Niet normaal! Chinees meisje uiteindelijk overleden

Wat een verschrikkelijk bericht :cry: , heb er geen link bij gezet, want ik kon er alleen een vinden met beelden van een bewakingscamera en die wil je niet zien…



Lees net dat de 2-jarige peuter uit China, die een paar dagen geleden is overreden, is overleden :vlinder: …

Meisje was even aan de aandacht van ouders ontsnapt, de straat opgelopen en 2x overreden :shock: !

MAAR: 18 (!!!) mensen staken geen hand uit, reden/ liepen om het kind heen :shock: :shock: :shock: ! Pas de 19e heeft het meisje geholpen…

En dat meisje ligt daar maar… zo zielig :cry: .



:kaars: voor dit meisje :vlinder:

@AnneK wrote:

Wat een verschrikkelijk bericht :cry: , heb er geen link bij gezet, want ik kon er alleen een vinden met beelden van een bewakingscamera en die wil je niet zien…




Ik heb t ook gezien toen ik t nieuws op google was aan t lezen, geloof me dit wil niemand zien.

Mijn maag heeft zich meerdere malen omgedraaid, iin wat voor wereld leven ze daar dat niemand, maar dan ook niemand het kindje hielp ??

Bah, arm meisje :cry: :kaars:

ik heb het ook gezien, had ik het maar niet.

wat erg, echt ik heb zo zitten huilen, hoe kun je?

Verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is!!! :cry:



:kaars: :vlinder: :kaars:

Afschuwelijk had het filmpje een paar dagen geleden gezien, maar blijf het beeld bij me houden. Arm arm meiske ongelovelijk dat ze hebben laten liggen en dat die 2e auto gewoon over dr benen heen reed, die moet echt gezien hebben dat ze dr lag hoor :naughty: . Die 1e auto heeft het ook doorgehad dat is duidelijk te zien op het filmpje.

Een :clap: voor die vrouw die haar van de weg heeft afgehaald…



:kaars: :kaars: Yue Yue :cry:

Ik had het gelezen ja :? er stond ook een filmpje bij maar die ben ik niet gaan kijken dat kon ik echt niet.



:kaars:

Ik zag het gisteren op het nieuws…ik was helemaal sprakeloos, mijn mond viel open van verbazing en ik voelde me echt misselijk worden bij het aanzien van het meisje wat daar -in een grote plas bloed?- ligt en waar iedereen zomaar langs loopt/rijdt alsof het een stuk afval is…

Vooral het laatste beeld van het meisje wat dan nog “stuiptrekt/omrolt” wanneer de vrouw die wel helpt bij haar is, ik krijg het niet van mijn netvlies af… :cry: het arme kindje :kaars:

Ik kan het niet begrijpen…

Ik heb het filmpje ook gezien had ik beter niet kunnen doen :cry:

Arm arm meiske :cry: :cry:

Ik zag het ook gisteren pas op nieuws en wat ook redelijk ontdaan, dat arme kind.

Ik zag het ook gisteravond, bah wat vreselijk. Was vreselijk om te zien.



Hoe kun je zo’n arm klein meisje laten liggen!



:kaars:

:kaars:

Ik heb de gekuisde versie van het filmpje gezien, maar toch vreselijk om te zien :cry:





Ik heb gister ook een stuk gezien van een chinese socioloog die uitlegt waarom dit zo had kunnen gebeuren. En zijn verhaal schokte mij net zo erg als het filmpje.

Volgens hem hebben de mensen het te druk om iemand te hulp te schieten. Dan worden ze afgehouden van belangrijke zaken.

Er heerst een mentaliteit van “als ik niet geduwt heb, dan hoef ik ook niet te helpen” uit angst voor schadeclaims e.d.

Het is dus niet uit onverschilligheid dat de mensen elkaar niet helpen.

:shock:



voor de duidelijkheid, dit waren zijn woorden (niet de mijne)

‘’ Opnieuw gruweldood Chinees kind

AMSTERDAM - Opnieuw is China opgeschrikt door de gewelddadige dood van een jong kind in het verkeer. Nog geen week nadat het 2-jarige meisje Yueyue werd doodgereden op een drukke markt zonder dat ook maar iemand een vinger uitstak, is een 5-jarige kleuter met opzet vermorzeld onder de wielen van een vrachtwagen.



Het afschrikwekkende ongeluk gebeurde in Luzhou. Het jongetje Xiong Maoke liep naar school toen hij werd aangereden door een vrachtwagen. Volgens ooggetuigen zette de chauffeur zijn wagen vervolgens in de achteruit, om nog een keer over de jongen heen te rijden, zodat hij zeker wist dat die dood was. Het is in China namelijk goedkoper om een schadevergoeding te moeten betalen voor een dodelijk ongeluk, dan op te moeten draaien voor de medische behandeling van een gewonde.



De 35-jarige chauffeur ontkent dat hij met opzet nog een keer over Xiong Maoke heeft gereden. Wel heeft hij direct na het ongeluk zeven uur lang met de familie van de omgekomen jongen gediscussieerd over de hoogte van de te betalen schadevergoeding.



In China woedt momenteel een fel maatschappelijk debat over schuld en boete bij dodelijke ongelukken. Steeds vaker eisen nabestaanden met succes torenhoge schadevergoedingen. En niet alleen de veroorzakers moeten betalen, ook mensen die anderen probeerden te helpen, zijn in het recente verleden veroordeeld tot het betalen van een vergoeding. Het gevolg is dat veel Chinezen bang zijn om in te grijpen bij noodsituaties. Liever lopen ze door en doen ze alsof ze niets zien. Zoals dus bij de 2-jarige Yueyue.’’ .

@Sweet-Love wrote:

’’ Opnieuw gruweldood Chinees kind

AMSTERDAM - Opnieuw is China opgeschrikt door de gewelddadige dood van een jong kind in het verkeer. Nog geen week nadat het 2-jarige meisje Yueyue werd doodgereden op een drukke markt zonder dat ook maar iemand een vinger uitstak, is een 5-jarige kleuter met opzet vermorzeld onder de wielen van een vrachtwagen.



Het afschrikwekkende ongeluk gebeurde in Luzhou. Het jongetje Xiong Maoke liep naar school toen hij werd aangereden door een vrachtwagen. Volgens ooggetuigen zette de chauffeur zijn wagen vervolgens in de achteruit, om nog een keer over de jongen heen te rijden, zodat hij zeker wist dat die dood was. Het is in China namelijk goedkoper om een schadevergoeding te moeten betalen voor een dodelijk ongeluk, dan op te moeten draaien voor de medische behandeling van een gewonde.



De 35-jarige chauffeur ontkent dat hij met opzet nog een keer over Xiong Maoke heeft gereden. Wel heeft hij direct na het ongeluk zeven uur lang met de familie van de omgekomen jongen gediscussieerd over de hoogte van de te betalen schadevergoeding.



In China woedt momenteel een fel maatschappelijk debat over schuld en boete bij dodelijke ongelukken. Steeds vaker eisen nabestaanden met succes torenhoge schadevergoedingen. En niet alleen de veroorzakers moeten betalen, ook mensen die anderen probeerden te helpen, zijn in het recente verleden veroordeeld tot het betalen van een vergoeding. Het gevolg is dat veel Chinezen bang zijn om in te grijpen bij noodsituaties. Liever lopen ze door en doen ze alsof ze niets zien. Zoals dus bij de 2-jarige Yueyue.’’ .




Ja kijk, en dit he. Ik heb dat laatst al ergens gelezen, ook van een site. Welke weet ik even niet meer.

Zelfde verhaal, alleen ging het toen om een meisje ipv een jongen.

Beetje vreemd vind ik :think:

@Cin. wrote:

@Sweet-Love wrote:
’’ Opnieuw gruweldood Chinees kind

AMSTERDAM - Opnieuw is China opgeschrikt door de gewelddadige dood van een jong kind in het verkeer. Nog geen week nadat het 2-jarige meisje Yueyue werd doodgereden op een drukke markt zonder dat ook maar iemand een vinger uitstak, is een 5-jarige kleuter met opzet vermorzeld onder de wielen van een vrachtwagen.



Het afschrikwekkende ongeluk gebeurde in Luzhou. Het jongetje Xiong Maoke liep naar school toen hij werd aangereden door een vrachtwagen. Volgens ooggetuigen zette de chauffeur zijn wagen vervolgens in de achteruit, om nog een keer over de jongen heen te rijden, zodat hij zeker wist dat die dood was. Het is in China namelijk goedkoper om een schadevergoeding te moeten betalen voor een dodelijk ongeluk, dan op te moeten draaien voor de medische behandeling van een gewonde.



De 35-jarige chauffeur ontkent dat hij met opzet nog een keer over Xiong Maoke heeft gereden. Wel heeft hij direct na het ongeluk zeven uur lang met de familie van de omgekomen jongen gediscussieerd over de hoogte van de te betalen schadevergoeding.



In China woedt momenteel een fel maatschappelijk debat over schuld en boete bij dodelijke ongelukken. Steeds vaker eisen nabestaanden met succes torenhoge schadevergoedingen. En niet alleen de veroorzakers moeten betalen, ook mensen die anderen probeerden te helpen, zijn in het recente verleden veroordeeld tot het betalen van een vergoeding. Het gevolg is dat veel Chinezen bang zijn om in te grijpen bij noodsituaties. Liever lopen ze door en doen ze alsof ze niets zien. Zoals dus bij de 2-jarige Yueyue.’’ .




Ja kijk, en dit he. Ik heb dat laatst al ergens gelezen, ook van een site. Welke weet ik even niet meer.

Zelfde verhaal, alleen ging het toen om een meisje ipv een jongen.

Beetje vreemd vind ik :think:






Maar het is wel waar…

Schokkende foto’s helaas:



Gewoon geen woorden voor :frowning: :frowning:



:kaars: :kaars:

Ik vind het verschrikkelijk, het spookt toch door je kop zeg…

En die moeder zit zo rustig op dat krukje te wachten… :cry:

Nou, daar mogen ze wel heel snel de regels gaan veranderen, dit is toch te ziek voor woorden? Arme kindjes… :frowning:

Ik zag het vanavond in het nieuws, heb er buikpijn van en moet er ook om huilen :cry: ! Wat afschuwelijk dat er zoveel mensen omheen lopen. Ongelooflijk!!



:kaars: :vlinder: