niet meer willen slapen...

hoi,

mijn zoontje is nu anderhalf.Voor de vakantie stonden we om 7.15 op en ging hij tegen half 10 nar bed tot ca 12.00 uur.Daarna nog om ca 14.30 tot 15.30.

Toen was t vakantie en was er een heel ander ritme.T middagslaapje was voor de vakantie al minder ,maar in de vakantie wou hij niet meer vaak slapen.Tot t punt waar we nu op zitten:overdag niet meer naar bed willen,maar wel heel erg moe zijn met alle gevolgen van dien…

Nu valt hj zittend op schoot in slaap,ook wil hij wel op de bank slapen als hij dan zo heel moe is.

Nu zei iemand mij,mss wil hij gewoon niet meer in het ledikantje slapen.Aangezien hj wle op de bank slaapt.

Nugaan we vanmiddag een bed voor m kopen,maar is dit wle de oplossing?

Hij loopt nog niet,staat en klautert wel.Hoe moet ik dat gaan doen,een matras naast zn bed leggen voor als hij eruit valt? Ledikant laten we natuurlijk nog wle staan,voor t geval dat.

Vraag me toch af of hij niet veelste jong is…

Wil hij 's nachts wel in zijn ledikantje slapen?

Is het dan geen optie om hem overdag op de bank te laten slapen en 's nachts in zijn ledikantje?

haha,weer gevonden!

Ja snachts slaapt hij wel,maar dat kan ook niet anders aangezien hj zo moe is.

Maar dat is idd een idee.Moet alleen even kijken of er 2 bedden in zn kamertje passen :wink:

ik heb bij tim zijn ledikant verbouwd,

heb er 3 spijltjes uitgehaald, en een haakje op de deur…

(kan hij niet ontsnappen) :lol:

ik vindt hem nog te klein voor een peuterbedje…

Twee slaapjes lijken mij ook nog best veel.

Afgelopen vakantie was hier het ritme ook lekker weg, maar meteen toen we terug waren zijn we hem weer op tijd uit bed gaan halen (dat is hier dus een uur of 9 :wink: maar als we hem lieten liggen, sliep hij zo tot 11 uur door), en dan 's middags standaard na het eten zijn bed in. En als hij niet sliep pas na een uurtje of 2 eruit halen. Dat heeft wel gewerkt, hij slaapt nu weer keurig tot half 9/9 uur, en dan tussen 1 en 3 a half 4 weer erin. En 's avonds later naar bed. Hij heeft gewoon wat minder slaap nodig, dus nu rond 7 uur a half 8 naar bed, dat gaat prima zo.

Een peuterbedje zou ik ook nog niet zo snel doen, ik vind het nog zo ideaal, dat hij er niet zelf uit kan.

Twee slaapjes vind ik ook veel.

Mijn dochtertje gaat gewoon rond 14:00 naar bed of ze nu moe is of niet.

Soms blijft ze wakker, maar ligt ze wel gewoon lekker in bed en dan rust ze toch. Maar normaal gesproken slaapt ze eigenlijk wel altijd.

Denk gewoon dat hij een nieuw ritme krijgt en daarom ff alles niet meer lekker loopt.

hem in bed laten liggen is drama.Hij gilt en schreeuwt en raakt over de toeren.Ik laat m wle liggen,maar t helpt niet.2 slaapjes hoeft ook niet,maar helemaal niet meer en wel erg moe zijn is ook niet de bedoeling.Die spijlen uit t bed is mss ook wle een oplossing!

En als je laat weten dat je nog boven bent, roepen ga maar slapen mama/papa is nog boven.

Of gewoon even een wasje ophangen of wat aanrommelen zodat hij toch weet dat je boven bent.

Dat laatste doe ik ook wel eens ja. Sinds kort huilt Jurian ‘s avonds ook even, en de eerste keer dacht ik echt dat zijn einde nabij was :wink: Zo zielig en hartverscheurend huilde hij. Maar er was helemaal niks. Dus nu zeg ik altijd al: jij gaat lekker slapen, ik blijf nog even boven hoor.

En dan roept hij nog wel eens:’ mama?’ En dan roep ik ‘ja, ik ben er nog!’ terug. En vaak is dat na 3 keer roepen wel over.

Soms klinkt het huilen erger dan het is, hier tenminste wel. Dus zolang we nog geen bonk horen dat hij uit bed is gevallen ofzo, ga ik er niet meer heen. Maar ik weet niet of dat bij jullie helpt hoor.

Sterkte!

doe ik idd ook wel eens.Ff de was opruimen ofzo,dan is hij even stil als hij mij hoort,maar begint dan gewoon weer door te huilen.Huilen op zich vind ik niet zo heel erg,maar overstuur worden…ja dan haal ik m er wel uit…Vanmiddag weer geprobeerd,maar na 3 kwartier huilen en op t eind overstuur er toch maar weer uitgehaald.Tja,wat is wijsheid??

Vorige week heeft mijn dochter (bijna 13 maanden) haar ochtendslaapje een paar keer gemist, omdat we weg moesten en ze daar niet kon slapen. Normaal gaat ze rond half 11 / 11 uur naar bed en dan slaapt ze een uurtje, eind van de middag nog een uurtje. Weinig, maar gewoon thuis redt ze het niet zonder dat ochtendslaapje. Slapen is bij haar al vanaf de geboorte een heel gedoe (tot 7 maanden heeft ze ingebakerd geslapen). Maar goed, toen moest ze dus vorige week ook maar 1 keer slapen, ze was erg moe en ik heb haar na het eten in bed gelegd. Gillen, krijsen, staan in bed, knuffel eruit gooien enz enz. Daar werd ik dus ook niet vrolijk van… Op de bank slapen zou ze nooit doen dus dat is hier ook geen optie. Ik heb haar een aantal keren over de bol geaaid en weer neergelegd, maar ook dat hielp niet. Door het krijsen houdt ze zichzelf wakker. Na een uur ben ik een keer boos geworden “nu moet je stoppen met huilen” Krijsen werd toen huilen, de knuffel tegen haar koppie aan en toen zei ik nog een keer ‘ssst!’ Aai over de bol en toen liep ik weg; nog voordat ik haar kamertje uit was, sliep ze! Het was maar een uurtje, maar ze heeft geslapen!

Dit helpt dus niet altijd, maar meestal is het wel zo dat de aanhouder wint hier, ook al zit ik met kromme tenen als ze zou huilt… Echt overstuur is ze overigens nooit, want zodra ik haar uit bed til is het over, zonder dat ze hoeft na te snikken… Soms geef ik haar ook even wat te drinken en leg haar weer terug; dat wil ook nog wel eens helpen. Is je zoontje niet gewoon over zijn slaap heen, te moe om in slaap te komen? Oververmoeid? Dat is hier dan nog wel eens het probleem…

Een peuterbedje zou ik nog niet doen. Daar is hij nog wel erg jong voor.

Succes!

het kán helpen met een peuterbedje, sarah was anderhalf toen ze daarin ging, is er nog nooit uigekomen zonder toestemming :wink:

Verder geen tips, hier hetzelfde probleem gehad met Sarah en uiteindelijk heb ik het middagdutje geschrapt toen ze bijna 2 was. Ze had het eigenlijk nog wel nodig maar het was gewoon een drama en de avonden waren nu in elk geval rustig want dat was ook altijd raak, toen ze niet meer sliep was ze zo moe dat ze meteen in slaap viel :slight_smile: ook niet de ideale manier maar het was óf 2 keer drama met inslapen, óf een kind wat om 18 uur op bed lag/ligt en dan koos ik voor de voor mij prettigste oplossing.

vind je het zelf erg vervelend dat hij op de bank ligt?