Niet meer willen (in)slapen!

Onze dochter van 8 maanden was een hele goede slaapster, maar sinds een week slaapt ze weinig overdag, eind van de middag is ze erg moe dus dan denk je dat ze na haar flesje van 19.00 uur lekker gaat slapen, maar nee… Eerst gaat ze wat kletsen met haar knuffels daarna draait ze zich op haar buik en wurmt zich (met slaapzak) naar het voeteneind (tussendoor stoot ze haar hoofd tegen de zijkant van haar bedje) om dan vervolgens in huilen uit te barsten. Meestal laten we haar dan even huilen, maar mevrouw blijft in de positie en stopt echt niet met huilen. Dan raakt ze over haar toeren en moeten we haar echt er even uithalen om weer tot rust te komen en zo gaat het een tijdje door. Uiteindelijk valt ze echt uitgeput om een uur of 10 in slaap, doordat wij naast haar bedje haar hoofd aan het aaien zijn. Wat kan het zijn? Sprongetje? Tandjes die doorkomen (ze heeft er nog geen één)? Wennen aan het nieuwe bed?



Ik vind het geen probleem om haar uit bed te halen en naar beneden te gaan, maar ben dan zo bang dat ze daar aan went en nooit meer makelijk kan inslapen. Of is dit iets waar ze even doorheen gaat en binnenkort weer over is?



Zijn er tips voor dat draaien in bed???

Ik kan je niet echt tips geven, maar uit bed halen zou ik geloof ik niet doen, als ze er wel aan went ben je verder van huis.

Ik denk dat het idd weer een fase is.

Sterkte er mee, en hopelijk is het snel weer over!