zooooooo moeilijk soms :oops:

Heb je een foto van de test? Maar heeft de huisarts niks anders gezegd dan alleen testen?

nee de camera deed de hele tijd fliten, dus zag je helemaal niks meer :eh:

Nou de dokter zei dat als ik over 4 weken nog niet ongesteld was, ik toch wel een keertje terug moest komen!

Maar ja om nu nog eens 4 weken te wachten vind ik persoonlijk best lang…

Jij hebt dus ook z’n makkelijke huisarts :think:

Maar 4 weken is veelste lang. Wanneer ga je weer een test doen?

Jup, heb hele makkelijke huisartsen mbt dit soort dingetjes!

Is een huisartenpraktijk en kom vaker bij 2 doktoren.

Denk morgenvroeg maar weet ik nog niet haha :oops:

Ik slik ook een lichte pil en wordt ook niet meer ongesteld in de stopweek. Begon na de overgang van de microgenon 20 naar de Yazz. De eerste 2 periodes wel maar daarna was het gewoon over. In het begin ook steeds testen gedaan. Nu maak ik me niet meer zo druk. Volgens mijn HA hebben meer vrouwen last van dit fenomeen.

Vind het nu wel relaxed, heb geen maandverband meer nodig :smiley:

haha oke dat kan dus ook!

Maar ik had een zwaardere pil, en toen wel ongesteld en nu met de lichte dus niet…,

En dat kon absoluut niet volgens mijn dokter :wink:

Het kan ook gewoon het overstappen op de andere sterkte pil zijn hoor! Hormonen kunnen soms zo vreemd uitwerken 8)

Vaak willen huisartsen dan inderdaad een volledige periode afwachten, voordat ze actie ondernemen. Dus dat is niet zozeer gemakszucht, maar een vorm van beleid. Daarbij kan de huisarts er ook niet veel aan doen momenteel. Het is toch je eigen lichaam dat weer in een soort van balans moet komen.

Maar, als je zelf nog een aantal keer test voor de zekerheid, is het toch ook niet erg om het nog 4 weken aan te zien?

wel als ik nog zolang met soort van krampen onderin me buik moet lopen, met borsten die zeer pijnlijk zijn e.d. (de gebruikelijke tekenen van aankomende ongesteldheid bij mij).

Dat is voor mij niet echt helemaal geweldig dan nee :wink:

Dan duren 4 weken best lang!