niet meer zo strak in het velletje

ik heb het idee dat iris niet meer zo strak in haar velletje zit, en dus denk ik dat ze nu echt niet genoeg melk meer krijgt…



haar huidje is ook wat aan de droge kant op haar handjes…



ze drink ook maar heel kort aan de borst, maar ze lijkt er wel genoeg aan te hebben…(ongeveer 5á 10 miuutjes)



maar zo krijgt ze toch nooit genoeg melk binnen???

Euhm Kim wat schreef je net zelf? :angel: Niet twijfelen aan je voeding…misschien zit Iris in een groeispurtje? Misschien vaker aanleggen oid? Bij twijfel; lactatiekundige :thumbup:

En als je twijfelt aan haar hoeveelheid vocht…haar binnenkant van de handjes is geen graadmeter geloof ik. Als je haar velletje bovenop haar arm ‘pakt’ tussen 2 vingers en dat veert weer netjes terug heeft ze iig genoeg vocht en niet uitgedroogt mits ze nog gewoon netjes plast en tevreden is :-*

jha datz it wel goed volgens mij, alleen bij haar buikje als ze dan haar beentjes optrekt ishet net of ze wat xtra vel over heeft… en dat was altijd wel mooi strak (wou dat ik nog zo’n buikje had hahahaha)

Hihi ja als we toch eens dingen mochten overdoen, dan deed ik ook echt meer aan sport 8)

Maareuh is Iris ook zo’n snelle Jelle als je knullen? Begint ze al met draaien en grijpen etc? Dat zou het mss ook wel verklaren?

grijpen?? ze doet net alsof ze nog nooit anders heeft gedaan… de liedjes vliegen me om de oren als het muziek mobiel voor haar staat…

ze heeft zelfs haar voeten al ontdekt, alleen vergeet ze die nog wel eens hahahahaha



zou dat idd ook nog kunnen :shifty: dat ze daar wat van gaat slinken hhihi

Maak je je zorgen? (je klinkt in je laatste post al wat relaxter)

De beste manier om bij te houden of ze genoeg binnenkrijgt is te kijken wat eruit komt. Plast ze genoeg, poept ze voldoende? Groeit ze goed? Je kunt evt een keer extra wegen op het inloopspreekuur van het CB.



Als je je zorgen maakt over het velletje. Je kunt ook kijken naar de huidtonus. Daarvoor neem je een plooitje tussen duim en wijsvinger en tilt dat wat op. Als het meteen terugveert en weer mooi roze wordt dan is het oke. Blijft het omhoog staan en zie je de witte plekken van je vingers erin staan dan kan dat een teken zijn dat ze te weinig binnenkrijgt.



Over de duur van de voedingen: Het kan goed zijn dat ze korter gaat drinken. Na een maand of 3 gaan kindjes veel effectiever drinken dan voorheen en zitten ze sneller vol. Voedingen duren dan korter.



Dus zolang ze poept, plast, alert en wakker is, goed groeit, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Tessa drinkt ook zo kort. Hoe beter ze is aangelegd en hoe rustiger ze drinkt, hoe sneller ze klaar is. Effectief drinken heet dat :mrgreen: .



Zolang ze groeit, plast en wakker is, vind ik alles best.

(hoewel, dat gezellige ‘nadrinken’ van de eerste paar weekjes was toch ook wel erg lief :inlove: )

@lena3 wrote:

Tessa drinkt ook zo kort. Hoe beter ze is aangelegd en hoe rustiger ze drinkt, hoe sneller ze klaar is. Effectief drinken heet dat :mrgreen: .



Zolang ze groeit, plast en wakker is, vind ik alles best.

(hoewel, dat gezellige ‘nadrinken’ van de eerste paar weekjes was toch ook wel erg lief :inlove: )




Oh, dat kan ik ook zó missen…Met zo’n heerlijk ontspannen koppie een beetje liggen nasudderen en af en toe nog even aan de borst… We zaten wel eens 3 kwartier zo en ik vond het heerlijk en zij ook… :inlove: Zucht…

Haha, ik dacht dat het over JOU ging, toen ik de titel las!! Waarop ik weer dacht: “Ja, duhhuh, ik wel dan?!” :lol:

hahaha strak in het velletje zit ik allang niet meer hihihi



maar heb het idee niet dat ze te weinig krijgt, alleen zit ze dus iets minder strak in het vel…maar volgens mij valt ht nu welweer mee