Niet ongesteld in stopweek

Hallo allemaal,



Ik ben nog niet zo lang lid op dit forum, maar lees regelmatig even omdat we wel een kinderwens hebben.

Wat is nu het geval:



Ik ben afgelopen dinsdag gestopt met de pil en normaal gesproken wordt ik dan uiterlijk donderdag/vrijdag ongesteld.

En nu nog helemaal niets

Meestal krijg ik wat hoofd of rugpijn en begint het diezelfde dag nog… maar nu helemaal geen tekenen van iets.



Het lijkt me bijna niet mogelijk, maar nu begin ik toch te twijfelen. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Ik heb mijn vriend gevraagd een zwangerschapstest te halen.

Als ik maandag nog niet ongesteld ben ga ik maar testen, dan kan ik dinsdag eventueel langs de huisarts.



Iemand tips of ervaringen?

Ben je op het eind van je pilstrip gestopt of middenin de strip?



Als je de pil goed hebt ingenomen en geen overgeven/diarree hebt gedan, dan zou je waarschijnlijk niet zwanger zijn.

Ik ben gestopt aan het eind van de strip. Heb wel eens last van diarree, overgeven heb ik niet gehad. Pil vergeten gebeurt wel eens, ik neem de pil sochtends en meestal zie ik het dsn s avonds of de volgende ochtend. Kan me nu niet herinneren of dat gebeurt is afgelopen strip maar normaal kan ik de klok erop gelijk zetten. …

Als je gewoon op het einde van de pilstrip gestopt bent, dan zou je verwachten dat je dan gewoon na een paar dagen je onttrekkingsbloeding kan verwachten.



Toen ik aan de pil zat wilde het wel eens wisselen qua begindag, maar in ieder geval altijd voor ik weer aan de nieuwe strip moest beginnen.



Ik verwacht dat de kans zeer klein is dat je nu al zwanger bent, maar mocht je na het weekend nog niet ongesteld zijn dat zou ik voor de zekerheid een test doen.

Er is ook een of ander kruidje wat de werking van de pil vermindert, heb je een nieuw medicijn of homeopatische pillen gehad? Ben even vergeten wat het ook al weer was :think: een van de forumleden was hierdoor door de pil heen zwanger geraakt…

Sint-Janskruid :wink:

Sint Janskruid idd… en daardoor hebben wij idd door de verder goed geslikte pil heen een 4e cadeau gekregen…



Ik werd ook niet ongesteld in mijn stopweek en pas de 2e test was positief… maar het kan in prencipe niet “zomaar” echt “zomaar” is heel uniek. Zelfs die 0,099 % is gebaseerd op omstandigheden zoals… overgeven, diarree, extreme sport inzet waardoor je anders verbrand, medicatie de de pil opheft en dergelijke…

@ICL wrote:

Sint-Janskruid :wink:


ja die :thumbup:

@Cell wrote:

Sint Janskruid idd… en daardoor hebben wij idd door de verder goed geslikte pil heen een 4e cadeau gekregen…



Ik werd ook niet ongesteld in mijn stopweek en pas de 2e test was positief… maar het kan in prencipe niet “zomaar” echt “zomaar” is heel uniek. Zelfs die 0,099 % is gebaseerd op omstandigheden zoals… overgeven, diarree, extreme sport inzet waardoor je anders verbrand, medicatie de de pil opheft en dergelijke…


en deze ook :lol:

Hoe is het intussen Jannie, nog ongesteld geworden?

Ik schaam me diep… helemaal vergeten hier nog wat te laten horen.



De laatste menstruaties zijn zo rommelig verlopen… een hele week niets en dan een dag voor ik weer met de pil moet beginnen 3 druppels bloed…



Vanmorgen de laatste pil van de strip geslikt en afgesproken met mijn vriend dat we stoppen met de pil.

Kijken of dan de menstruatie wat beter op gang komt…

Sinds de komt van de kinderen is mijn menstruatie met de pil altijd uitgebleven. Dus ik had gewoon een stopweek maar altijd zonder menstruatie. In het begin zweette ik peentjes maar later was ik er alleen maar heel blij mee dat ik tot de weinigen behoorde die niet meer menstrueerde. :mrgreen:

Toevallig… vrijdag 2 augustus laatste pil genomen, normaal wordt ik dan de maandag ongesteld… afgelopen vrijdag, 7 dagen later, was ik nog steeds niet ongesteld!

Hier paniek natuurlijk en 's avonds een testje gedaan, negatief!

Zaterdagmorgen ongesteld geworden maar na 2 dagen (heel weinig) ben ik alweer niet meer ongesteld. Komt wss omdat ik vrijdagavond weer ben begonnen met een nieuwe strip dat het zo kort duurde.

Vreemd hé… maar goed, ben al blij dat ik niet zwanger ben! :shifty:

Jannie, gelukkig toen goed gegaan en voor nu dus goed nieuws, jullie gaan ervoor? Spannend!

Ja gelukkig toen goed gegaan…



Gisteren de laatste pil geslikt… nu maar wachten op de ontrekkingsbloeding en dan kan het daarna beginnen :slight_smile:



Kan eigenlijk niet wachten tot het zover is