D. is deze week voor het eerst begonnen op school, hij is sinds deze zomer zindelijk.
Toen ik hem gisteren ophaalde om 15.00 uur gaf hij aan dat hij nodig moest plassen omdat hij de hele dag niet was geweest :shock:
Dit is tijdens het oefenen ook al eens gebeurd maar toen was het 1 ochtend.
Toen ben ik samen met hem naar de wc gegaan want hij vindt het gewoon een beetje eng.
Hij geeft aan bij mij dat hij niet hoeft en het thuis wel doet, het lijkt me alleen niet echt gezond dat hij tussen 8.15 en 15.00 uur helemaal niet meer plast.
Ik krijg helaas weinig medewerking van de juffen, die vinden dat hij het zelf maar moet aangeven als hij moet.
Ze vinden ook dat hij zelfstandig moet zijn en zelf moet gaan, maar hij vindt het gewoon een beetje eng, als er een papiertje in ligt of een druppel op de bril wil hij eigenlijk al niet meer maar thuis vraagt hij het gewoon of ik dat weg wil halen.
Kan ik eisen dat ze toch met hem meegaan of is het mijn probleem ?
Bedankt maar weer !
Jammer dat ze niet mee willen werken op school, hier op school zijn ze ook erg van het zelf aangeven en zelfstandig zijn, maar gelukkig gaat mijn dochter ook gewoon zelfstandig.
Als een kindje nieuw is en niet durft gaat er altijd een ander kindje mee om te “helpen”.
Misschien is dat een idee om aan te kaarten?
Is hij tussen de middag thuis. Ik heb Wessel in het begin laten plassen voordat hij naar school ging en tussen de middag dat hij thuis was ook. Net voordat hij weer naar school ging om 13.05. Ze drinken op school een stuk minder dus dat ging wel bij Wessel.
Verder is het wel helaas een regel dat je kind zelf naar de toilet gaat. Omdat ze te veel kinderen in de klas hebben en die niet alleen laten.
groeten Anita
hier ook zo een…
echt sneu, want hij liep laatst dus de hele middag met een natte broek, omdat ze het gewoon niet zagen…
heb daar wat van gezegd, want ik wil niet dat ie met die natte broek loopt en al helemaal niet buiten met die kou :thumbdown:
nu sturen ze hem, dus niet vragen of hij moet, maar echt zeggen dat hij moet.
dat lijkt te helpen.
al moet ie meteen uit school al plassen, we zijn de hoek nog niet om en ik hoor hem al: ik moet plassen!
Jammer dat ze hem niet steunen om naar het toilet te gaan op school. Bas gaat pas naar de peuterspeelzaal, maar ik heb al gehoord dat ze zowel als in groep 1 en 2 toch nog wel de kinderen begeleiden die moeite hebben om zelf naar het toilet te gaan. Wel moeten ouders het soms aangeven, want 25-30 kinderen in de gaten houden is niet altijd even goed mogelijk.
Ik heb het toch nogmaals aangekaart bij de juf, dat hij het gewoon eng vindt en als het eenmaal een paar keer goed gegaan is dat hij dan echt wel uit zichzelf gaat !
De stagiare is 2 meegegaan naar de wc en nu gaat hij helemaal zelf !
Gelukkig opgelost, ik vindt het alleen best moeilijk om te wennen aan het verschil tussen het kvd en de school, het is best een groot verschil !
Fijn dat het is opgelost!
Zo’n hele dag is wel lang inderdaad voor zo’n kleintje.
Ik moet zeggen dat ik in mijn hele basisschoolperiode slechts 1 x naar de w.c. ben gegaan, dat was toen verplicht, omdat we op schoolreisje gingen. Ik had er gewoon een hekel aan, maar ik bleef ook zelden over, dus kon gewoon tussen de middag thuis.